Úvod - něco informací o Quadraxu X

Takže, po mírném fiasku s dílem IX je tu, a to budou všichni fandové jistě rádi, díl desátý. Přináší do světa Quadraxů technologie, které předchozí díl už bohužel nemohl splnit a které snad alespoň trochu odpovídají technickým možnostem současné doby. Z dílu 9 si s sebou nebere prakticky nic, kromě návrhů některých úrovní - takže většinu levelů, co jsem měl vyrobených pro QIX uvidíte v tomto díle. Pochopitelně v zcela novém a jiném grafickém hávu a enginu.

Co za základní novinky přináší Quadrax X? Dá se říct, že vše - a nic. Základní folozofie a logika hry jsou ty samé, na které jsou všichni hráči zvyklí. Ale samotný program hry je napsán zcela znovu, ze starého kódu není použita jediná řádka! Hlavní změnou je ale především zcela nová grafická podoba hry. Rozhodl jsem se, že "jubilejní" desítka bude běžet nativně v rozlišení 1920x1080, tedy full HD! (16:9) Snímkovací frekvence (framerate) je 60fps (60 obrázků za sekundu!) a tím je plynulost grafiky v pohybu rovnocená s nejnovějšími a nejmodernějšími filmy, které jsou točené s dvojnásobným framerate oproti filmům klasickým! Grafická plynulost hry je optimalizována pro moderní LCD monitory či plazmové a LCD televizní obrazovky. Samozřejmě, že hráči kteří zrovna nevlastní nejmodernější vybavení a monitory či plazmy zvíci vrat do stodoly, nepřijdou zkrátka. Hra umožňuje downscaling a v pohodě běží i na monitoru s rozlišením 800x600 (ovšem pochopitelně za cenu výrazné degradace kvality a ostrosti obrazu). Takže všichni ti, kdož mají monitor nejlépe v rozlišení 1920x1080 či 1920x1200 si můžou užívat moderně vypadající a plynule běžící hru. A ti, kdo jej nemají, by na něj měli začít šetřit. ;-)

S výše uvedenou skutečností souvisí i to, že celý grafický systém hry je napsán v Direct3D a vyžaduje (relativně) moderní grafickou 3D kartu, a operační systém, oboje s podporou minimálně DirectX 9.0c. Ano, hra už bohužel neběží (tak jak třeba díl VIII) na Windows 95/98, ale přiznejme si, kdo je dnes ještě používá? Hra běhá bez problémů od Windows XP po Windows 10. Bližší technické a odborné informace se dozvíte v "Deníku vývojáře", kde je podrobně dokumentován celý postup vývoje programu i grafiky. Veškerá grafika (obrázky, animace atp.) pro QX byla vytvořena naprosto nová, aby vypadala dobře ve full HD rozlišení. To si vyžádalo obrovské kvantum práce v různých grafických editorech a 3D programech, neboť z předchozích dílů nebylo použito zhola nic, vše bylo nakresleno/naanimováno úplně z čisté vody znovu. Takže si můžete užívat plynulých animací a full HD grafiky.

Quadrax X nabízí více než 300 hodin zábavy (průměrná herní doba je mezi 300 - 500 hodinami), tak, jak to mají všichni fandové této série rádi. Pokud jste však nováček a nepřišel jste s jakýmkoliv předchozím dílem do styku, může vás nemile překvapit jeho obtížnost. QX je (společně s QVIII) nejtěžší logickou hrou na světě. Pokud nemáte s Quadraxem žádné zkušenosti, jsou vaše možnosti pro zdolání hry mizivé. ;-)

Hru si můžete stáhnout ze stránky Download.

Toto jsou stránky věnované Quadraxu X. Pokud se zajímáte o jinou verzi Quadraxu, tak ty najdete zde:

      Quadrax III (Tajemství Konga)
      Quadrax IV (Tajemství pyramid)
      Quadrax V (Mayské záhady)
      Quadrax VI (Poklady Atlantidy)
      Quadrax VII (Hledání Laputy)
      Quadrax VIII (Per aspera ad astra)
      Quadrax Neverending



© 2000-2015