Načítám data, prosím počkejte...

 
 
 
  Fórum - volná diskuse o Quadraxu X

Upozornění - kvůli častým hackerským a spammerským útokům na toto fórum jsem musel zakázal v příspěvcích jakékoliv odkazy (tj. veškeré texty, co začínají na http, www, url, link atp.) V případě nalezení takovéhoto textového řetězce v příspěvku se příspěvek neuloží a po jeho odeslání se zobrazí pouze nápis "Přístup odepřen!". Pokud opravdu nutně chcete vložit nějaký odkaz na jiné webové stránky, nepoužívejte celou adresu včetně textu http... a úvodní www, pokud je adresa obsahuje, napište s tečkami mezi w (w.w.w.). Pokud bude odkaz v pořádku, opravím jej na plně "klikatelný" a správný.


Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

Tak to je sila, vyzera to tak, ze tento Q bude na inej grafickej urovni ako jeho predchodcovia, uz sa neviem dockat :-) skvela praca :-)
ado
Vloženo: 28.08.2014 18:31:55
Ano testoval jsem to na 42" FullHD rozlišení 1920*1080 a vypadá to fantasticky :-)
Kája
Vloženo: 28.08.2014 18:51:15
Ano, bude vypadat dobře. Ale daň za to je nesmírná náročnost kresby jednotlivých levelů a tvorba veškeré grafiky obecně. Je to i popsáno v deníku vývojáře, vytvořit dokonalou finální grafickou podobu jednoho levelu je až 15 hodin práce v grafickém editoru. Tj. pro celou hru (100 levelů) je to cca 1500 hodin jen grafické práce. Při 5ti hodinách denně, které se mohu grafice věnovat je to cca 300 dní. A to počítáno včetně víkendů atp... Proto už dlouho hledám nějakého grafika, který by mi alespoň se základy grafiky QX pomohl. Ale zatím bohužel marně... :-(

A to se pořád bavíme jen o grafice, samozřejmě, že musím ještě levely vymýšlet, nadesignovat a otestovat je v editoru levelů, mixovat skladby pro hudby pozadí jednotlivých epizod, vymýšlet příběh a psát deník a také pochopitelně programovat a ladit samotný engine hry. Mimoto se musím také starat o webové stránky Quadraxů, uploadovat nové výsledky hráčů ap. (A jak sis mohl všimnout, někteří jsou dost netrpěliví - chvíli neupdatuji a už křičí co se děje... :-/ Vůbec si neuvědomují, kolik mě QX bere času, a že mám také nějaký osobní život. Někdy mi připadá, jako by si mysleli, že toto vše je placené nebo na to je nějaký "zákonný nárok").

Ze všech výše uvedených důvodů se holt to "dočkání se" trochu protáhne - a není to tím, že bych to já flinkal...
Autor
   email: Vloženo: 28.08.2014 22:42:23
Samozrejme chapem, ze je za tym velmi vela prace a o to viac, ked sa treba venovat aj inym veciam. Tak rad by som pomohol s grafikou, len moje terajsie skusenosti v tomto smere su velmi slabe. Prajem ti aby si nasiel nejakeho spolahliveho grafika, ktory by ti ulahcil pracu s levelmi. Velmi ta obdivujem za to, co si uz dokazal a co pre nas robis. Vela stastia prajem :-)
ado
Vloženo: 29.08.2014 08:36:02

Data rekordů.

Q10 bude uchovávat více informací ( psáno v deníku vývojáře ), mimo jiné na kolikátý pokus hráč danou úrověň pokořil.
Bude tam taky datum kdy úroveň byla poporvé pokořena ?
Ptám se proto,že za večer pokořím několik úrovní a pak se s další trápím třeba 14 dnů.
A když bude hráč úroveň vylepšovat (menší počet kroků,kratší čas) budou tam i tyto infomace ?
např. úroveň pokořena dejme tomu na 6 pokus ,ale dalším hraním hráč hledal kratší cestu tak úroveň dokončena ještě např. 3x ( 5 neůspěšných, další úspěšná a tři vylepšení ).
Sláva
Vloženo: 27.08.2014 17:01:58
Datum a čas přímo v datech uživatele nebude - to by bylo závislé na přesném nastavení systémového data ve Windows. Ale ty jiné statistické informace +- ano. Kolikrát byl level spuštěný do prvního vyřešení, kroky a čas prvního vyřešení, celkem nachozeno/čas do prvního vyřešení, celkem kroky a čas v levelu, počet celkových spuštění atp. (Samozřejmě i nejlepší dosažený výsledek).

Ale uchovávat např. informace, kolikrát po prvním vyřešení bylo dalších úspěšných vs neúspěšných pokusů a s jakými kroky a časem by bylo IMHO naprosto zbytečné (nevidím žádné smysluplné využití pro tyto údaje) a navíc by to zbytečně zvětšovalo uživatelský datový soubor.

Budou tam ale uchovávány další kontrolní údaje, které nebudu popisovat - budou sloužit ke kontrole toho, jestli hráč nepodvádí. O tom, co vše se v levelu takto loguje se šířit nebudu, jen dle toho budu kontrolovat zda hráč dosáhl výsledku poctivou cestou.
Autor
   email: Vloženo: 27.08.2014 17:39:17
Nebude to mít náhodou dopad v tom, že velké množství hráčů prostě data posílat nebude? :-)

Kája
   email: Vloženo: 28.08.2014 13:12:27
Prtotože hrají nepoctivě? Kdo při hraní podvádí, tak takové data v tabulce zapotřebí opravdu nejsou. Kdo hraje poctivě, tak se nemusí ničeho obávat a data může posílat a budou mu zveřejněny. Takže jestliže "velké množství hráčů nebude posílat data", tak si člověk lehce udělá obrázek o tom, jací lidé to jsou a jak hrají...
Autor
   email: Vloženo: 28.08.2014 13:59:11
Příspěvek smazán
Vloženo: 28.08.2014 14:03:36
Příspěvek smazán
Vloženo: 28.08.2014 14:17:27
PanTau - mně nevadí, když se někdo dívá jak hraji a sám jsem autorovi psal, že není dobré odstranit z tabulky rekordů celkově nachozené kroky a celkový čas strávený ve hře.
Ale vzhledem ke svému věku jsem zažil období, kdy nás pořád někdo kontroloval, což bylo velmi frustrující, a vždy se našel někdo kdo rozhodoval o tom co můžeme, co nesmíme a to mi prostě nepasuje k "zakoupené" zábavě jakou pro mne vždy Quadrax byl. :-)

Kája
Vloženo: 28.08.2014 15:58:13
Tohle není žádné rozhodování o tom, co kdo smí a co kdo nesmí! Každý si může naprosto svobodně rozhodnout, jestli data do tabulky posílat bude, nebo ne. To, že statistika dat levelu je rozsáhlejší, je jen způsob, jak odlišit poctivě dosažené výsledky ve hře od těch, které byly dosaženy nepoctivě. Ale plně chápu, že ti, kdož při hraní rádi podvádějí můžou mít jisté obavy z toho, že se na to přijde...

(Je zajímavé, že spousta hráčů má různé připomínky co všechno by ve statistikách ještě mohlo být - čím více, tím lépe - to je asi ta poctivější část hráčů. Naopak ti, co "nedošli nejdál" mají z rozšířených statistik hrůzu...)

Navíc zveřejňování výsledků hráčů ve statistických tabulkách tady na stránkách je jen bonus ke hře navíc, se kterým mám jen spousty práce a žádné uznání. Takže pokud bude někdo ještě obdobně blbě plkat a vážně mě nasere, tak mu prostě jeho data zveřejňovat nebudu, a to tak, že nikde. (Tj. v žádném z Quadraxů).
Autor
   email: Vloženo: 28.08.2014 16:48:43
Já myslel, že fórum slouží k diskuzi.
Opět musím pouze upozornit, že i když bude někdo hrát podle screenů, které získá od jiného hráče a bude dostatečně obezřetný a level mnohokrát projde a zavítá do všech koutů a nachodí mnoho kroků a stráví ve hře dostatek času, tak ani sebelepší sledovací statistika neodhalí vlastně tu podstatu, že level nepřešel sám.


Kája
Vloženo: 28.08.2014 17:17:14
Nikomu nebudu bránit hrát hru podle screenshotů, a tentokrát nebudu ani nijak moderovat diskuzi ve fóru ohledně radění ve hře. (Tzn. radění nebude nijak zakázáno.) Ale pokud někdo pojede většinu hry mechanicky podle návodů, nejen že sám sebe okrádá o radost z vyřešení každého levelu, ale nemůže potom také chtít, aby takto dosažené výsledky byly publikovány jako "jeho" rekordy ve hře.

Ano, pokud někdo bude opravdu moc chtít podvádět a vynaloží tomu dostatek energie, tak to poznat moc nepůjde. To je stejné jako s paděláním bankovek - čím více ochranných prvků, tím větší úsilí stojí vytvořit padělek. Je jen otázkou, jak se pak takový člověk sám na sebe dívá... (Ale nedělám si iluze, charakter většiny podvodníků je obdobný - bude si myslet něco ve smyslu "Jsem borec! Dokázal jsem to ojebat!"...)

Navíc, jakmile bude více výsledků od různých hráčů, bude zajímavé sledovat i souhrnnou statistiku a případné vyjímky z ní...
Autor
   email: Vloženo: 28.08.2014 17:48:11
OK s tím nemám žádný problém a sám jsem zvědavý co to ukáže v praxi :-)

Kája
Vloženo: 28.08.2014 18:10:12
Samozřejmě, že statistiky budou veřejné, v tabulce hráčů. Ale s tou "dvojinstalací" to asi neklapne. Takovéto data nebudu uznávat ani publikovat. (Tzn aby měl někdo "trénovací instalaci" a pak ostrou, aby měl co nejlepší výsledky ve statistikách.)

Opět říkám, kdo hraje poctivě, může být v klidu. Jen podvodníci budou křičet...

A pokud se někdo stydí (nebo z nějakého paranoidního důvodu bojí) posílat data levelů s kompletní statistikou, ať je prostě neposílá, nebo lépe, ať Quadrax X vůbec nehraje...
Autor
   email: Vloženo: 28.08.2014 15:48:27
Ja si myslím, že všetko ukáže až prax. Osobne s tým nemám problém lebo nepodvádzam, len si prenášam data aby som Q-čko mohol hrať aj inde :) ako doma a to podľa predošlých vyjadrení možné bude. Prenášanie dát nepovažujem za podvod, takže z tých nových pravidiel nemám obavy.
Dušan
Vloženo: 28.08.2014 15:57:43

Když je tam novinka provazy ( chůze ) bude tam taky spouštění po provaze nebo i šplhání na provaze ?
Sláva
Vloženo: 23.07.2014 22:02:03
Uvažoval jsem o tom (bylo by to jistě zpestření), ale v QX toto nebude...
Autor
   email: Vloženo: 27.07.2014 15:09:09

Inspirace pro autora pokud bude tvořit Q11.

Žádné stahování instalačního souboru, žádná instalace , žádné posílání souborů s časy, jediné co by se muselo udělat by byla registrace.
Tím kdo by hrál by byl v tabulce rekordů a to on-line.
Když se dívám zpětně tak Q4 až Q8 si stáhlo několik tisíc a soubory poslalo kromě Q8 méně než 1 procento.

asd
Vloženo: 03.07.2014 15:58:42
Ahoj "asd" hoci ťa bližšie nepoznám tvoj nápad sa mi veľmi páči. Ak chápem správne čo si tým myslel tak by sa dala hrať hra z ľubovoľného miesta na svete kde je internet. A to by bolo pre mňa osobne požehnanie pretože by som si nemusel pracne prenášať data keď som niekde inde (a to vraj v QX nebude možné z čoho som dosť smutný) - často totiž hrávam Q-čko aj mimo domu :)
Ale asi to z pohľadu Autora nevidím moc reálne (za tým by bola asi ešte väčšia spústa práce), ale vkaždom prípade budem veľmi zvedavý na Autorovu odpoveď.
Dušan
   email: Vloženo: 03.07.2014 18:04:29
QX se BUDE moci hrát na různých počítačích, stejně jako předchozí Q. Od toho omezení na jedno PC jsem nakonec upustil. Podvodníci si najdou cestu vždycky a omezovalo by to jen normální hráče...
Autor
   email: Vloženo: 03.07.2014 18:46:27
Tak toto je pre mňa osobne "Bohovsky dobrá správa" - vždy mi išlo len o to aby som mohol podľa možností stráviť (ako "ťažko" pracujúci človek :)) čo najviac času s Quadraxom a nikdy ma nenapadlo nejaké (ani neviem aké) podvádzanie.
Takže za seba obrovský Dík :)
Dušan
Vloženo: 03.07.2014 19:29:35
Ďakujem autorovi za tuto dobrú spravu. Jp
PENŤO
Vloženo: 04.07.2014 09:24:05
Jojo, ale tím pádem by se to bez připojení k internetu asi nedalo hrát. A také si myslím, že ne všichni hráči chtějí být v tabulce rekordů, neboť na toto téma se zde již diskutovalo, že je mnoho hráčů, kteří prostě data nechtějí posílat :-)
Kája
Vloženo: 03.07.2014 18:19:06
Súhlasím, toto by som trochu upravil tak aby data boli dobrovoľné a nikto nebol diskriminovaný...
Dušan
Vloženo: 03.07.2014 18:33:15
A kdo koupí server/y, na kterých by to běželo? Př. kdo zaplatí hosting a provoz? Kdo zabezpečí dostupnost 24/7 a vysokou konektivitu (propustnost?) Navíc Quadrax není nějaká stupidní online strategie (jakých jsou stovky), ale hra, kde dost záleží na výpočetním a grafickém výkonu PC (i když se to nezdá) a zvláště QX je v tomto celkem dost náročný (aby běhal plynule v 60fps.).

Nereálné...
Autor
   email: Vloženo: 03.07.2014 19:12:55
Súhlasím, viem pochopiť dôvody, niečo málo o tom viem aj keď si nedokážem predstaviť celú komplikovanú realizáciu - myslel som si že to nebude reálne...

"Poznámka pod čiarou" - Autor aj keď chytrý, tvorivý a mazaný je tiež len človek :) a to je treba zobrať do úvahy.
Dušan
Vloženo: 03.07.2014 19:24:02
Rovněž souhlasím, neboť bez připojení by se nadalo hrát :-)
Kája
Vloženo: 03.07.2014 19:40:48
Tiež súhlasím lebo hram aj tam kde nieje dostupný internet. A hru mám na USB kľuči a ten nosím zo sebou. A tento systém mne osobne vyhovuje. jp
PENŤO
Vloženo: 04.07.2014 09:30:03
Je upozorním, že QX sice bude možno hrát z USB, ale nebude to příliš komfortní. Vzhledem k rozlišení 1920x1080 a množství grafiky (každá obrazovka je tvořena několika grafickými vrstvami) pracuje QX s obrovskými kvanty obrazových dat a i na HDD jsou občas časy při inicializaci levelu kolem dvou sekund. Na USB to bede vše trvat hóóóóódně dlouho, než se vytvoří všechny soubory grafiky (hra si před každým levelem vytváří dočasné soubory grafických vrstev daného levelu) a do paměti načte celý level.

Na rychlost samotné hry (hraní levelu) to však nebude mít žádný vliv, jakmile už bude level jednou načten do operační paměti PC tak za běhu levelu se už žádné další grafická data nenačítají.
Autor
   email: Vloženo: 06.07.2014 08:36:21
Ďakujem za upozornenie, aj tak mám v úmyslu na vianoce vymeniť počítač, tak že nový bude asi prenosný s kvalitnou grafickou kartou. O výbere nového počítača sa poradím s odborníkom. jp
PENŤO
Vloženo: 09.07.2014 14:51:11

Po dalších novinkách by to chtělo doplnit galerii o epizodu II :-)

Kája
Vloženo: 30.06.2014 15:58:51
Chtělo by to více trpělivosti >:-/ Žádný z levelů druhé epizody zatím není ve finální grafické podobě, jsou pouze v základní testovací verzi. A protože o prázdninách budu celkem dlouho na expedici, je mojí prioritou připravit testerovi kompletní testovací verze levelů epizody III, pokud by náhodou dvojku zvládnul v době, kdy budu na dovolené.

Takže update galerie bude nejdříve poté, co se vrátím z expedice a u některého definitivně otestovaného levelu ep.II udělám finální grafickou podobu.
Autor
   email: Vloženo: 30.06.2014 18:47:17
Jojo beru, jen jsem myslel, že když máš hotových 25 levelů tak, že už je druhá epizoda víceméně daná. :-)

Kája
Vloženo: 30.06.2014 19:43:08

A zvoní ti v uších nebo škytáš často ? ;-)
Šárka
Vloženo: 25.06.2014 18:50:39

Ahoj Crusadere
tak som si pozrel novinky a som rád že sa to posúva ďalej.
No a keď už ťa "proklíname :)" v QVIII tak určite budeme aj v QX, ale len v dobrom :)
Dušan
Vloženo: 25.06.2014 16:07:49

Ahoj Crusadere (Autor) - sú nejaké pokroky vo vývoji QX ? - chodím na stránku dosť často a zatiaľ boli len debaty na Fóre. Určite by nás povzbudilo keby sme vedeli kam si pokročil, resp. čo plánuješ :)
Veľa zdaru prajem...
Dušan
Vloženo: 08.06.2014 16:11:21
Teď je bohužel období, kdy mám dost práce ve svém zaměstnání a tak na QX zbývá méně času, než bych chtěl. Taktéž se pomalu připravuji na letní expedici do exotické lokality a tyto přípravy také zaberou nějaký ten čas. Ale nemusíte se bát, na Quadraxu X se stále pomalu pracuje a brzy již opět uvidíte nějaké příspěvky v novinkách a v procentech dokončení různých částí hry. Především už konečně běží testování tak, jak jsem si představoval, takže snad začnou nabíhat i hodnoty procent u otestovaných levelů...
Autor
   email: Vloženo: 13.06.2014 14:21:05
Ahoj
Dík za info - dúfam že letní expedice bude inšpiráciou pre Quadrax XI ! :) - a neprezradíš kam sa chystáš ?
Ja idem na "letní expedici" do kúpeľov (Trenčianske Teplice) a samozrejme beriem aj noťas - mám totiž spoustu práce s Q-čkom :)
Dušan
Vloženo: 13.06.2014 16:39:01
Otázka - kdy a kde bude k dispozici tabulka?
"Tímto budu mít celkem dobrý přehled o veškeré činnosti testera/ú ve hře. A nejen já. Zjednodušená tabulka s jednotlivými logy daného testera bude veřejně přístupná všem hráčům, přímo na těchto stránkách. (Samozřejmě bez zobrazení kroků a časů v levelech a dalších citlivých dat). Takže každý bude moci vidět, jak si daný tester momentálně vede."

Kája
Vloženo: 17.06.2014 16:47:03
Po zvážení všech pro a proti jsem se rozhodl, že detaily testování nakonec zveřejňovat nebudu. Jediné, co bude zveřejňováno, je procento (tz. počet) finálně otestovaných levelů.
Autor
   email: Vloženo: 25.06.2014 14:10:21

Četl jsem deník vývojáře.
Je tam také napsáno , že "panáčci se nebudou moci na žebříku předejít jak tomu je v nižších quadraxech.
Bude to platit také při chůzi na rovině nebo do-se schodů případně při průchodu výtahem ?
sláva
Vloženo: 01.06.2014 10:19:54
Ne, bude to platit pouze na žebříku. Je to snaha o větší realističnost. I když je hra pouze "2D", je logické předpokládat, že v chodbách, výtazích ap. se postavičky mohou "míjet". Kdežto při lezení na žebříku, stejně jako v reálném životě, to prostě není proveditelné. ;-)
Autor
   email: Vloženo: 01.06.2014 12:53:40
Po svislém žebříku můžou dva lidé i v reálném životě lézt celkem snadno, čelem proti sobě, každý na jedné straně. Stejně, jako si lze představit, že jsou chodby dostatečně široké, si lze představit také to, že žebřík není přilepený hned na zdi. I kdyby se nedalo míjet takto, tak bych očekával, že hlavní hrdinové, kterým jde o život, snesou trochu nepohodlí a v nejhorším prostě přelezou přes sebe. Není realistické, že by raději umřeli hlady, než aby se tísnili ve dvou na jednom žebříku. Mohli by při tom lezení přes sebe vydat pár bolestivých zvuků, aby hráč pocítil nepříjemnost jejich situace :-)

Při chůzi na laně bude předpokládám také míjení zakázáno, protože tam teprve to je v reálu (skoro) nemožné.
?MM?
Vloženo: 02.06.2014 19:46:16
Děkuji za postřeh.
Při testování jsem žebříkovou situaci testoval a skutečně nelze jeden druhého na žebříku předejít či přelézt. Bohužel při chůzi po laně mne tato skutečnost vůbec nenapadla a tak jsem to netestoval a bohužel je tam chyba neboť kamarádi se na laně míjejí zcela snadno, což je situace v reálném životě možná snad jen v cirkuse. Doufám, že Crusi tuto mnou neotestovanou situaci ošetří obdobně jako na žebříku.

Kája
   email: Vloženo: 03.06.2014 08:26:46
Příspěvek smazán
Vloženo: 03.06.2014 11:57:58
K tomu lanu.

Pokud to bude jedno lano tak míjení je velmi obtížné - jedině v cirkusu artisté to dokáží.
Pokud to ale bude lanový most tak tam by míjení bylo možné - tam jsou minimálně dvě lana na sebou.
I toto ve 2D toto lze lehce rozeznat ( lano a lanový most ).

Třeba nakonec Autor udělá oboje , v některém levelu lano ( nelze se míjet ) a v některém levelu lanový most ( kde míjení bude možné ) - ionspiroval mě k tomu odkaz co sem dal Kája.

Ale nechme se překvapit.
Sláva
Vloženo: 17.06.2014 15:19:56
Jak už napsal PanTau, celá hra je jen kompromisem mezi reálným/nereálným chováním herního prostředí a postav. Na jednu stranu chci, aby se postavy pohybovaly víceméně reálně, na druhou stranu představa, že člověk utlačí kamenný kvádr se stranou 2m a váhou cca 20ti tun, je minimálně úsměvná. Je třeba brát v úvahu především to, že je to logická hra a nikoliv simulátor reality. ;-)

Ty provazy ještě zvážím, tohle mě opravdu nenapadlo... ;-)
Autor
   email: Vloženo: 03.06.2014 12:08:01
Bude mít nový zákaz míjení na žebříku nějaký význam pro herní mechaniku, nebo to má být jen zbytečné zdržování hráče? Pokud budou řešení po této inovaci stejná, jen prodloužená o to, že jedna z postav sleze na konec žebříku, tak mi to přijde jako krok špatným směrem, nehledě na to, zda má oporu v reálném životě. Jestli něco hráčům na Quadraxu vadí, tak to jsou spíš takovéto zbytečné obstrukce než nereálnost situací.

Nechceš zase zkusit demokratické hlasování? :-)
-MM-
Vloženo: 03.06.2014 18:37:27
Ano pamatuji si na level 19 z QVI kde jeden kamarád musel vylézt na žebřík a držet ho tím, že byl na něm (jinak by žebřík vyjel nahoru) pro druhé dva, aby se i oni mohli dostat nahoru k průchodu před exitem. I když se vlastně nemuseli předcházet tak z hráčského hlediska první držel, druhý přešel, třetí přešel a pak teprve dokončil výstup poslední. :-)

Kája
Vloženo: 03.06.2014 19:29:47
Příspěvek smazán
Vloženo: 03.06.2014 20:38:26
Nikdy to nemůže být časově stejné, když musíš udělat dvě přepnutí navíc :-)
Kája
Vloženo: 04.06.2014 11:47:35
Takže to opravdu je obstrukce :-) ... sice ne moc zdlouhavá, ale nic hře nepřidává. Kdybych nevěděl, že jde o vlastnost, pomyslel bych si, že to je chyba, rozhodně bych si neřekl "aha, na žebřík se vlastně dva nevejdou", když nikde jinde míjení nevadí. Prostě mi to tam moc nepasuje...
-MM-
Vloženo: 04.06.2014 18:33:05
Obstrukce to není, protože levely jsou stavěné a vymyšlené tak, aby to nikde nevadilo. A pokud se někomu zdá obstrukcí to, že se snažím o vyšší realitu pohybu postav, tak budiž... :-/
Autor
   email: Vloženo: 04.06.2014 20:20:24
Jak jsi psal výše -- je to logická hra, nikoliv simulátor reality. Každé pravidlo, nad kterým musí hráč přemýšlet, by mělo mít oporu v herní logice. V Quadraxu to tak u drtivé většiny pravidel platí, právě proto je to tak pěkná hra. Vesměs všechno, co hráč smí a nesmí, má hlubší význam a jde kolem toho postavit logický rébus. Řešitel pak má příjemný pocit, že si v rámci dostupných míst může dělat, co chce, a že jeho jediným protivníkem jsou skutečně jen ty důmyslně rozvalené ruiny podzemních pevností, nemusí řešit takové ty "hloupé" reálné potíže (hlad, vzduch, teplotu, infekce, ponorkovou nemoc). Realitou se některá klíčová pravidla dají obhájit (typicky třeba gravitace), může tudíž fungovat jako mírná nápověda, ale jinak si myslím, že není moc důležitá.
-MM-
Vloženo: 04.06.2014 22:39:53
Příspěvek smazán
Vloženo: 05.06.2014 00:39:50
Jakožto vývojář her si dovedu představit ledacos.
Svým příspěvkem jsem chtěl říct, že snažit se o přiblížení realitě nemá smysl. Není to kvalita, kterou hra potřebuje, naopak by jí to mohlo uškodit, pokud takové přiblížení nebude mít oporu v herní mechanice.

V podzemí bývá tma -- šlo by udělat, že hráč musí pravidelně zapalovat louč, aby viděl na cestu. Kdyby měl loučí neomezeně a jen by musel pravidelně mačkat nějakou klávesu, bylo by to sice reálnější, ale hratelnosti by to ublížilo. Bylo by to pravidlo, které nepředstavuje žádnou novou výzvu, jen obtěžuje. Podobně zbytečně (byť v menším měřítku) bude rušit nutnost přepínat mezi postavami kvůli zákazu míjení.

Něco jiného by bylo, kdyby existovaly rozdíly mezi postavami -- kdyby třeba nějaký druh silového pole pouštěl jen modrou postavu, nebo kdyby určitou páčku mohl přepnout pouze zelený hrdina. Pak by zákaz míjení stál za úvahu. Ale tímto směrem se Quadrax (alespoň zatím) nevyvíjí.
-MM-
Vloženo: 05.06.2014 17:39:02
QX bude mít tolik novinek které jsem ještě ani neprezentoval (a ani nebudu, protože jsou nachystané jako překvapení pro hráče), že nějaké lpění na tom, aby se postavy mohly na žebříku "přelézat", je naprosto bezpředmětné...
Autor
   email: Vloženo: 05.06.2014 18:11:50
Příspěvek smazán
Vloženo: 06.06.2014 00:28:25
Přechody mezi určitými druhy pohybů chybí nikoliv proto, že by to bylo pracné (prakticky u všech má Crusader nakreslené animace pro opačný přechod, hravě by je dokázal přehrát v obráceném pořadí), ale proto, že by to zdržovalo běh hry. Animace úmyslně není tam, kde postava reaguje na pokyn od hráče. Když chceš v QX přepnout páčku, chceš ji přepnout hned, ne čekat čtvrt sekundy, než se pro ni postava natáhne. Když chceš popojít, také bys chtěl vyrazit hned a ne až poté, co se postava plynule otočí správným směrem.
-MM-
Vloženo: 06.06.2014 11:36:10
Špatně jsi to pochopil - nesnažím se o větší realitu hry ale pouze o větší realitu/logiku pohybu postav. To je diametrální rozdíl. ;-)
Autor
   email: Vloženo: 05.06.2014 07:21:41
Ano na žebříku to chápu a rovněž si myslím, že něco podobného by mělo být i na klasickém provazovém mostě ve tvaru "V" bez použití jiných materiálů než lan a provazů. Tam se rovněž kamarádi mohou předcházet či míjet jen velmi obtížně jako na žebříku. http://ghana.tripzone.cz/fotogalerie/lanovy-most-v-pralese-6449 :-)
Kája
Vloženo: 05.06.2014 08:38:19

Ahoj Crusadere ( autor ) v dotácii uvádzaš účet 182355135/0600 to je česká banka. a nejaké iné. Ak máš účet v ČSOB ( myslím že maš) prosím ťa uveď ho tato banka sa nachádza v našom meste a viacerých mestách na slovensku. Chcem prispieť nejakou dotaciou na vývoj QX a možná že aj iný z SK a v ČSOB nemám problém. . Ďakujem
PENŤO
Vloženo: 11.06.2014 19:01:11

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40


© 2000-2015