Upozornění - kvůli častým hackerským a spammerským útokům na toto fórum jsem musel zakázal v příspěvcích jakékoliv odkazy (tj. veškeré texty, co začínají na http, www, url, link atp.)
V případě nalezení takovéhoto textového řetězce v příspěvku se příspěvek neuloží a po jeho odeslání se zobrazí pouze nápis "Přístup odepřen!". Pokud opravdu nutně chcete
vložit nějaký odkaz na jiné webové stránky, nepoužívejte celou adresu včetně textu http... a úvodní www, pokud je adresa obsahuje, napište s tečkami mezi w (w.w.w.). Pokud bude
odkaz v pořádku, opravím jej na plně "klikatelný" a správný.
Tipy byly provedeny a nikdo další už asi tipovat nebude. Jaký je tedy výsledek? Vezmeme to hezky popořadě, aby bylo jasno, co vše a jak se počítá. Ti, kdo čtou denník vývojáře, si mohli udělat jakýs takýs přehled - překvapily mě některé nízké tipy, když jen pro animaci jedné postavy ze tří je potřeba cca 1300 obrázků, je vidět, že ne všichni čtou deník vývojáře pečlivě (a nebo vůbec)... :-/
Takže:
Pro animaci všech pohybů jedné postavy je potřeba cca 1300 obrázků. Postavy ve hře jsou 3, takže to máme 3900 obrázků. Dále pro noční levely existuje speciální sada bitmap (s upravenou saturací, jasem a kontrastem), jen pro animaci postav je tedy celkem 7800 jednotlivých obrázků.
Pro základní stavební prvky levelů (zdi, posuvné stěny) je textura která obsahuje cca 160 jednotlivých stavebních prvků/obrázků. Těchto textur je (prozatím) 20 (různé druhy kamenných povrchů, dřevo, beton, železo ap.), takže to máme dalších 3200 obrázků.
Následují textury prvků levelů (páčky, výtahy, exity, kvádry, atp...) a textury animovaných prvků levelů. Dohromady tyto textury obsahují cca 3500 samostatných obrázků (například jen různých druhů kvádrů je přes 200). Navíc tyto textury opět existují ve dvou verzích, kdy druhá je určena pro noční levely. Takže celkem mají 7000 obrázků.
Dále tu máme statické prvky pro levely - stromy, sochy, reliéfy, vázy, mísy, trávu, křoví, rostliny, liány, stavby ap., kterážto sada čítá v současnosti cca 1500 obrázků.
Jako předposlední jsou pak full HD (1920x1080) obrázky pro samostatné levely - tzn pozadí, mezipozadí a popředí. To jest 3 obrázky na level. Když budu uvažovat o všech levelech (90) a vzhledem k tomu, že pozadí je vždy společné pro celou kapitolu (10 levelů) máme tady dalších 189 obrázků.
No a na závěr zbývají jednotlivé full HD obrázky pro hru (menu, nastavení grafiky, help screeny, výsledkové screeny atp.) Těch je zhruba 50.
A ještě bych málem zapomněl na úvodní animaci, která se skládá z 360ti jednotlivých full HD obrázků.
Když to vše sečteme, dostaneme výsledné číslo, a to je:
20 099 obrázků (+-)
Nejblíže tipujícím byla tedy Jarka, s odchylkou -5099. ;-)
Autor
email:
Vloženo: 24.02.2015 17:14:45
Nádhera, jen si nedokáži představit jaké obrovské množství práce za tím stojí. :-) Kája
Vloženo: 24.02.2015 17:42:26
No, vzhledem k tomu, že grafika ještě není zdaleka hotová (zbývá toho ještě hodně a zejména pro poslední dvě epizody toho je zatím vytvořeno velice málo - skoro až nic), tak ještě velký kus práce mám před sebou. Výsledné číslo sice už moc nevzroste (maximálně o pár stovek nebo o pár tisíc obrázků), ale bude to ještě chvíli trvat.
Autor
email:
Vloženo: 24.02.2015 17:50:20
Ano, ale to je jistě jen zlomek času, který jsi zatím tvorbě QX věnoval. :-) Kája
Vloženo: 24.02.2015 18:14:15
Nářez! Pokud to beru jako přibližných 60%, tak mnou tipnuté číslo je relativně blízké tomu, kolik to bude až hru dokončíš :-) Gusta
Vloženo: 26.02.2015 20:39:44
Autore tak to je práce ako na kostole, vôbec si to neviem predstaviť ,koľko času a námahy treba na vytvorenie tejto super-báječnej hry.Ďakujem Jarka Jarka
Vloženo: 24.02.2015 22:54:48
Zajímala by mě jedna věc o programu - jak je udělán a to:
Vzhledem k tomu,že v dnešní době existují už vícejádrové počítače a některé programy jsou optimalizovány na vícejádrový počítač takže např. u 3GHz jedno jádro bude pomalejší než u 1,5 GHz 2 jádra , u jiného programu to může být naopak protože je program optimalizován pro jedno jádro.
Jak je to s optimalizací u Quadraxu - pro jedno jádro nebo pro více jader ? Sláva
Vloženo: 24.02.2015 15:54:37
Quadrax X je primárně jednojádrová aplikace, ale v případě potřeby dokáže běžet i na víceprocesorových systémech tak, že vytvoří několik vláken pro podpůrné procesy - samotný engine hry je však čistě jendovláknová aplikace. Ty další vlákna mohou obsluhovat např. zvukový subsystém (který běží v samostatném vláknu). Takže odpověď je filištínská - QX je optimalizován pro jedno jádro i pro více jader. ;-)
Vzhledem k "relativně" jednoduchému koliznímu a fyzikálnímu engine není QX až tak náročný na výkon CPU. Na co ale náročný je, tak to je grafická karta (GPU a paměť). Přece jen, v rozlišení 1920x1080 a 60FPS je potřeba, aby byla karta svižná a minimálně s 128MB, ideálně pak 256MB a více pamětí (holt velké množství obrázků - textur, se kterými se zaráz pracuje). Autor
email:
Vloženo: 24.02.2015 16:33:38
----- KVÍZ!-----
Takže, ať to tu zase trochu žije! Dal jsem si tu práci a spočítal jsem, kolik mám zatím pro Quadrax X hotových jednotlivých bitmap - tzn. jednotlivých obrázků všech grafických objektů (ať už statických nebo animací), co se zatím ve hře vyskytují. Upozorňuji, že u animací se počítá každý jednotlivý obrázek (frame) dané animace!
A otázka tohoto kvízu tedy zní: Jaký je celkový počet všech jednotlivých obrázků všech grafických objektů pro QX?
Edit: Netušil jsem, že kvíz bude tak nepochopitelný ;-) prostě napiště JEDNO číslo, jako váš tip. Ne žádné rozmezí od - do.
A hoj Autore,teraz som si zašla na fórum a čítam, o tom kvíze, nakoľko vôbec nie som,čo sa týka počítačov a techniky zbehlá:-))))vôbec netuším koľko to môže byť, pretože do programovania vidím asi tak ako hus do piva:-)).Môže sa to vyšplhať viac ako 10 tisíc? alebo menej- neviem posúdiť,Mohol si dať nejaké rozmedzie.od-do koľko to môže byť.Je jasné že chlapi čo rozumejú programovaniu Ti určite napíšu skôr presnejšie .Skús nám dať nejaké tie čísla:-))).Jarka Jarka
email:
Vloženo: 17.02.2015 22:56:06
Tady ale vůbec nejde o programování! ;-) Tohle totiž nemá s programováním nic společného. Jde jen a jen o grafiku - to znamená, kolik obrázků jsem musel pro hru vytvořit/nakreslit/naanimovat/vyrenderovat.
Vezmi si to tak, že bys měla nakreslit v PC určitý počet obrázků a grafických předmětů - tak otázka je kolik by to bylo, aby to bylo stejné jako v QX. Když si to takto představíš, tak se ti to bude snadněji odhadovat. ;-) Autor
email:
Vloženo: 17.02.2015 23:16:37
Už jen po přečtení slova vyrenderovat mi jde hlava kolem:-) Natož pak z kvízové otázky :-) tak já si tipnu 3682 Šárka
Vloženo: 18.02.2015 18:33:00
Crusadere tiež som laik ako Jarka tak si len typnem. Je to asi 1760 .
PENŤO
Vloženo: 18.02.2015 00:41:01
Tak to nedokáži posoudit, ale jistě je to závratné číslo neboť jen na plápolající vlajku jsi jich dělal stovku.
Takže se bude jednat o desetitisíce snímků či až milión, každopádně mnoho poctivé práce. :-) Kája
Vloženo: 18.02.2015 12:08:48
Trochu soudnosti by to chtělo... ;-) Kdyby to byl milión snímků, tak i v případě že bych jeden dělal pouhopouhých 10 minut, tak by to zabralo cirka 60 let! Zapoj trochu selský rozum a matematiku základní školy.
A hlavně napiš konkrétní číslo a ne nějaké odhady typu nula až nekonečno. :-/ Autor
email:
Vloženo: 18.02.2015 13:57:39
OK tak odhaduji na 9.999 snímků :-) Kája
Vloženo: 18.02.2015 14:07:00
2100 si myslím já Milena
Vloženo: 18.02.2015 18:38:34
já také nemám šajnu kolik to může být, ale asi tak 5894 JANA
Vloženo: 18.02.2015 19:13:45
Tak já plácnu 4 320
Alena
Vloženo: 18.02.2015 19:47:25
Ahojky všem tak já taky nemám ani šajn ale plácnu 7300 maja
Vloženo: 18.02.2015 20:45:00
tak ja si myslím ,že viac ako 10000 asi 15000 Jarka Jarka
Vloženo: 18.02.2015 20:38:54
38435 Gusta
Vloženo: 18.02.2015 22:43:53
Tak už nikdo další? Dušan, Vlasta? Autor
email:
Vloženo: 19.02.2015 18:32:14
Ja sa tentokrát "prefíkane" (rozumněj "vychytrale") nezúčastním - už jsem jeden kvíz uhodl tak dám možnost jiným :):):) Dušan
Vloženo: 19.02.2015 20:08:13
Nazdar,
zasílám tip počtu obrázků do kvízu: 7000 Dalibor
Vloženo: 20.02.2015 23:19:55
Vzhledem k tomu,že by mělo být 90 levelů a každý level cca 70 obrázků tak můj tip je 6300 obrázků sláva
Vloženo: 24.02.2015 15:46:36
Ahoj
je to moc zaujímavé ale tiež nie som z toho moc múdry, len z popisu som pochopil že je to fakt drina.
A k tomu tvojmu PC - 5 rokov to už je čas na pohreb a "pořídit něco nové" - ja som si pred tromi mesiacmi pořídil nového kámoše a život je zrazu o moc hezčí - neviem na koľko do toho vidíš a nechcem ťa podceňovať ale keď tak mi napíš a ja ti pošlem na posúdenie moju konfiguráciu. :)
Veľká pochvala za ďalší kus práce, stále držím palce a prajem veľa zdaru ! Dušan
Vloženo: 12.02.2015 17:46:13
Jak už jsem psail v mailu, do počítačů trochu vidím. ;-) Všechny co jsem kdy měl (krom úplně prvního a kromě noťasů) jsem si vždy skládal z jednotlivých komponent sám - člověk tak vždy ví, co v komplu má a v případě nějaké závady nemusí reklamovat celé PC, ale jen danou komponentu (kterou prozatím nahradím něčím ze starších zásob) a PC zůstává nadále funkční. Autor
email:
Vloženo: 17.02.2015 16:42:01
Souhlas :) Dušan
Vloženo: 19.02.2015 20:21:26
Tak jsem si přečetl vše nové a vůbec ničemu jsem nerozuměl a tak mohu jen konstatovat, že je za tím zajisté obrovský kus práce, který si mi laici neumíme ani představit. :-) Kája
Vloženo: 10.02.2015 18:09:49
Crusadere zase si potešil moje oči Ďakujem jp
PENŤO
Vloženo: 30.01.2015 12:31:47
Jo, akorát jsem zapomněl nahrát ten nový obrázek i do online galerie ;-), ale už jsem to opravil... Autor
email:
Vloženo: 31.01.2015 22:37:53
Už jsem ho viděl a řekl bych že ti grafika je moc dobře :) Dušan
Vloženo: 01.02.2015 18:53:21
Dobře ale pooommmaaalluu. :-/ Například ten kráter sopky - kouř i plameny jsou pochopitelně animované, ale než jsem v Blenderu vytvořil solidně vypadající tmavý kouř, valící se v pomalých chucvalcích z jícnu (aby to vypadalo co nejblíže reálné dýmýcí sopce) tak mi to trvalo skoro čtyři dny. Dalších pár hodin si vzalo renderování - to jsem zjistil, že můj PC už holt není na špici s výkonem. :-) Ale ve finále to snad bude k něčemu dobré, s touto animací jsem celkem spokojený. Na obrázku to pochopitelně není poznat, ale ve hře si to užijete. ;-) Autor
email:
Vloženo: 01.02.2015 19:42:00
Skvelá práca ten obrázok z vulkanom vyzerá zaujímavo, teším sa na to :-) klobúk dole a autorovi prajem ešte veľa trpezlivosti s tvorobou :-) ado
Vloženo: 02.02.2015 08:50:03
Autore z toho vytrženia som Ti zabudla poďakovať za Tvoju snahu a ochotu vytvoriť pre nás zanietených hráčov takú skvelú hru.Veľké ďakujem. Jarka
Vloženo: 03.02.2015 22:48:04
Ani si nevieš predstaviť ako sa teším až to bude hotové a hrateľné, zatiaľ aspoň ďakujem za obrázky, mám čo rozmýšľať čo a ako?:-)))) Jarka
Vloženo: 03.02.2015 22:26:07
Obrázky sú fantastické,dúfam, že aj hrateľnosť bude taká zložitá aspoň ako v Q8 .Podľa toho čo vidím sa nám riadne zapotia naše hlavičky a ponamáhame si zase mozgové závity. Jarka
Vloženo: 03.02.2015 22:38:35
Úroveň složitosti bude zhruba stejná, jak v QVIII. Ale v desítce bude daleko víc složitých levelů přítomných už v první polovině hry - to znamená nečekejte nějakou výcvikovou padesátku levelů jak v osmičce ;-) Přituhovat začne už po pátém levelu. ;-) Autor
email:
Vloženo: 03.02.2015 22:45:33
to se z toho osypeme už od pohledu :-(
Milena
Vloženo: 03.02.2015 22:53:14
Tak zase tak strašný to nebude, neboj ;-). Občas jsem vložil v průběhu všech epizod i vyloženě odpočinkový a relativně jednoduchý level... ;-) Autor
email:
Vloženo: 04.02.2015 16:32:52
Jasňačka bude to brnkačka stejně jako byla Qosmička. Už teď se potím při pohledu na obrázky a hledám cestičky :-D Kája
Vloženo: 05.02.2015 08:47:43
Koukla jsem na galerii, nádherné scrrenečky, akorát ty podzemní továrny působí chladně, njn, jako v podzemí. A ty naše novodobé postavičky zcela určitě mají manekýnské kurzy s dokonalými mírami 90-60-90. Jinak dokonalé, už se těším... kdyby to vyšlo zítra.. no ještě si počkáme. Milena
Vloženo: 03.02.2015 22:42:19
Ahojky jedním slovem NÁDHERA taky se těším jako malé dítě .....velký obdiv a díky autorovi
maja
Vloženo: 03.02.2015 22:45:46
Crusadere stiahol som si galériu a na tom novom notebooku je to nádhera , moc sa na hru teším a ďakujem za tak nádherné spracovanie QX jp
PENŤO
Vloženo: 04.02.2015 14:38:46
Crusi prosím - udělej nám nějakou malou radost a napiš jak pokračuje práce na QX :-) Kája
Vloženo: 15.01.2015 08:43:45
Děkujeme za další velký posun :-)
Kája
Vloženo: 28.01.2015 07:33:17
Crusadere ďakujeme za darček pod stromček je to super. jp
PENŤO
Vloženo: 01.01.2015 10:24:28
Opožděně jsem si rozbalila dárek od Ježíška a moc se mi líbí. Děkuji a přeju hodně pohody a žádné nehody :-) Šárka