Načítám data, prosím počkejte...

 
 
 
  Fórum - volná diskuse o Quadraxu X

Upozornění - kvůli častým hackerským a spammerským útokům na toto fórum jsem musel zakázal v příspěvcích jakékoliv odkazy (tj. veškeré texty, co začínají na http, www, url, link atp.) V případě nalezení takovéhoto textového řetězce v příspěvku se příspěvek neuloží a po jeho odeslání se zobrazí pouze nápis "Přístup odepřen!". Pokud opravdu nutně chcete vložit nějaký odkaz na jiné webové stránky, nepoužívejte celou adresu včetně textu http... a úvodní www, pokud je adresa obsahuje, napište s tečkami mezi w (w.w.w.). Pokud bude odkaz v pořádku, opravím jej na plně "klikatelný" a správný.


Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

Chcel by som požiadať o pomoc v lev. 60 o logického vysvetlenie ovládania NIM počítača a tých svetielok a páčok. Už som s toho počítača na infarkt. Vopred ďakujem jp
Penťo
   email: Vloženo: 06.01.2016 23:27:21
Jde o variantu Misère Nim s třemi hromádkami. Každou novou hru začíná vždy hráč a pravidla jsou jednoduchá:

1. Vybereš ji jakýkoliv sloupec světel ze tří sloupců a páčkou pod ním v tomto sloupci můžeš zhasnout libovolný počet světýlek (minimálně však jedno). Jakmile si však jednou nějaký sloupec vybereš, můžeš zhasnout světla jen v něm - tzn, v jednom tahu můžeš zhasnout libovolný počet světel ale pouze z jednoho sloupce. U sloupce, který sis vybral ke zhasínání svítí dočasně číselná kontrolka (nad sloupcem).

2. Poté, až si se svou volbou spokojen, stiskneš páčku pod nápisem PLAY. (Poznámka - pokud zhasneš všechny světla v jednom sloupci, spustí se tah počítače automaticky a není nutné mačkat play). Počítač poté vypočítá svůj tah a přesně v rámci pravidel udělá to samé - tzn. vybere si jeden sloupec a v něm zhasne nějaký počet žárovek.

3. A nyní je na tahu opět hráč a vše se opakuje od bodu jedna. Samozřejmě, že pokud už v nějakém sloupci není co ke zhasnutí, tak se tento sloupec až do konce aktuální hry už nijak nezapojuje.

Hru vyhrává ten, na koho nezbylo k zhasnutí žádné světlo - tzn. ten, kdo zhasíná POSLEDNÍ žárovku, tak PROHRÁL. Cílem je tedy donutit počítač k tomu, aby on musel zhasnout tu poslední zbylou žárovku.

Páčkou pod nápisem RESET pak zvolíš novou hru v případě, že jsi tu minulou prohrál.

Jde o klasickou variantu Misère Nim (prastará hra), která se hraje např. s třemi hromádkami zápalek a hráči se střídají v odebírání zápalek z hromádek, přičemž v jednom tahu můžou odebrat libovolný počet zápalek ale jen z jedné hromádky. Na koho zbyla poslední zápalka, tak prohrál.
Autor
   email: Vloženo: 07.01.2016 00:24:26
Zatiaľ ti pán autor za návod ďakujem idem to skúsiť dúfam že sa my to podarí ak nie tak lev 60 je pre mňa posledný čo ma bude veľmi trápiť lebo na hru som sa veľmi tešil a myslím si že pri tomto levely skončí viacero sklamaných hráčov. jp
PENŤO
   email: Vloženo: 07.01.2016 11:11:39
Tak,že po štyroch hodine bez prestávky pri páčkach počítača NIM mám takúto skúsenosť. Postupujem podľa toho autorovho návodu ale výsledok je nulový.
Ten počítač NIM si robí čo chce tak aby mne zostalo stále len jedno svetielko. Stále tam hľadám nejakú logiku podľa nápovede a chcem pochopiť ten počítač ale ten pracuje asi ako ťah športky
Penťo
Vloženo: 07.01.2016 15:49:54
Ahojky všem mě se podařilo počítač NIM obehrát,ale čirou náhodou, apsolutně tomu nerozumím a když to zkouším znovu tak se mi to nedaří.
maja
Vloženo: 07.01.2016 16:58:59
S tou sportkou je to špatný příměr, neboť ten počítač odpovídá svými tahy naopak naprosto přesně a logicky.
Gusta
Vloženo: 07.01.2016 18:20:18
Tak to bych tedy nečekal, takové plácání... Pravidla hry jsou jasně daná! A počítač hraje čistě a poctivě podle naprosto stejných pravidel jako hráč - tj. vybere si jeden sloupec a v tom zhasne určitý počet světel. Není to žádná náhoda ani sportka!!! Připadá mi spíš, že to jen náhodně zkoušíš a NESNAŽÍŠ se vymyslet strategii jak NIM počítač porazit. :-/

NIM (tříhromádkový + misere) je naprosto jasná logická hra s pevnými pravidly. Dokonce je tak jednoduchá, že celý její postup a algoritmus je matematicky velice jednoduše zpracovaný. Stačí se podívat po netu a o hře NIM je tam toho spousty.

A samozřejmě, že jako v jakékoliv jiné hře se dá počítač i porazit. Zrovna v NIMu se dá porazit velice (ale skutečně velice) snadno, pokud u toho člověk trochu přemýšlí a ne jen tupě mačká páčky...
Autor
   email: Vloženo: 07.01.2016 20:22:20
Stratégiu hry NIM nepoznám ani som onej nepočul ani som ju nikdy nehral. Ak by som tento level 60 mal prehrať tak podľa toho by som mal študovať všetko o hre NIM a ktorá ma vôbec nezaujíma. A páčky na verím boha neprepínam ale idem podľa toho ako si mi dal návod.
Penťo
Vloženo: 07.01.2016 21:07:35
Nenapsal jsem zde žádný "návod" - jen popis pravidel hry. Vyhrát už musíš sám...

A nemusíš k tomu IMHO vůbec nic studovat, stačí logicky myslet, tak jako v celém Quadraxu.
Autor
   email: Vloženo: 07.01.2016 21:51:40
Tak quadrax skončen, zádrhel v levlu 60,
stojím před automatem hry NIM a dokončení
levlu není.


Milena
Vloženo: 07.01.2016 18:50:37
Ale no tak, je to jenom taková bonusová hra a ten bastard se dá logicky porazit ;-)
Gusta
Vloženo: 07.01.2016 19:32:39
Viz co jsem napsal Penťovi - nestačí jen náhodně mačkat páčky! NIM je logická hra a je velmi jednoduchá, když člověk zná strategii hry. A pokud neuděláš chybu, dá se (za určitého předpokladu) velmi lehce porazit.
Autor
   email: Vloženo: 07.01.2016 20:30:11
Proč je NIM v Quadraxu? Stručná historie:

Ve svých cca osmi letech jsem byl se školou v technickém muzeu v Brně a tam měli (mimo jiné) reléový "počítač" který hrál s člověkem hru NIM. Pracovník muzea nám ho milostivě zapnul a já se několikrát pokusil jej porazit. Bez úspěchu. Není divu, protože jsem jen náhodně volil sloupce a počty zhaslých žárovek, bez jakékoliv logiky či strategie.

Doma jsem se se svým zážitkem svěřil otci, ten se zamyslel, poškrábal na bradě, sáhl dozadu do knihovny a vytáhl zaprášené svázané ročníky VTM ze svého dětství (ročníky cca 58 - 68). A v jednom z nich jsme to našli! Seriál článků nazvaný "Postavte si kybernetického protihráče". A v něm nejen popis hry NIM, ale také popis algoritmů a také návod na stavbu reléového "počítače", který dokáže s člověkem hrát NIM. Bohužel, ke stavbě jsem se tenkrát nikdy nedostal, neboť k ní bylo potřeba něco kolem stovky mnohokontaktních telefonních relátek (které se používaly v telefonních ústřednách) - a ti starší jistě ví, jak to bylo v sedmdesátých letech minulého století se sháněním čehokoliv - a notabene tak speciálního jako telefonní relé. Nehledě na cenu celého "počítače" Tohle si mohly dovolit tak velké Svazarmové kluby, ale jednotlivec prostě ne.

Doba pokročila a na NIM jsem téměř zapomněl. Nicméně jednoho dne roku 1983 přinesl otec domů malou kouzelnou krabičku - Sinclair ZX Spectrum, osmibitový počítač! A zatímco moji vrstevníci, když už se k obdobné technice dostali, chtěli především hrát hry, já se vrhl na programování. Po pár prvních zkušebních programech jsem se rozhodl, že zkusím naprogramovat nějako hru. A vzpomněl jsem si na návod ve starých VTMkách... Samozřejmě že už nebylo třeba shánět nějaká relátka - celou hru NIM, včetně grafiky jsem naprogramoval v jazyce BASIC pro ZX Spectrum. Z návodů ve VTM jsem pochopitelně použil jen algoritmus hry, podle něhož jsem naprogramoval logiku hry počítače. A bylo to. ;-) Na ZX Spectrum jsem poté naprogramoval několik desítek různých her, které však už odnesl čas... Ale NIM ne! Po přechodu na 286 jsem NIM naprogramoval znovu, tentokráte v Turbo Pascalu. (A mimo něj jsem opět naprogramoval spoustu dalších nových her, ponejvíce textovek - nicméně první veřejně známou se stal až Quadrax III.)

No a pomalu se dostáváme do současnosti - přemýšlel jsem, čim oživit logiku v Quadraxu X a napadlo mě, že bych mohl do některého z pokročilých levelů přidat nějakou logickou minihříčku. A protože NIM je čistě logická hra bez prvku náhody, padla volba na něj. Spoléhal jsem na to, že pokud má hráč tak vytříbenou logiku že se dostane až na závěr šesté epizody, bude pro něj NIM jen takovou jednohubkou, obohacující hru... ;-)

Tříhromádkový NIM je totiž ve skutečnosti velice jednoduchá a primitivní hra ve které nelze prohrát, pokud máte výhodnou startovní pozici. Takže se ukažte, že jste dobří alespoň tak jako moje dětské já před více jak třiceti lety... Máte výhodu internetu, který v době kdy jsem programoval první NIM prakticky neexistoval. O hře NIM jde najít spoustu zajímavých článků i s popisy algoritmů a strategie. Samozřejmě, že není potřeba ani nic studovat - stačí jen logicky myslet a hrát tak, abyste donutili počítač aby poslední "žárovku" musel zhasnout on. Také je třeba se trochu zamyslet nad nápovědou v levelu, která něco jasně naznačuje...

Autor
   email: Vloženo: 07.01.2016 21:58:58
Ja keď som mal 20 rokov, tak kamoš mi to ukázal, a nevedel som ho poraziť. Teraz to hrajem on-line na nete už asi 10 minút a tiež sa mi nedarí. Správny postup nevidím - ten je dosť skrytý podľa mňa, hoci je jednoduchý. Mne to zatiaľ pripadá ako matematika a nie ako logika, hoci aj logika spadá pod matematiku myslím. Jednoducho na to prísť neviem, no chce to možno viac času na premýšľanie. Je to dosť zaujímavá prefíkaná minihra, budem premýšľať ako v nej vyhrať.

PanTau
Vloženo: 08.01.2016 17:58:29
Jak to tady tak čtu, tak nevím na co jsem víc zvědavá, jestli na ten postup samotný a nebo, jak to Crusi graficky znázornil.
Šárka
Vloženo: 08.01.2016 22:46:54
No veru, tiež som zvedavý na tú grafickú podobu. Ja si ten počítač v leveli 60 predstavujem monumentálne a zároveň útulne aj tak nostalgicky a ladený do sivej farby. Ty máš nejakú približnú predstavu tiež či ani nie?
PanTau
Vloženo: 09.01.2016 22:45:52
Tak jestli se to odehrává v té podzemní továrně, tak si tam představuju , že tam budou viset žárovky okolo nějakého vchodu, kterým se panáčci potom, když se TO překoná dostanou do další epizody, jen mě ještě matou velké rozdíly v krocích, takže páčky budou asi dost daleko a panáčci se tam moc naběhají. Jsem zvědavá, jak se s tím popasuju, ale než se tam došourám uplyne spousta času. Třeba to nakonec bude lepší než procházení tunely - průchody, co byly v Q VI a VII a asi i Q V.
Šárka
Vloženo: 10.01.2016 17:13:39
Pokud jde o počet kroků v tom levelu 60, tak třeba mým výsledkem se nenech nijak zmást, já tam mám stejně jako skoro ve všech levelech jenom první dohrání, během kterého toho většinou zbytečně nachodím opravdu hodně :-)
Gusta
Vloženo: 10.01.2016 19:41:23
Jasné, však ja som ten počítač už videl, len som na to zabudol, a asi preto som si ho vedel zhodne predstaviť.
PanTau
Vloženo: 07.02.2016 16:49:28
NIM se samozřejmě nejsnáze vyhraje tak, že si tah člověk vypočítá. Ale dá se vyhrát i pouhým logickým myšlením! Jen je třeba na to jít "od konce".

Například si představit situaci, kdy ve všech třech sloupcích zbývá právě jedna žárovka. Je naprosto logicky jasné, že ten, kdo je na tahu MUSÍ prohrát. Ovšem v situaci, kdy je ve dvou sloupcích jen jedna žárovka a ve třetím dvě (či více), tak ten kdo je na tahu MŮŽE VYHRÁT. A vyhraje pochopitelně tak, že z toho třetího sloupce zhasne tolik žárovek, aby tam zůstala jen ta jedna. Tím se dostane protihráč do situace kterou jsem popsal na začátku této logické úvahy.

A takto jde zpětně vydedukovat jakákoliv startovní pozice. ;-)
Autor
   email: Vloženo: 10.01.2016 14:07:13
Wau, pozrite na čo som natrafil:

youtu.be/9KABcmczPdg

Vedeli ste, že niečo podobné existuje? Crussader čo vy na to?

Najprv som myslel, že pod tým plastom je nejaký zložitý mechanizmus - aspoň nejaké ozubené kolieska, ale tá predná strana, ktorú vidíme je všetko a nič viac tam skryté nieje. Fuch, tak toto by ma nenapadlo. Škoda, že do toho časopisu VTM nedali radšej návod na stavbu tejto jednoduchej vecičky - toto by postavilo určite viac ľudí ako ten drahý ťažko zohnateľný reléový počítač čo Autor spomína.

PanTau
Vloženo: 29.11.2016 22:52:09
Tohle je pouze a jen naprosto primitivní verze NIM odebírajícího z jedné řady. Navíc, pokud je ta řada na začátku vždy stejně dlouhá, tak NELZE vyhrát, pokud má správnou délku.

Něco podobnýho jsem postavil ještě na základce - toto opravdu nepotřebuje žádnej mechanismus. Je to tupá matematika, vždy dorovnat výsledek protihráče do čísla 4.
Autor
   email: Vloženo: 29.11.2016 23:43:23

Prosím o malou nápovědu - popostrčení v levelu 78. Schody mám postaveny ze 6kamenů, po uhašení ohňů se musí částečně rozebrat? Děkuji.
Věra
   email: Vloženo: 25.01.2016 15:50:32
Ahoj, ... ať už odpovím na tuhle otázku jakkoli, tak ti ta odpověď nepomůže. Jediné co vím jistě je, že nepostupuješ dobře.

Chce to vzít vážně název levelu: "Jiný úhel pohledu." Bohužel, co se nápovědy týče, tak její první řádek považuju za nešťastně zavádějící a je třeba se řídit především druhým řádkem. Anebo si na chvíli přepnout hru do angličtiny a přečíst si nápovědu v angličtině, která je podle mě jasnější. Zde si dovolím její jednoduchý překlad: "Když ti kvádry nestačí, řešení je jinačí."

Můžu se zeptat, jestli už ten level někdo prošel?
Gusta
Vloženo: 26.01.2016 09:36:54
Máš pravdu - moc mi to nepomohlo, přesto děkuji za reakci. Alespoň vím, že takhle je to špatně. Takže znovu a jinak , ale jak když už mě nic nenapadá? Asi to chce "jiný úhel pohledu" :-)
Věra
Vloženo: 26.01.2016 11:58:11
Ano, úplně jiný úhel ;-)
Gusta
Vloženo: 26.01.2016 12:16:20
Tak jsem zkoušela různé úhly pohledu - zprava, zleva, zespodu i shora, ale bohužel na řešení jsem nepřišla. Nebyl by ještě nějaký náznak, jak na to?
Věra
Vloženo: 26.01.2016 18:48:28
Chce to holt pohled přímo skrz :-) Mně přijde, že "jiný úhel v pohledu" znamená v Quadraxu už několik let vždycky skoro to samé v bledě modrém. Já jsem ten level prokoukl dřív, než jsem se v něm pořádně rozkoukal, protože jsem si okamžitě vzpomněl na cosi z minulosti. Možná díky tomu jsem ho až donedávna považoval za nejlehčí level z celé osmé epizody. Ale je taky možné, že jsem měl prostě jenom obrovskou kliku...
Gusta
Vloženo: 27.01.2016 21:42:21
Ahoj Gusto, dík, že jsi vůbec zareagoval na mou prosbu, ale Tvé odpovědi jsou tak "nicneříkající", že je to pro mne jako bys neodpověděl vůbec. Myslela jsem si, že toto fórum má sloužit právě k tomu, aby si hráči pomáhali, když se někde zaseknou. Nečekala jsem celé řešení, ale aspoň náznak na co se zaměřit. Je vidět, že už tu není Kája, ten to uměl - popostrčit, aniž by prozradil pointu. Škoda, že už tu není...
Věra
Vloženo: 28.01.2016 11:49:19
Jenže já tu nemůžu napsat nic konkrétnějšího, vždyť bych tím prozradil řešení i ostatním, co v tom levelu zrovna jsou - a podle aktuální tabulky to vypadá že jsou.

Gusta
Vloženo: 28.01.2016 16:37:37
Díky, už to mám :-)))
Věra
Vloženo: 28.01.2016 20:36:32
Gratuluju! Možná mi tedy teď můžeš napsat, jak jsem tu měl poradit, aniž bych to všem prozradil.
Gusta
Vloženo: 28.01.2016 20:51:36
Třeba : *********** anebo mi napsat na mail
Věra

Editováno Crusaderem - tohle není drobné popostrčení ani nápověda. Jak správně říká Gusta, tohle je prakticky vyzrazení celé pointy levelu.
Vloženo: 28.01.2016 21:53:56
Tak tohle není žádné popostrčení, ale takřka dovedení za ručičku k pointě ... což je prakticky totéž, jako bych ji tu rovnou prozradil.
Já píšu nápovědy tak, aby lidi museli použít ještě aspoň trochu mozek, kór když jde o level, který ještě skoro nikdo nepokořil ... a nějaké srovnávání s panem Kájou, to si tedy opravdu nevyprošuju.
Gusta
Vloženo: 28.01.2016 22:21:12
Ja to mám ako štandardný postup - zbaviť level tajomstiev, ale väčšinou všetko riešim najprv intuitívne, a až keď sa nedarí zbavujem level skrytých tajomstiev. Riešiť level bez toho, aby sme poznali každú funkciu každej páčky a bez toho, aby sme videli každú výsuvnú plošinku by bolo spoliehanie sa na šťastie a nešlo by o správny logický postup.

Autor možno hráčov rozmaznáva a neskrýva veľa vecí a tajomstvá sú malé, hráč si odvykne všetko kontrolovať, a potom Autor šupne niekde do nejakého levelu nejaké väčšie tajomstvo, a potom tu máme zásek :-)

Dobre si poradil Gusta, lebo tvoja rada je všeobecná vhodná pre každý level a neradil si nič konkrétne.

PanTau
Vloženo: 28.01.2016 23:58:04
Who decides Quadrax with help from others, you will never be able to feel the real pleasure of solving a good level.
Ed Santos
Vloženo: 29.01.2016 02:10:07
But what will you do, if you cannot solve a level? Will you solve it forever? Or will you give up? Or... ?
PanTau
Vloženo: 29.01.2016 16:55:20
Depends. I was stuck half a year at one level in Quadrax. Granted, there was no easy internet access at the time, but still.
Nightmare
Vloženo: 29.01.2016 20:01:15
Was the stuck good or bad for you?
-----
I am not sure anymore,the Q is suitable for humans. In a hard level you must answer many many questions with no mistake, but it is not natural for humans - humans make mistakes. For humans is statistically impossible make no mistakes. Q is more like test for machines, because every test for humans has tolerance. Know somebody any official test without tolerance?

Every path to the "EXIT" is constructed with many little questions/decisions. If player permanently fail to correctly answer just one, he will never solve the level!

PanTau
Vloženo: 30.01.2016 04:00:29
Well the roadblock was not nice, but the feeling when I actually vanquished the level! That was something. And that's why most of us play Quadrax.

Anyway I disagree with you saying Q is not suitable for humans but machines. It is not suitable for machines at all. I am pretty sure if one bothered to build an algorithm to solve Q levels, it's time complexity would be exponential, because Q is pretty sure an NP-hard problem (read: more difficult level would take more time than universe exists before being solved by a machine). Humans, on the other hand, have capacity to filter the more obvious possibilities which lead to unresolvable state of level, and eventually build a way to true solution.

Also, as someone who tested quite a few levels, I have to say every level in every Q is solvable without any external clue.
Nightmare
Vloženo: 30.01.2016 14:19:59
Ale v každom verejnom teste je povolená aspoň 1 chyba, napríklad aj v diktáte na základnej škole, či pri skúškach z autoškoly - to je práveže ľudské. Q nepripúšťa žiadny omyl čo je charakteristické pre stroje (ak PC urobí chybu, tak preto, že človek (programátor) urobil chybu, a nie ten stroj), avšak musím priznať, že na rozdiel od nejakých verejných testov Q nemá žiadny časový limit, čo je vítané. Podľa mňa by bolo pekné, ak by hráč mohol 5 % zo 100 levelov vynechať - preskočiť ich, a neskôr sa ku nim vrátiť. Hra na kroky je už ľudskejšia, nieje vôbec fatálna, rešpektuje omylnosť ľudí.
-----
To že človek vie vyriešiť Q v rozumnom čase je v podstate dôkaz, že to dokáže aj stroj, pretože aj človek sa dá považovať za biologický stroj - v mozgu nám tečie elektrický prúd, sú tam prepojenia, nájdeme tam rovnaké atómy ako hocikde inde - ničím výnimočné. Stroj nedokáže Q riešiť len kvôli odlišnosti hardwéru a softwéru, ináč teoreticky nič nebráni tomu, aby v budúcnosti vedeli Q riešiť aj stroje, avšak odlišné od tých dnešných. To len dnešné PC si s Q nevedia poradiť.
-----
Áno, každý level je zdolateľný, háčik je však v tom, že nemôžeš urobiť ani len 1 chybu, prípadne musíš tú chybu nájsť a opraviť ju, alebo musíš mať šťastie. Neplánované riešenia vedia túto náročnosť zmierniť, ale to sú neplánované riešenia - tie sa nepočítajú.

PanTau
Vloženo: 30.01.2016 14:57:47
Everyone thought that a machine would be unable to play chess and now the computer is the absolute world champion, I believe that a machine could solve Quadrax has the necessary investment.
Ed Santos
Vloženo: 02.02.2016 02:25:18
Yes, but chess is something different. There is a class of problems for which algorithms do exist, but they take extremely long times to do so. Look up travelling salesman problem (simply said: you have cities, and you have to visit each city once while starting and ending in the same city while travelling shortest path possible). Of course, heuristic methods exist, which are way faster, but they don't guarantee the returned solution is the best one. And I am pretty sure an algorithm for Quadrax would be in this class.

Cesky: V podstate sa bavime o informatickych problemoch, pre ktore existuju algoritmy ale najst nimi riesenie trva super dlho (Travelling Salesman: je urcity pocet miest, kazde mesto treba navstivit raz s tym, ze sa zacina a konci v rovnakom meste, a treba prejst co najkratsiu vzdialenost), a ze som takmer presvedceny, ze riesenie Q za pomoci algoritmu je taky problem.

Nightmare
Vloženo: 02.02.2016 19:08:20
Pochlubíš se, který level to byl a v kterém díle? To bylo v úplně nejstarším Quadraxu? :-)
Gusta
Vloženo: 06.02.2016 20:00:16
Ano, Quadrax I od Cauldronu. Level 57 tusim. Nie tazky level, resp objektivne by mal byt lahsi nez tie dva predtym (spominam si, ze tusim 55 mala nejaky nonsens s vezou kvadrov padajucou do teleportu, na ktorej bolo treba zviest jednu postavicku dole). Pre mna nebol.
Nightmare
Vloženo: 06.02.2016 22:02:34
Better keep trying to solve forever, or give up. Well quit with honor

than to prove that it was unable to resolve. I was more than 15 days trying

same level and I found it much better than the easy levels, I never gave up a complex problem (not Quadrax), but I know I'll die without resolving many of them.
Ed Santos
Vloženo: 02.02.2016 02:17:21
SK Preklad: shorttext.com/72b29545

So, you have 3 unwanted possibilities:

1) You will keep trying to solve a level forever, so you will never play next levels, but for sure you will keep your honor.
2) You will give up a level, so you will never play next levels, but for sure you will keep your honor.
3) You will give up a level, then you will take help or solution from other players, so you can play the next levels, but:

3A) will you keep your honor (because you will take help AFTER you will give up)?
3B) will you keep your honor, but the honor for the level in which you gave up is lost forever?
3C) will you keep your honor, but the honor for the level in which you gave up is lost forever, and the honor for all next levels is lost forever too (because without help you will never play the next levels, so it is cheat)?
3D) will you lost ALL your Quadrax honor forever?

Which answer is OK for you? For me 3A) is for players who do not care about honor, 3B) is for usual players, 3C) is good for me, and 3D) is like from fantasy story. Case 1) is too extreme, case 2) is sad.

In case 3D), will you lost your past and future honor or just future honor?

PanTau
Vloženo: 02.02.2016 18:03:17
Ask for help to solve a level, prevents you from finishing the game with honor. A single tip can spoil all the pleasure of finishing the game sozinho.Quem asks for help, turn off the brain, it has another to solve for it. This is just my opinion and I have nothing against those who play just for fun, with no commitment to honor. But you will know that never finished a Quadrax alone, I'm sorry if my text seem offensive, it is not my intention. Is honor is personal and only concerns you, for no one can prove that you have not read the tips.

Požádejte o pomoc při řešení úrovně, vám brání dohrávat se ctí. Jeden tip může zkazit veškerou radost dohrávat sozinho.Quem žádá o pomoc, vypnout mozek, to má jiný vyřešit za to. To je jen můj názor a já nemám nic proti těm, kteří hrají jen pro zábavu, bez závazku ctít. Ale budete vědět, že nikdy dokončena o samotě Quadrax, je mi líto, jestli moje textu zdát urážlivé, to není můj záměr. Je čest je osobní a týká se vás pouze, pro nikdo nemůže dokázat, že jste nečetli tipy.
Ed Santos
Vloženo: 03.02.2016 01:34:25
Yes, yes, you are good in this, I agree with you. This sentence is good and simple: "Ask for help to solve a level, prevents you from finishing the game with honor.". I was too complicated, but now I am clear about it.

Áno, áno, ty si v tomto dobrý, súhlasím s tebou. Táto veta je dobrá a jednoduchá: "Ak požiadaš o nápovedu, hru už čestne nedohráš.". Ja som bol zložitý, ale teraz mám v tej veci jasno.

PanTau
Vloženo: 03.02.2016 16:23:21
Thanks, I just play with that thought in mind, I find it very important.
Ed Santos
Vloženo: 06.02.2016 19:07:29
Ahoj, navrhujem aby si, keď píšeš na české Forum, písal česky - keď tak si to daj preložiť cez Google :)
Ja síce anglicky niečo viem ale niektorí z toho majú ...veď ty vieš čo myslím...

Hi, I suggest to you when you write on the Czech Forum, writing Czech - so if you give it through Google translate :)
Although I know little English but some of which have ... because you know what I mean ...
Dušan
Vloženo: 31.01.2016 13:08:30
No len či sa to zrozumiteľne preloží takto, po anglicky to skontrolovať ešte vie, ale po česky už nie.
PanTau
Vloženo: 31.01.2016 17:03:57
Nekomentuj...
Kto chce písať anglicky nech píše na anglické Forum - má na to možnosť !
A keď chce písať na české forum tak nech si to preloží !
Nie všetci musia nutne vedieť anglicky ...
Dušan
Vloženo: 31.01.2016 17:28:33
Ja píšem za seba samozrejme. Ja by som sa bál písať v takom jazyku, ktorý vôbec nepoznám - bál by som sa, že ako to ten Google preloží, a či to nebude nejaká táranina...

Počuj Dušan, ak sa chceme dohodnúť, tak najlepšie by bolo asi takéto riešenie:
1) Najprv nech to napíše po anglicky ak si to vie po sebe v tomto jazyku skontrolovať
2) A potom nech to hodí do Google a nech tu dá aj český preklad čo z toho vylezie

To je vlastne tvoje pôvodné riešenie obohatené o originálnu angličtinu pre tých čo po anglicky vedia a myslí sa aj na tých, ktorí nevedia. Ale ak tu tá angličtina vadí, tak tí čo vedia po anglicky budú namiesto nej čítať skomolenú češtinu, alebo nebudeme už od cudzokrajných nič čítať, alebo budeme musieť pozerať aj na anglické fórum, a tam bude v anglickom príspevku dátum a čas na ktorý český príspevok sa odkazuje, lebo priamo na príspevky českého fóra sa z toho anglického nedá reagovať.

No a ešte je tu aj taká vec, že ak on nemôže písať po anglicky, tak potom ani mi po slovensky, lebo mladí češi už po slovensky nevedia vôbec - to len tí starší vedia!

PanTau
Vloženo: 31.01.2016 19:18:18
Ešte ma napadlo jedno oveľa lepšie riešenie, uspokojujúcu už naozaj každého. Po česky (príp. slovensky) napísanom príspevku sa tu môže nechať na konci príspevku krátky nenápadný odkaz na text v angličtine. Autor by dokonca mohol vytvoriť špeciálne políčko, kde by sa link na preklad dal umiestniť, podobne ako sa tu dá vložiť aj e-mail, a nastaví tam filter, aby sa to nezneužívalo na blbé odkazy.

(goo.gl/50PXnd)

PanTau, shorttext.com/728a942b
Vloženo: 31.01.2016 19:50:45
Za tým mojim podpisom "PanTau" by sa mohla dať ešte taká malá ikonka anglickej zástavy, nech je jasné, že v tom linku sa nachádza preklad do angličtiny. (shorttext.com/728aad0e)
PanTau
Vloženo: 31.01.2016 20:04:20
Súhlasím s tým že keď tak nech to napíše v oboch jazykoch.
Dušan
Vloženo: 01.02.2016 08:47:45
A aby to zbytočne nezaberalo miesto, tak stačí ak na preklad bude odkazovať krátky link?
PanTau
Vloženo: 01.02.2016 15:58:33
Eu sou do Brasil e não entendo nada de tcheco, por isso traduzo para inglês, assim tenho mais chances de que alguém possa entender o que escrevo.
----
I'm from Brazil and does not know anything about Czech so translate to English, so I have more chances that someone can understand what I write.
----
Jsem z Brazílie a neví nic o tak česky přeložit do angličtiny, takže mám větší šanci, že někdo může pochopit, co píšu.
Ed Santos
Vloženo: 02.02.2016 02:58:27
Nie si sam. Podobne pripadal ten level aj mne (teda mozno mimo 71). Zvlast s porovnanim s dalsim levelom :P.
Nightmare
Vloženo: 28.01.2016 19:52:18
Máš na mysli 79 nebo 80 nebo obě? :-)
Gusta
Vloženo: 28.01.2016 20:52:12
V tom momente som myslel na 79, kedze ta je hned za, ale ked teraz spominas tu 80...
Nightmare
Vloženo: 28.01.2016 23:41:41

Ad Novinky - myslel som že tvorba Editoru bude trvať dlhšie, ale keďže bude skôr tak sa na to rád pozriem, aj keď ešte nebudem mať dohraté :)

Veľa zdaru

Dušan
Vloženo: 03.02.2016 14:58:57
No, práce na somotném editoru je sice hodně ale jde prakticky pouze o programování. A to mi jde hodně dobře. Není zapotřebí žádné velké množství nové grafiky a jiné omáčky kolem.

Nejvíc mě ovšem dává zabrat tvorba uživatelského manuálu... Až teď, když jej píši, si uvědomuji, jak obrovské monstrum jsem v podobě editoru pro QX (a z něho vycházející QX EFF) stvořil a kolik má editor různých funkcí a možností. Kolem a kolem, však se můžeš sám podívat na první alfaverzi uživatelského manuálu:

QX EFF - Uživatelská příručka.pdf


Budu jen rád, když si jej stáhne i více fandů a dá mi vědět, jestli je vše psané srozumitelně a pochopitelně. Jde samozřejmě pouze o první alfaverzi uživatelského manuálu a je to jen taková ukázka, jak bude samotný manuál vypadat. Alfaverze v sobě ještě neobsahuje zdaleka všechny informace a rozsahově pokrývá cca 20% celkového množství informací, co v ní budou...
Autor
   email: Vloženo: 04.02.2016 08:19:21
OK - budeme čakať :)
Dušan
Vloženo: 04.02.2016 08:21:04
Je třeba si uvědomit, že zatím je zbytečné provádět typografické úpravy (stránkování ap.) protože se tam budou dodávat ještě texty i do stávajících kapitol. Teprve až bude vše zredigované, upraví se stránkování tak, aby důležité bloky nebyly zalamovány přes stránku atp. Takže teď jsou tam všechny texty v takovém nepřerušovaném toku dat a nehleděl jsem nikde na zalomení stránek apod. Navíc je to opravdu jen takový nástřel kde zatím moc informací není... ;-)

(Občas jsou tam poznámky, kde mám poznačeno že dané téma se musí doplnit, připravené odkazy na zatím neexistující kapitoly atp.)
Autor
   email: Vloženo: 04.02.2016 08:28:30
Hmmm, ten manuál vyzerá dosť seriózne - forma ako náučná literatúra, len škoda, že je taký rozsiahly. Akože ja si to celé rád prečítam už teraz a neskôr aj finálnu verziu, lebo som zvedavý, ale niekoho tá rozsiahlosť určite odradí. Škoda, že manuál nieje riešený interaktívne počas práce s editorom, ale uznávam, že to by chcelo oveľa oveľa viac času na zapracovanie, ale keď si predstavím tích hráčov, ktorý majú problém nainštalovať update či dokonca spustiť 1. level, tak mi ich je ľúto, pretože všetci dobre vieme, že Autor tu vždy všetko opíše ako čo treba urobiť, ale hráči to nečítajú a stále si niekto nevie dať rady napr. aj s tými update, a pritom ide o veci vysvetlené.

( Ja som pri prvom zoznámení s Q (QV) tiež nevedel ihneď, ako sa dostanem do 1. levelu, a chvíľu mi trvalo, kým som na to prišiel (enter ani medzerník ani myš nereagovali a správne esc je dosť nelogické keďže chceme ísť ďalej a nie vyjsť z niečoho), ale neskôr sme sa s kamošom smiali, že ide o takú ťažkú logickú hru, že už aj užívateľské rozhranie má navodiť pocit, ktorý hráča bude hrou sprevádzať :-) Ten kamoš na to neprišiel vôbec :-D, on sa zasekol ešte pred samotnou hrou. )

PanTau
Vloženo: 04.02.2016 17:29:38
Ahoj, koukla jsem na manuál, je moc hezky vyvedený, určitě ti to dalo fůru práce a bylo třeba hodně trpělivosti . V první chvíli jsem se lekla jestli náhodou neděláš manuály i pro nás do práce, jak mi to přišlo povědomé :-) Pro mě na první pohled to vypadá srozumitelně a přehledně.
Šárka
Vloženo: 04.02.2016 18:22:02
Ten antigravitačný kváder je zaujímavý. V manuále sa spomína Quadrax neverending, čo to je?
PanTau
Vloženo: 04.02.2016 18:26:55
Neverending znamená: Nikdy nekončiaci - čo je pre nás Bohovsky dobrá správa :)
Dušan
Vloženo: 04.02.2016 18:53:58
Ty jo, a úplne na konci, to čo je tam napísané tou záhadnou rečou??? Som to hodil do google prekladača, a že vraj latinčina, ale ledva to preložilo. A nejaké nezmyselnosti sú tam (aspoň tak mi to reložilo, že tomu nerozumiem) ...

???

PanTau
Vloženo: 04.02.2016 18:59:59
Nevadí, usmievaj sa :)
Dušan
Vloženo: 04.02.2016 19:08:40
Čo ??? Nechápem.
PanTau
Vloženo: 04.02.2016 19:12:40
Už viem, už som to vygooglil :-) Už sa smejem fakt :-)
PanTau
Vloženo: 04.02.2016 19:16:18
Jou, a ja som najprv myslel, že Autor nám tam nechal nejaké puzzle, že kto si to všimne ako prvý a vylúšti to :-)
PanTau
Vloženo: 04.02.2016 19:20:15
Tak som si to trochu prebehol a zatiaľ sa mi to javí ako User Friendly :)
Tiež občas musím robiť v práci manuály takže to trochu viem posúdiť, a tie linky v obsahu sú skvelé, tiež to tak robím a hodne to uľahčí štúdium, možno by bolo dobré ku každému "názvu" bodu dať aj link späť na Obsah, ale zatiaľ OK - jen tak dál :)
Dušan
Vloženo: 04.02.2016 18:44:17
User Friendly akože ten manuál či editor? ... Tento editor bude oproti QVEFF úplná malina. Tam keď som mal level úplne hotový aj otexturovaný, a chcel som ho celý posunúť napr. o 1 políčko, tak som musel robiť všetko manuálne úplne od začiatku - bolo to peklo.

PanTau
Vloženo: 04.02.2016 19:09:14
Ten manual vyzera pekne. To bolo robene v Latexe? Vyzera to tak, ze o vecerne citanie mam postarane ;).
Nightmare
Vloženo: 04.02.2016 19:05:04
Ne, je to psané ve Wordu a exportované do PDF. ;-)
Autor
   email: Vloženo: 04.02.2016 19:14:29
A zatím tam toho na čtení moc není, až bude hotový celý, tak to pak jó...
Autor
   email: Vloženo: 04.02.2016 19:27:46

Zajímalo by mě kdo bude druhý po gustovi, jestli davide nebo děvčata co mu šlapou "na paty". (jak zatím vypadá tabulka rekordů).
Dále by bylo zajímavé jaké by měli časy nightmare nebo dribler ve srovnání z gustou protože časy z testování se nedají použít.
Ovšem jestli nějaké časy pošlou.
jarda
Vloženo: 02.02.2016 15:56:55
Testeři se nemohou účastnit klání o kroky/časy. A to z toho důvodu, že veškeré levely (nebo minimálně ty, co testovali) znají jako své boty (a mnohdy ještě lépe). Byli by tak oproti hráčům v nespravedlivé výhodě a jejich celkové i podrobné statistiky a výsledky by neměly žádný smysl, protože by dokázali projít hrou jako nůž máslem za kraťounký čas a s výbornými kroky. Tož asi tak.
Autor
   email: Vloženo: 03.02.2016 15:58:07
Mne by nevadilo, keby boli testeri v tabuľke - ak už vieme, že sú to testeri, tak nieje problém. Bolo by to dobré v tom, že by nás motivovali ich nízke kroky, ktoré bez nich možno ani neuvidíme. Ale ak v tabuľke nebudú, tak za číslom levelu by sa aspoň mohli uviesť známe minimálne kroky, ktoré dosiahol tester, aby sme neprišli o výzvu.
PanTau
Vloženo: 03.02.2016 16:27:37
Mně by to třeba taky vůbec nevadilo, ba naopak. Spíš by mohli být uvedeni třeba úplně vpravo ve svých vlastních sloupcích mimo ofic. tabulku, a jejich výkony by samozřejmě nebyly zahrnuty v celkových statistikách ... a to jak testeři, tak klidně i samotný autor :-)
Nicméně si myslím, (je ale samozřejmě možné, že se pletu) že by to žádný převrat v nejlepších výkonech většinou nepřineslo. Testeři měli mraky práce s testováním a testováním pořád dokola, pochybuju, že si některý z nich dal ještě tu práci navíc, aby finální řešení v poslední verzi každého levelu ještě krokově, nebo dokonce časově optimalizoval, všichni víme jaká je to občas sama o sobě dřina.
Gusta
Vloženo: 03.02.2016 16:44:21
No to som zvedavý, že čo ti na toto odpíše Autor, lebo ja v tvojich slovách žiadny háčik nevidím a už sa teda teším na tabuľku doplnenú aj o testerov, a ak nie, tak som zvedavý na ten háčik :-)

PanTau
Vloženo: 03.02.2016 17:34:02
Jinak, doufám že jsem se testerů nějak nedotkl :-) Úplně jsem zapomněl na možnost, že si klidně mohli ladit kroky i celou dobu od dotestování až doteď.

K původnímu dotazu: jenom jsem si vzpomněl na Quadrax V, který Nightmare onehdy prolétl až se zaprášilo a já jsem tuším v tu dobu byl sotva někde v půlce, možná ani to ne, a to jsem se snažil :-)

Ono to taky záleží, jak má kdo čas. Mně se to například tentokrát skvěle sešlo s tím, že v mojí hlavní práci byla měsíční výluka od půlky prosince do půlky ledna, tak jsem tam občas mohl jen tak bejt a vklidu "drtit kvádry" :-) Vůbec nejlepší byla jedna úplně volná 14-hodinovka před Vánocemi, kterou jsem téměř celou "propařil" a povedlo se mi projít všechny levely od 56 do 61. Autorovi jsem to pak právem popsal, jako nejintenzivnější Quadraxový zážitek v životě. (nebo tak nějak podobně :-))
Gusta
Vloženo: 03.02.2016 20:50:44
Hehe, ten Quadrax V bol vysledok toho, ze som bol posledny rok na strednej, a teda som mal kopec volneho casu. Ale myslim si, ze keby sme sa pretekali v QX, tak vyhras (ja som bol dost zaseknuty na tej 70).

Casy nejak (citaj vobec ;) nezlepsujem, nakolko tych par mesiacov retestov dalo slusne zabrat a okrem toho som lenivy :D. Ale nie som si uplne isty, ci by tie casy boli adekvatne, nakolko testeri predsa len maju jednu nefer vyhodu :) (ja viem, alibizmus ;)).
Nightmare
Vloženo: 04.02.2016 19:31:32

Ahoj.
Čím se dá snímat video ze hry? V Q VIII jsem používal aTubeCatcher, v Q X to však nefunguje.
San
Vloženo: 31.01.2016 14:26:58
A Fraps si skúšal?
PanTau
Vloženo: 31.01.2016 15:21:25
Ano, zkoušel, také to nejde.
San
Vloženo: 31.01.2016 15:48:36
Hmm, ako keby Autor QX naprogramoval naschvál tak, ale neviem, či to je vôbec možné...
PanTau
Vloženo: 31.01.2016 16:47:11
Možno že problém je na tvojom PC, ale neviem kde, videá z nejakej inej hry vieš urobiť?
PanTau
Vloženo: 31.01.2016 16:48:37
Dedikovaným softwarem pro streamování videa, přímo od výrobce grafické karty.
Autor
   email: Vloženo: 31.01.2016 19:35:05

Gusto, s tou 30 jsi si ani trochu nevymýšlel.
Šárka
Vloženo: 27.01.2016 20:39:16

Gratuluji Gustovi, jakožto prvnímu člověku na světě, co dokázal pokořit celý Quadrax X!!!
Autor
   email: Vloženo: 16.01.2016 00:31:03
Díky, tady pár dat pro milovníky statistik:

Součet všech nejlepších kroků levelů: 64365
Součet všech nejlepších časů levelů: 22:04:13.565
Veškeré kroky ve hře: 347566
Veškerý čas strávený ve hře: 7 dnů, 15:49:03.495

Dokončeno 15.1.2016 ve 21:50 :-)

Brzy dám dohromady nějakou tu recenzičku plnou zajímavostí a dojmů, prozatím tedy díky moc za famózní hru! ;-)

Gusta
Vloženo: 16.01.2016 01:22:26
Gratulujem! A uz klasicka otazka : ktory level sa ti zdal najtazsi (mam svoje tipy ;-) )?
Nightmare
Vloženo: 16.01.2016 01:32:07
No jasně, opět quadraxový mág Gusta nás strčil do kapsy..
GRATULUJI k dohrání a obdivuji časový limit.
VELKÁ GRATULKA od Mileny



Milena
Vloženo: 16.01.2016 08:16:48
VELKÁ GRATULACE..........
maja
   email: Vloženo: 16.01.2016 08:19:59
Gratulujem, bola to fakt rychlovka :)
Dušan
Vloženo: 16.01.2016 08:31:23
Díky všem :-)

Nejtěžší level hry? Na to nemám několik tipů, naopak v tom mám naprosto jasno :-) Vtipnou shodou náhod jde zároveň i o ročník mého narození, a to magické číslo je: 84.

Pocity během hraní tohoto levelu by se daly shrnout jako: zoufalství, deprese a bezmoc. Přiznávám se, že jsem přestal věřit, že ten level jde dohrát a snížil jsem se k tomu, že jsem požádal autora, jestli by se nemohl osobně přesvědčit, že je level v aktuální verzi hry skutečně dohratelný. Jsem rád, že se autor neurazil a naopak mému přání ochotně vyhověl a po chvíli mi napsal, že ten level sám bez problémů dohrál. Kupodivu mi tohle zjištění psychicky pomohlo a druhý den ráno mi bleskl hlavou nápad, který se ukázal jako klíčový a ještě to dopoledne jsem v práci level dohrál.

Už tehdy mě napadl příměr s nejvyššími budovami světa. Zatímco ostatní nejnáročnější levely jsou v mých očích někde na úrovni nejvyšších budou New Yorku, Malajsie, či Taiwanu (400-500 metrů), level 84 je čistá Burdž Chalífa v Dubaji (828 metrů).

Na druhé místo bych zařadil famózní level 70 a na třetí level s překvapivě nízkým pořadovým číslem, a sice 28. U levelu 28 jsem cítil podobné zoufalství jako u 84 - myslel jsem, že prostě nejde dohrát. Pak jsem si ale v tabulce všiml, že ho Milena pokořila, a to mě konečně nakoplo a dal jsem ještě ten večer řešení dohromady.

Na hromadném čtvrtém místě pak je řada dalších velkých pecek celé hry, namátkou 30, 44, 46, 57, 58, 60, 67, 73, 75, 76, 79, 80, 89, 90. A určitě jsem na řadu dalších ještě zapomněl.

Zároveň existuje několik levelů, které nemůžu hodnotit, neboť jsem je dohrál neplánovaně a na autorské řešení jsem ani vzdáleně nepřišel. Těchhle levelů je ale v porovnání s celou hrou velmi MÁLO. Je to tak malý počet, že pro autora, ani pro vás testery nepředstavuje podle mě žádnou ostudu.

Tož zatím asi tak, držím palce ostatním! :-)
Gusta
Vloženo: 16.01.2016 12:17:23
Heh, u mna to bolo naopak. 84 este celkom siel, aj ked sa priznam, ze je to slusne tuhy level, ale 70 mi robil extremne problemy, nakolko je tam obrovske mnozstvo kombinacii, a kto sa ma v tom vyznat ;-) (a aj prave preto mal asi najviac retestov z tych levelov, co som testoval).
Nightmare
Vloženo: 16.01.2016 13:51:05
S tou 70 souhlasím, byl jsem v ní slušně zaseklej, ale během tohohle záseku se nedostavila ona absolutní bezmoc, právě z toho důvodu, že ten level skýtá nepočítaně možností, co dělat dál, a tak se vlastně pořád rodily nové a nové šíleně kreativní - a takřka vždycky nefunkční :-) - nápady. Řešení jsem odhalil samozřejmě až ve chvíli, kdy už jsem prakticky všechny nápady vyšťavil a přemýšlel jsem nad nejspíš poslední možností.
Jinak, ten level je navržen i doladěn geniálně. Napadlo mě, že kdybych měl hlasovat pro jeden jediný nejlepší level z celé hry, nejspíš bych zvolil právě tento ;-)
Podle tabulky to vypadá, že ostatní se s ním už brzo setkají, Maja už v něm asi bojuje, možná i někdo další?
Gusta
Vloženo: 16.01.2016 22:47:20
Ahoj tak to máš Gusto pravdu už 3 dny vymýšlím a už jsem tam vyzkoušela takové šílenosti a pořád nic nevím jestli jsem schopna ještě něco vymyslet už mě ani nic nenapadá existuje nějaký malilinkatý náznak?????
maja
Vloženo: 17.01.2016 09:53:35
70 level - čím více možností, tím více nezdaru a bezmoci.
Nepřeberná studnice nápadů a možnosti skládání a a a k ničemu.
Ťukni Gusto aspoň něco. Díky moc.
Milena
Vloženo: 17.01.2016 10:05:44
Ale no tak, holky! Přece nebudete žadonit po Gustovi, aby vám pomohl hned jak se na malou chvilinku zaseknete v nějakém těžším levelu, ne? ;-) Přece nechcete těmito těžšími levely jen tak prolítnout bez toho, abyste sami přišly na pointu...

S Gustou jsem se dohodnul, aby zatím pokud možno moc neprozrazoval - ono totiž i v těchto levelech je pointa (jak už je v Quadraxu obvyklé) poměrně jednoduchá - jen na tu klíčovou věc přijít... ;-) A smysluplně poradit se tady dá jen ztěží bez toho, aby byla vyzrazena právě ona pointa. Zrovna level 70 je v tomto dost specifický - viz i co napsal Nightmare. Tento level jsme do finální podoby společně ladili skoro dva měsíce. A asi by bylo škoda naši práci degradovat vyzrazením řešení - to bychom si pak s tím nemuseli dávat takovou práci...

Navíc, přesto že jsme jej tak pečlivě vyvíjeli, má tento level více řešení než jen plánované... :-/
Autor
   email: Vloženo: 17.01.2016 14:42:42
Bohužel, i přesto má několik neplánovaných řešení, ale tomu prostě nejde v takto komplexním levelu asi zabránit, i přes pracné testování...
Autor
   email: Vloženo: 17.01.2016 16:19:59
Ugh, no tak to by ma fakt zaujimalo, kde su tie riesenia zahrabane :/. Ale asi nebudu zjavne evidentne, nakolko s tym ludia maju stale problem...
Nightmare
Vloženo: 17.01.2016 22:37:32
také se připojím ke gratulaci, zkrátka kdo umí ten umí...Gusto jsi velmi dobrý
JANA
Vloženo: 16.01.2016 12:56:45
Gratuluji k rychlému vyřešení všech levelů. Paráda. Přečetla jsem si tvoje hodnocení ostatních levelů, s 28 svádím boj, vždycky když na něco přijdu objeví se nový zádrhel. Jsem zvědavá na ty další, ale najmenoval si jich pěknou řádku a přitom jsi to tak rychle zvládl, prostě kdo umí, umí :-)
Šárka
Vloženo: 16.01.2016 17:14:54
Také se připojuji ke gratulaci, ještě 85,5 levelu a jsem tam taky:-))))
skrob
Vloženo: 17.01.2016 19:21:25
Také já blahopřeji k tak bleskovém vyřešení Q.


alena
Vloženo: 17.01.2016 20:01:21
Gusto gratulujem Ti .Si ako vždy jednička .
Jarka
Vloženo: 18.01.2016 17:52:06

Vedel by niekto dať nejakú menšiu nápoveď ako začať v lev 67 vopred ďakujem jp
penťo
   email: Vloženo: 13.01.2016 14:56:11
Už je problém vyriešení
Penťo
Vloženo: 15.01.2016 09:57:50

Ahoj, docela jste mě tím 60 levelem vystrašili, vůbec netuším, co to NIM je, nikdy jsem o takové hře neslyšela, a nebo možná jo, ale třeba pod jiným názvem, ale když jsem se koukla do rekordů, tak už ji i Penťo, Davide a Maja zdolali, tak se to asi dá udělat ;-) takže všem šťastlivcům gratuluji a upadám do zimního spánku spolu s 25-kou.
Šárka
Vloženo: 08.01.2016 17:28:38
Kdyby mi sestřenice, která vyučuje na vysoké škole nepřevedla z desítkové soustavy čísla do dvojkové a neřekla, kolik má v jednotlivých zásobnících kuliček zůstat, a další a další kola musela dopočítávat, ať je výsledek správný, věřte, že bych v 60 levlu byla ještě příští rok. No uvidíme, kolik takových telefonůů
budou mít další hráči, ...
Milena
Vloženo: 08.01.2016 17:47:29
Priznavam, ze ja som ten level riesil tak, ze som si nasiel na internete navod na vypocet optimalnych krokov za pomoci binarneho suctu. Btw tiez som predtym v zivote o NIM nepocul.
Nightmare
Vloženo: 08.01.2016 17:50:56
ano, máš pravdu, popis binárních součtů tam je hafo , hrají i hráči 65 let, no nevím,
ať někoho neurazím, že je starší
Milena
Vloženo: 08.01.2016 17:55:12
No, mému otci je přes 70 a NIM by dal s prstem v nose (a druhým v .... ;-)) Ale uznávám, že on má, jakožto bývalý šachista, velmi dobrou schopnost strategického přemýšlení...
Autor
   email: Vloženo: 10.01.2016 13:50:51
Já zase tak, že jsem se díky tomu geniálnímu počítači naučil jeho vítězné tahy (není nic snazšího než si je zapsat) a ve vhodnou chvíli je použil proti němu.
Gusta
Vloženo: 09.01.2016 10:40:21

Jupíí...sice zatím 5. ale spokojenost
skrob
Vloženo: 05.01.2016 16:55:10

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40


© 2000-2015