Načítám data, prosím počkejte...

 
 
 
  Fórum - volná diskuse o Quadraxu X

Upozornění - kvůli častým hackerským a spammerským útokům na toto fórum jsem musel zakázal v příspěvcích jakékoliv odkazy (tj. veškeré texty, co začínají na http, www, url, link atp.) V případě nalezení takovéhoto textového řetězce v příspěvku se příspěvek neuloží a po jeho odeslání se zobrazí pouze nápis "Přístup odepřen!". Pokud opravdu nutně chcete vložit nějaký odkaz na jiné webové stránky, nepoužívejte celou adresu včetně textu http... a úvodní www, pokud je adresa obsahuje, napište s tečkami mezi w (w.w.w.). Pokud bude odkaz v pořádku, opravím jej na plně "klikatelný" a správný.


Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

No to si děláš kozy :O Tie posledné dva screeny čo si pridal nemajú chybu ;) viac k tomu nemám čo dodať :)
ado
Vloženo: 27.04.2015 18:24:03
Jsem rád, že se to líbí. Ten podklad k skalnatým zdem mi dal dost zabrat, než vypadal tak, jak jsem si představoval...
Autor
   email: Vloženo: 28.04.2015 19:56:31
Skvelá práca a fakt tie textúry z poslednej časti sa ti vydarili ;) klobúk dole :-)
ado
Vloženo: 29.04.2015 06:37:08

Ďalšie pekné screeny, sme radi že vývoj hry pokračuje.
Tak veľa zdaru :)
Dušan
Vloženo: 27.04.2015 08:54:14
Jojo tak tam se budeme potit dvakrát tolik - pěkné vedro už nyní :-)

Kája
Vloženo: 27.04.2015 09:12:34

Nedávno jsi uvedl, že magická hranice 50.000 kroků bude velmi těžko dosažitelná.
Proto se ptám zda budou někdy zveřejněna data z testování pro porovnání kroků? :-)

Kája
Vloženo: 26.04.2015 10:11:43
Data z testování jsou nepoužitelná, neboť díky nutnosti častého a několikanásobného retestu levelů dochází k nekorektním změnám v datech statistik (a narušování jejich statistické použitelnosti). Každopádně pečliví hráči jistě docílí nižšího počtu kroků než mám já, nebo tester. Zatím to tak bylo v každém Quadraxu a desítka nebude žádnou vyjímkou.
Autor
   email: Vloženo: 27.04.2015 00:34:33

Ad Noviny a Deník vývojáře 7.4.2015
To čo si tam vyvádzal s tým obrázkom je obdivuhodné a aj keď väčšinou nerozumiem "reči tvojho kmeňa :)" výsledok je pôsobivý a budeme si ho patrične užívať :)
Veľa zdaru.

Dušan
Vloženo: 07.04.2015 15:22:12
Věřím, že takové piplání s obrázkem je snahou o dokonalost samu. Obdivuji toto nasazení a děkuji za vše co pro QX děláš. :-)

Kája
Vloženo: 07.04.2015 19:53:51

The google does not translate very well, but I understand the basics and I'm happy with the Qx editor, Quadrax for me is the best game there is, mainly by the levels Crusader does, Congratulations.
William
Vloženo: 04.04.2015 12:31:02
I also look forward to the Editor QX and Quadrax for me is also very much !
Thanks to author! !
Dušan
   email: Vloženo: 05.04.2015 20:33:22

Veľmi sa teším na tú poslednú deviatu kapitolu v sopke :) mám dotaz na autora: bude v hre okrem lávy v pozadí aj smrtiaca láva, ktorá postavičky spáli?
ado
Vloženo: 29.03.2015 18:36:45
Smrtící láva přímo nebude, ale budou smrtící plameny (plameny unikající ze sopečného podloží) které postavy spálí. ;-)

Plameny se budou dát "uhasit" pomocí kvádrů a díky nim tak můžou vznikat zajímavé pointy.
Autor
   email: Vloženo: 30.03.2015 22:16:37

Ad Deník vývojáře - tak to je přesně ono - kdo umí ten umí a my ostatní budeme jen čumět - už se těším na animaci podobných obrázků.
https://www.google.cz/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=magma
Kája
Vloženo: 29.03.2015 07:54:42
Souhlas :)
Dušan
Vloženo: 29.03.2015 08:56:28
Ano zase se ukázalo, že píšeme jen my dva :-)
Kája
Vloženo: 29.03.2015 10:12:01
Že by sme byly "Dvojčata" :)


Dušan
Vloženo: 29.03.2015 11:03:20

Ahoj Crusadere
rád by som sa vrátil ešte k tomu Editoru QX - mám pár návrhov a nejaké otázky... asi sa trošku vykecám ak to nevadí :)
Celkom sa teším že si editor vyskúšam, pred časom som stvoril pár levelov v editore QIII ktoré som ti poslal, ale to som ešte nemal žiadne skúsenosti (tak si ma "tak trochu" seřval :) ) ale fakt ma to bavilo :)
Čo som čítal o novom editore a s tým súvisiacou grafikou tak to by asi moc ľahké nebolo...
Mám na to takýto názor:
- na tvorbu slušnej, resp. profesionálnej grafiky pri tvorbe nových levelov pravdepodobne nebude mať nikto zo súčasných aktívnych hráčov
- na prvom mieste v hre je u mňa samotná logika levelu aj keď grafika a zvuk sú samozrejme tiež veľmi dôležité kvôli pocitovej stránke a pohode z hry
- keď dohrám QX a už nebude do čoho pichnúť tak by som si kľudne zahral aj level s "čiernym" pozadím ktorý vytvoril niekto iný a myslím si že ja aj napr. Kája a ďalší hráči by vedeli vytvoriť pár levelov - kvalitu by si mohol potom posúdiť ty :)
- a myslím si že v kvalite tvorby nových levelov by si nám mohol "veľkoryso" pomôcť - bol by problém dať k dispozícii pár grafických pozadí a zvukových stôp ktoré by sme si mohli do nového levelu v rámci editoru stiahnúť ?

A ešte by ma zaujímalo (o zdieľaní nových levelov si už písal...) či by v tejto nadstavbe mohli fungovať aj nejaké štandardné štatistiky (tabuľka rekordov a tak) - ja by som napr. pomenoval svoje nové levely Q_Dusan_001 až xxx :)

Tak to by bolo asi všetko - rád by som vedel čo si o tom myslíš ty a prípadne aj iní hráči...
Dušan
Vloženo: 28.03.2015 15:08:27
Dušan to jsi mne velice přecenil. Já vůbec nechápu jak hra funguje a tak tvorba nějakého levelu je pro mne velkou neznámou a už vůbec ne vytvoření pozadí, hudby či zvuků a myslím, že ani podrobná "kuchařka" mi (stejně jako při vaření) moc nepomůže, ale s jistou tvou pomocí bych se o to mohl někdy pokusit a vytvořit nějakou zápletku. Spíš si myslím, že Editor bude pro mladší generaci a rád si nějaký další level zahraji. :-)

Kája
Vloženo: 28.03.2015 15:22:44
Ahoj Kája
čo sa týka grafiky a zvuku tak to je aj pre mňa nereálne, ale čo sa týka tvorby levelov tak to po praktickej stránke nie je žiadna hrôza, ale najdôležitejšia je myšlienka (pointa levelu) a hrateľnosť levelu.
V podstate to funguje tak že si do "prázdneho" levelu myšou sťahuješ objekty (časti stien, prvky, páčky, kvádre a tak...) z nejakého Menu a umiestňuješ ich do základnej plochy levelu a určuješ im funkcie čo majú robiť. A keď už máš niečo naskladané tak si môžeš spustiť test levelu a vyskúšať čo si urobil (alebo spotvoril :)). Keď na to príde tak ti rád pomôžem :)
Dušan
Vloženo: 28.03.2015 17:19:59
Tak tak. Základ je jednoduchý. Navíc editor QX je uživatelsky daleko více přítulnější než v předchozích Q - umožňuje přesuny objektů, jejich klonování, blokové kreslení i mazání zdí, posuny obrazovky, zrcadlení a spoustu dalších věcí. Dá se říct, že je o několik světelných let komfortnější, než editor ve starých Quadraxech...
Autor
   email: Vloženo: 28.03.2015 17:50:17
Ahoj Dušane,

odpověď bude trochu obsáhlejší. Tak především, QX používá úplně jiný systém grafického zobrazování úrovní, jak předešlé Q. Vysvětleno je to myslím dostatečně v deníku vývojáře z 6.2.2014. Základ, co může tvůrce ovlivňovat a "kreslit" jsou především ty dvě vrstvy obsahující mezipozadí a popředí. Editor úrovní obsahuje jednoduchý grafický subeditor, ve kterém každý hráč tyto vrstvy bude moci graficky vytvořit. (Práce na cca 10 - 20 minut). Obě vrstvy každého levelu pak editor ukládá v PNG formátu jako dva samostatné soubory. Tyto soubory si pak tvůrce kdykoliv může otevřít v jakémkoliv grafickém programu, který podporuje 32bitové PNG (s alpha kanálem) a dotvořit dle své libosti - přesně takto to dělám i já, při tvorbě grafické stránky levelů.

Grafický subeditor bude v základu umět vytvořit zdi, posuvné plošinky a mezipozadí (cihlové či kamenné zdivo, atp.). S tímto už se dá udělat celkem slušný level. Samozřejmě různé "dozdobení" - tj. sochy, vázy atd. je už potřeba dělat v plnohodnotném grafickém editoru. Kdo to myslí s tvorbou úrovní vážně, doporučuji mu stáhnout si Gimp (je zdarma a i v češtině) a naučit se v něm pracovat.

Co editor ale NEBUDE umožňovat, je změna témat jednotlivých epizod, tj. základní pozadí levelů a to především proto, že tyto pozadí jsou animovaná přímo enginem hry. Defaultně tak bude editor obsahovat stejná témata všech epizod (tj. obrázky pozadí a hudbu) jako původní ostrý Quadrax X.

O možnosti vložit vlastní hudbu do projektu ještě uvažuji, ale bude to opět pro mě práce navíc, upravit editor tak, aby podporoval v projektech vlastní hudební soubory. Nicméně si je třeba uvědomit, že hudební soubory jsou dosti obsáhlé, především pokud člověk nechce kolovrátkovou hudbu opakující se každé 2 - 3 minuty. (V QX má hudba pro každou epizodu minimálně 20 minut a celková velikost hudebních souborů je přes 200MB) A když uvážím že i samotná velikost grafických dat v projektu nebude nezanedbatelná (opět v desítkách či stovkách MB), celkově by se pak jednalo o buclatý balík dat.

K editoru bude také přiložen obsáhlý mnohostránkový uživatelský manuál, kde bude nejen podrobně popsána tvorba logické části levelu a chování i nastavování všech jeho prvků, ale i tvorba grafické stránky levelu a to včetně různých tipů a triků. Ale upřímě - ti, co se "neradi učí", ale zřejmě nezvládnou ani samotný editor Quadraxu X - a ti co jej zvládnou, tak jistě zvládnou i tvorbu a úpravy grafiky. Ovšem je třeba přiznat, že k tvorbě levelů vypadajících tak jako v QX to bude chtít umět pracovat např. s Gimpem velmi obstojně.

Co se týče publikování levelů, tak editor bude mít tři módy publikování projektu:

1. Zcela otevřený projekt - po importu tohoto (jiným uživatelem vytvořeného) projektu do editoru bude moci uživatel daný projekt plně upravovat, zobrazovat v editoru, měnit, atp. Bude se chovat jako jakýkoliv jeho vlastní projekt.
2. Uzamčený projekt s odemčenými levely - tento projekt po importu nepůjde zobrazovat ani editovat v editoru, ale všechny levely v něm obsažené půjdou hrát "ve hře". Uživatel si bude moci vybrat a zahrát jakýkoliv level, bez nutnosti postupu přes jednotlivé levely.
3. Uzamčený projekt s uzamčenýmni levely - toto se už bude podobat normální hře. Uživatel bude moct hrát levely pouze "sekvenčně" od prvního, další level se mu vždy zpřístupní až po vyřešení předchozího.

Je třeba podotknout, že v módu 3 nemusí být pochopitelně vytvořeny vždy všechny levely pro epizodu, editor bude podporovat i neúplné epizody. Nikomu pak tak už nebrání udělat vlastní kompletní "MiniQuadrax" (třeba jen s pěti levely na epizodu a se čtyřmi libovolně vybranými epizodami atp.)

Možnosti editoru a projektů budou zkrátka dost velké a obsáhlé. Ale aby toto vše spolehlivě fungovalo, tak to zabere celkem dost času vývoje - hlavně ta podpora více tupů projektů, vyřešit jak to bude s rekordy levelů při jednotlivých módech publikace, vymyslet formát a strukturu pro export a import všech dat projektu atd.

Samozřejmě, že pokud bude mít s editorem či tvorbou levelů někdo nějaký problém či dotaz, tak v rámci možností pomůžu.

Doufám, že to takto stačí. ;-)

Autor
   email: Vloženo: 28.03.2015 17:39:56
NO NAZDAR !

tak som sa tým "tak trochu" prelúskal a s nostalgiou spomínam na "zlatý intuitívny" editor QIII.
No v každom prípade - uložil som si všetky relevantné informácie a budem to musieť trochu naštudovať :)

Predsa len pár otázok z prvého dojmu:
- Deník vývojáře z 6.2.2014 - ktoré body (1-6) potrebujú externý grafický editor a či sa dá urobiť level aj bez neho ?
- v časti "Publikování levelů" - sa mi asi zdá bod 3 nadbytočný, ale malo by to zmysel ak by všetky levely vytvorené rôznymi hráčmi boli umiestnené na jednom mieste (www..., FTP... a tak) - niečo ako QX - Next alebo tak nejak :)

Neviem či už máš manuál k tomu Editoru ale keď bude dostupný pošli mi ho pls, nech sa môžem včas pripraviť :)

Dík za obsiahle INFO... primerane si ma vydesil :) - ale to sa poddá :):):)

Dušan
Vloženo: 28.03.2015 18:31:59
Manuál k editoru ještě nemám, jen hrubou kostru. Stále občas totiž do editoru zasahuji, vylepšuji a přidávám funkce. Manuál budu psát, až bude editor "na hotovo", včetně správy projektů.

Co se týče externího grafického editoru - jak už jsem psal, nezbytně nutný není, grafická část se dá udělat i v základním vestavěném editoru. Vše se týká pouze vrstev 3, 4, 5, přičemž vrstvy 4 a 5 se tvoří jako jedna jediná - engine si z ní už pohyblivé stěny "vykousne" automaticky. Graficky tak pro level existují de facto pouze dvě vrstvy - mezipozadí (3) a popředí (4+5). O těchto dvou vrstvách jsem také hovořil v textu výše.

Bez grafiky lze level hrát pouze v testovacím režimu - tj. přímo v editaci daného levelu. Pokud chce někdo hrát level v herním módu (s hudbou, pozadím ap. - jako ve hře) je třeba mu vytvořit alespoň základní grafickou podobu ve vestavěném editoru grafiky. Tento princip je stejný jako v předchozích Q editorech.

Bod 3 v publikaci nadbytečný rozhodně není. Bude prostě jen záležet na autorovi levelů, jak bude chtít svůj projekt publikovat. Spíš ještě možnosti publikace (exportu) projektu rozšířím - na všem ještě pracuji a je to ve vývoji...

Poznámka - Editor v QX je (pro základní práci) ve skutečnosti JEDNODUŠŠÍ a daleko komfortnější na ovládání jak editor QIII. Takže žádné přehnané obavy z něj mít rozhodně nemusíš. ;-)
Autor
   email: Vloženo: 28.03.2015 19:09:08
Dík za info, tak si ma trochu ukľudnil. Asi to bude viac User Friendly ako som si myslel :)
Ale myslím že kým sa k tomu prakticky dostaneme tak ešte trocha času ubehne...
Ako hovorí môj kámoš "Bra?tac" - Tenhle most přejdeme až k nemu přídeme :)
Dušan
Vloženo: 29.03.2015 09:05:00
NO NAZDAR - Dušan aspoň něco pochopil, ale já jsem dost mimo. Snad až Editor uvidím a přečtu si kuchařku tak snad se budu trošku orientovat. :-)
Kája
Vloženo: 28.03.2015 19:06:12
Mimo? A z čeho proboha? ;-) Nepoužil jsem žádné odborné "terminus technicus". U hráčů Quadraxů předpokládám určitou přirozenou inteligenci, ;-) takže IMHO není žádný důvod nepochopení textu... ;-) Jestli ty se moc nepodceňuješ...
Autor
   email: Vloženo: 28.03.2015 20:03:59
IMHO tady nejde o nepochopení, ale o to že pro mne je snadnější level řešit než ho sám tvořit. Jsem rád, že obstojně ovládám to co potřebuji ke zdokumentování levelů a další programy mi nahání děs a hrůzu. :-)
Kája
Vloženo: 28.03.2015 20:15:30

Vzhledem k opravdu hodně novým obrázkům pro hru to pro jistotu anoncuji i zde na fóru.

Do nové galerie se dostanete po kliknutí na odkaz ZDE.

Podrobnosti v novinkách.
Autor
   email: Vloženo: 24.03.2015 19:31:45
Ad Novinky včera i dnes:
Dobré a možno i špatné správy - v každom prípade sa teším na QX, aj keď v QVIII mám ešte hodne čo doháňať - no a čo bude potom môžeme len dúfať, ale nádej zomiera posledná...
V každom prípade máš môj neskonalý obdiv za to všetko čo si pre nás urobil !
Dík
Dušan
Vloženo: 24.03.2015 19:38:49
Hmm, jak tak koukám, tak nová galerie asi nikomu nestojí za komentář. Nebo se vám nelíbí? :-/ Nášup dvanácti(!!!) nových obrázků je myslím celkem značný a něco času to vytvoření nové galerie taky zabralo...
Autor
   email: Vloženo: 27.03.2015 18:16:42
Pepo, to máš těžké, buď píše Dušan nebo Kája a taky někdy Kája a Dušan, ale věřím, že to ostatní rovněž sledují, jen nepíší. :-)

Kája
Vloženo: 27.03.2015 21:46:41
No jo, ale dokonce ani Dušan nebo ty jste se k té galerii nijak nevyjádřili... :-(
Autor
   email: Vloženo: 28.03.2015 10:48:01
Vždyť Dušan psal "Ad - včera i dnes" a já toho napsal už tolik, že chci dát prostor taky druhým. Postup sleduji denně a jsem rád, že zdárně vše pokračuje včetně grafiky apod. :-)
Kája
Vloženo: 28.03.2015 11:01:08
Ahoj Crusadere
myslím že som písal že sa mi to páči a teším sa na QX, možno som sa nevyjadril celkom presne, ale v každom prípade tvoju prácu oceňujem a vážim si ju.
Ale také odborné a programátorské záležitosti nie sú zrovna moja silná stránka, ja som síce IT ale len po praktickej užívateľskej stránke takže sa nechcem hrať na odborníka a vyjadrovať sa k veciam s ktorými nemám skúsenosti.

Prajem veľa šťastia a ďakujem :)
Dušan
Vloženo: 28.03.2015 11:46:30
Ahoj, pár dní jsem měla dovolenou a neměla jsem přístup k počítači, tak teď všechno doháním. Přečetla jsem si Novinky i koukla na galerii. Obrázky se mi moc líbí a QX si určitě budu hýčkat, už ve všech předchozích Q-kách se kochám grafikou a obdivuju fantazii, nápady a trpělivost. K odborným věcem se vyjadřovat nechci, protože o nich nemám ani trochu páru a jen žasnu, jak někdo umí tyhle věci používat, že potom vznikají tak parádní věci, jak o je třeba hra Quadrax.
Šárka
Vloženo: 28.03.2015 16:42:38

Ad - Novinky.
Velmi zajímavá statistika a opět jeden optimistický posun. Dříve Crusi prohlásil, že QX je definitivě poslední a dnes už zvažuje možné pokračování. Ano byla by škoda dělat "engine a další" jen pro jednu řadu levelů a i když mi jistě přehrání a následné vylepšování zabere mnoho měsíců, ne-li několik let co budu dělat po 70? Takže díky za další snění. :-)

Kája
Vloženo: 24.03.2015 07:32:48
To není žádný optimistický posun. QX je opravdu POSLEDNÍ Quadrax, kde dělám všechno sám. Do dalšího projektu se nebudu pouštět, pokud dopředu nebude ochotno spolupracovat více lidí - spolehlivý a schopný grafik, hudebník, animátor, scénárista, testeři, atp. Vzhledem k pravděpodobnosti, že se takovýto tým dá dohromady, je možnost vývoje nějaké další hry obdobné Quadraxu celkem jasná.
Autor
   email: Vloženo: 24.03.2015 10:50:48
Je smutné, že v dnešní době je čím dál méně lidí, ochotných dělat něco pro druhé. O to více si vážím tvé vynaložené námahy. :-)

Kája
   email: Vloženo: 24.03.2015 11:54:22

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40


© 2000-2015