Upozornění - kvůli častým hackerským a spammerským útokům na toto fórum jsem musel zakázal v příspěvcích jakékoliv odkazy (tj. veškeré texty, co začínají na http, www, url, link atp.)
V případě nalezení takovéhoto textového řetězce v příspěvku se příspěvek neuloží a po jeho odeslání se zobrazí pouze nápis "Přístup odepřen!". Pokud opravdu nutně chcete
vložit nějaký odkaz na jiné webové stránky, nepoužívejte celou adresu včetně textu http... a úvodní www, pokud je adresa obsahuje, napište s tečkami mezi w (w.w.w.). Pokud bude
odkaz v pořádku, opravím jej na plně "klikatelný" a správný.
Vážení quadraxáci, konečně jsem v sobě našel dostatek sil a otevřel si 1 level a vydržel jsem tam snad 15 min. Chemoterapie - už 2 várka -mi vycucla veškerou energii, tak snad zítra to půjde trochu lépe.
Všem - nebrblejte a hrajte pokud můžete a zdraví Vám slouží - pak je to strašně těžké. :-)
Zdraví Kája.
Kája
email:
Vloženo: 18.08.2015 19:57:51
kájo.
Snad ta energie Ti už bude jen přibývat - držím pěsti.
Sláva
Vloženo: 19.08.2015 15:59:36
Jozef Ahoj, táto prvá strana náhodou nepatrí do fóra v anglištine jp jpp
Vloženo: 19.08.2015 09:21:38
To nepatřilo vůbec nikam - byl to hackerský útok na fórum. Z tohoto důvodu jsou prozatím zakázány příspěvky obsahující http . Pokud chcete vložit nějaký odkaz, vložte ho bez úvodního http.
Autor
email:
Vloženo: 19.08.2015 11:50:57
Tak vas vsechny zdravim. Crusi, klidne to tam hod ten dalsi update s levelama, aspon bude sranda. A ja pridavam prispevek , jeden link, kde si muzete precist neco o Windows 10
Já bych byl opatrný. Raději předpokládat to horší a pak být překvapen lepším. Nicméně dokud nebude jasně známo, co všechno za data Windows 10 shromažďují a odesílají, (a proč) tak mě na počítač W10 nesmí. Autor
email:
Vloženo: 18.08.2015 17:54:31
Tiež som po Martinovom príspevku začal pátrať a našiel som link kde sa údajne dajú funkcie "Veľkého brata" zablokovať ale neviem či to naozaj funguje...
Je DALEKO obšírnější a podrobnější. Ale je určen spíše pro počítačově gramotné jedince...
Autor
email:
Vloženo: 18.08.2015 18:59:40
:-) vzhledem k tomu že jsem zvědavá ženská, tak bych asi nakoukla, ale dovětek mě uklidnil a nikam koukat nebudu :-) a budu si říkat "ono to nějak dopadne" Šárka
Vloženo: 18.08.2015 19:15:08
To mozna ne ale jakmile se pripojis tak sup a uz to leti a bez netu nemuzes delat updates na nic. Martin
Vloženo: 18.08.2015 20:29:05
Ahoj,
dnes jsem měla trochu víc času a poctivě přečetla novinky, testera je mi líto, ale určitě bude líp, ty vedra vyhoří snad každého a to brblání, to asi musí být :-). Někdy to pomůže, když člověk takhle zveřejní, že je mimoň, najednou se rozsvítí a je vymalováno. Určitě se našim remcáním nenechej znechutit. Testerům i tobě přeju hodně zdaru a budiž vám odměnou hromada "zoufajících" hráčů, jak jim to zase nejde, že je to nehratelné, že tam musí být chyba, ale pak se někomu zadaří a začne šrumec. Šárka
Vloženo: 15.08.2015 22:14:21
Ad Novinky a Deník vývojáře z 15.8.2015
Tiež používam "klavír" z roku 1900-500 lebo mi vyhovuje po praktickej stránke ale s týmto problémom som sa už tiež nedávno stretol (už neviem presne v ktorom leveli Q8...) - šipka doľava a hore a medzerník stlačené a páčku som proste neprepol, ale ja som myslel že to tak má byť... :) Dušan
Vloženo: 15.08.2015 17:35:53
Novinky 14.8
Ono to je asi tezke pro testera zvladnout vsech 100 levelu (otestovat) je co nejdrive,, chce se po nem ,aby to zvladnul rychle, to asi nemuze delat nic jineho nez kazdy den hrat a hrat. Kdyz vezmu v potaz, ze vetsina hracu to bude hrat rok , ne li vice, mozna dva roky, tak musim rict, ze ma muj obdiv a respect,, a nedivim se , jestli ma zrovna pauzu, ze mu to uz hlava nebere, vsak on si take musi odpocinout. to neni jako si zahrat demo, kde jsou tri levely a pokud je nejaky update, tak si zahrat jeden dva levely znovu, to je uplna brnkacka.
Preji krasne sobotni dopoledne Martin
Vloženo: 15.08.2015 05:48:16
Ahoj Martine
nějak do toho moc vidíš...že bys byl druhej tester :):):)
Dušan
email:
Vloženo: 15.08.2015 17:24:31
Ad Novinky 14.8.2015
Tak to je určite dobrá správa - ďakujem "testerům" za ich záslužnú prácu aj keď neviem ktorí to sú (ale tak trochu tuším :)) - mňa by to asi zabilo :)
Smekám pomyslnej klobouk...
Dušan
Vloženo: 14.08.2015 17:52:26
Ad Novinky 13.8.2015
Ahoj Crusader, čo sa týka toho "pyskování" tak je pravda že občas niekto (vrátane mňa :)) ujdeme (a za seba sa ospravedlňujem) ale môže to byť aj tým že to ešte nie je ostrá verzia a podmienky hrania sa dosť často menia ? ale to neznamená že nás to nebaví.
Myslím si že by si to tam mal "prásknout" - veľa hráčov to poteší.
A s tým (pyskováním-frflaním) to snáď nie je až také zlé :)
Veľa zdaru :)
Dušan
Vloženo: 14.08.2015 14:14:33
Důležité!
Update z jakékoliv předchozí verze dema 2 na verzi 2.17 !!!
Kdo má jakoukoliv starší verzi pro toho je v sekci Download update na verzi 2.17.
* oprava levelu 1
* vylepšená grafika explozivních kvádrů
* + vše co bylo v předchozích updatech
Po updatu je v pravém horním rohu na hlavní obrazovce hry (hlavní menu) uvedeno číslo verze. Musíte tam mít 2.17
Autor
email:
Vloženo: 04.08.2015 13:45:20
Že by ďalšie prekvápko :)
Informácio pre hráčov a hlavne pre Autora - u nás už začína zúriť Windows 10, tak som si ho nahodil ale zatiaľ len na noťas, ale dobrá správa je že Q-čko funguje i pod Windows 10., ale skúšal som zatiaľ len Q8 ale predpokladám že QX nebude mať žiadne problémy :)
Dušan
Vloženo: 08.08.2015 18:47:43
Na to bych nespoléhal. Quadrax X běží na zcela jiném enginu než minulé Quadraxy. Nicméně vždy jsem psal všechny svoje programy tak, aby běžely v maximální možné kompatibilitě se všemi Windows systémy. Autor
email:
Vloženo: 08.08.2015 21:37:28
Tak som na Windows 10 vyskúšal aj QX - beží svižne :) - vyskúšal som behanie, výťahy, všetky 4 Savesloty a zatiaľ to ide dobre. Skúšal som to na ultrabooku (Intel Core i7, SSD HDD, 8 GB RAM. Grafika Intel HD Graphics 4400 - 1GB ) Dušan
Vloženo: 09.08.2015 10:37:14
Quadrax X jsem se snažil napsat tak, aby běhal na všem, od stařičkých XPček, po Win 8. Jsem rád, že běhá bez problémů i na desítkách. :-) Autor
email:
Vloženo: 11.08.2015 12:43:25
Že bych dělal testera Q10 na W10 ? :) - to by bohužiaľ chcelo viac času, ale ešte niečo poskúšam... Dušan
Vloženo: 11.08.2015 13:32:29
Tiez som spravil update na Win 10, demo Quadraxu X bezi ok (resp. zatial nedetekovane ziadne problemy). Nighmare
Vloženo: 12.08.2015 18:19:18
Hráči, kolegovia, ktorí hráte Quadrax kto ste prešli Demo vo verzií 2.16 . Ja sa priznám že ešte som nezdolal level 3. Level 1 a 2 áno. jp jpp
Vloženo: 07.08.2015 18:59:34
V levelu 1 je stále ještě chyba, připravuji update který ji opraví. Level 3 je, zdá se, ve verzi 2.16 už bez chyb a umožňuje pouze jedno - plánované - řešení. Autor
email:
Vloženo: 07.08.2015 23:06:39
Já jsem si teď zkusmo pustil demo, nejprve jsme se zhrozil nad rychlostí chůze, pak jsem pro jistotu povypínal všechny programy kromě dema a následně provedl srovnání s Q4 a pořád se mi zdá chůze postav v demu šíleně pomalá, tak nevím, co je špatně.
Rooz
Vloženo: 07.08.2015 23:31:55
Pokus jsem opakoval, první jednu dvě vteřiny chůze ok, a pak se zbrzdila na docela pomalou, tak budu rád, když mi poradíte, co je špatně. Rooz
Vloženo: 07.08.2015 23:35:02
Máš poslední verzi dema? Tj 2.16 Autor
email:
Vloženo: 07.08.2015 23:41:51
Ano, mám. Rooz
Vloženo: 07.08.2015 23:42:44
To je nějak divné... S tímto jsem se zatím nesetkal - nicméně zkus v nastavení hry vypnout dynamické osvětlování (pak musíš hru vypnout a znovu zapnout). Autor
email:
Vloženo: 07.08.2015 23:47:12
Vypnul jsem dynamické osvětlování a restartoval hru. Oprava časových údajů - hra běží s "normální" rychlostí odhadem dvě až čtyři vteřiny a až pak se zpomalí chůze postavičky. Údaje před vypnutím a po vypnutí dyn. osvětlování stejné - nic se tím neovlivnilo. Nevzpomínám si, že by se totéž dělo při prvních zkouškách dema v počátečních verzích, ale to nic neznamená. PC by měl být dle mého skromného laického názoru více než dostatečný. Rooz
Vloženo: 07.08.2015 23:55:54
Provedeno několikero restartů levelu s vypnutým dyn. osvětlováním. Po restartu držena jen šipka do prava. Ve většině případů jde postavička svižně k druhému výtahu, kde se její chůze zbrzdí, stalo se ale dvakrát z těch několika pokusů, že šla zpomaleně od začátku. Doufám, že je můj případ jediný, nechci přidělávat žádné zbytečné starosti. Rooz
Vloženo: 08.08.2015 00:06:29
Je to ojedinělé. Zatím jsem podobný problém u nikoho nezaregistroval... :-(
Bohužel, bez testů na konkrétním PC absolutně netuším, kde by mohla být chyba. (Jestli ve hře, nebo na tvém PC.) Autor
email:
Vloženo: 08.08.2015 00:34:23
Pokud se podobná věc nenajde u nikoho jiného, tak bude chyba někde u mě. Rooz
Vloženo: 08.08.2015 00:47:00
Takže jsem pro jistotu provedl restart PC, protože běžel od rána a po něm první zapnul demo Quadraxu, ale problém bohužel zůstal. Rooz
Vloženo: 08.08.2015 00:15:07
Aku mas graficku kartu na svojom PC? Crusader hovoril, ze by mala mat minimum 256MB. Nightmare
Vloženo: 08.08.2015 00:19:46
AMD RADEON HD 6450 - grafika by měla být rozhodně dostačující. Rooz
Vloženo: 08.08.2015 00:28:21
Tak zkus odinstalovat ovladace a teda, nejdrive si stahni ovladace ke graficke karte, posledni verzi, pak odinstaluj ovladac graficke karty, restartuj pocitac, naistaluj ovladace graficke karty a zkus hru, mozna ze to je nekde kously. Martin
Vloženo: 08.08.2015 05:31:51
Tak nakonec pomohlo snížení rozlišení z 1441x900 na 1280x1024 (dynamické stínování je zapnuté). Hra je teď sice drobnější, placatější, ale úplně jinak svižná. Rooz
email:
Vloženo: 08.08.2015 10:55:25
Co máš za monitor? S tou tvojí grafickou kartou to musí jet v pohodě i na 1920x1080... Autor
email:
Vloženo: 08.08.2015 13:09:46
LG Flatron w1934s Rooz
email:
Vloženo: 09.08.2015 09:00:51
Zkusil bych být tebou připojit nějaký LCD s rozlišením 1920x1080 (nebo 1920x1200).
Při nižších rozlišeních musí Direct3D provádět přepočty velikostí textur grafiky a evidentně v rozlišení 1440x900 ti to přepočítává daleko hůře jak pro 1280x1024...
Paradoxně nejrychleji a nejspolehlivěji hra běhá právě v tom 1920x1080/1200, protože se nemusí provádět vůbec žádný scalling spritů... Autor
email:
Vloženo: 09.08.2015 13:15:02
Crusader prepáč ale to nechápem veď si tvrdil, že už je všetko ako má byť, zase nevyhovuje level 1.
jpp
Vloženo: 08.08.2015 09:32:08
Jo, to jsem ještě ale netušil, že vetšina hráčů dělá level 1 stále neplánovanou cestou. Ale update 2.17 bude už poslední. Level 2 už je dobře dlouho, level 3 je OK od 2.16 a level 1 bude OK od 2.17. Autor
email:
Vloženo: 08.08.2015 12:01:54
Mám tomu rozumieť tak, že sa vraciame k času a kroky budú vedľajším produktom. Preto že logický my to tak vychádza. Bude len jedna plánovaná cesta v každom levely QX tým pádom aj rovnaký počet krokov. Lebo iné logické vysvetlenie k tomu v Demo nemám alebo nechápem. . jpp
Vloženo: 08.08.2015 21:16:32
Co je k tomu k nepochopení? Je jedna hlavní pointa. Jak ji každý hráč vyřeší (kroky/čas) je na jeho vlastní dovednosti.
Ale jaký má smysl level, kde hráči zcela obejdou pointu levelu???????? A level vyřeší úplně jinak, než jak byl zkonstruován???????
Jinak u hodně levelů v ostré verzi jsem nechal více cest otevřených, ale niky aby to zcela obešlo hlavní pointu levelu.
Autor
email:
Vloženo: 08.08.2015 21:35:00
Ja si myslim, ze u tolika levelu ( QX ) se NEDA na sto procent vse otestovat ,aby byla jenom jedna varianta, to by tester musel kazdou hru hrat tak dlouho dokola, az mu dojdou napady,.. Ale pak prijde nekdo jiny, s uplne cistou hlavou a udela level uplne jinak. Jedina varianta , jak to vyresit, by asi byla nejaky chytry program na reseni levelu, ktery by vyhodnotil vse mozne a nemozne.,,, ale to by asi bylo tezke napsat . Nebo jsi ho, Pepo, uz napsal? Martin
Vloženo: 10.08.2015 06:04:07
Takový program nelze napsat. Respektive sice lze, ale nemůže (v rozumném čase) nic najít. Prostuduj si "Problém obchodního cestujícího" (anglicky "Travelling Salesman Problem", třeba na wiki).
Autor
email:
Vloženo: 10.08.2015 11:10:37
Yup, NP-hard problem. Cize taky program by sice bolo mozne napisat, ale analyzy by trvali tisice (skor viac) rokov. Chce sa niekomu tolko cakat na novy Quadrax ? ;-) Nightmare
Vloženo: 10.08.2015 11:50:26
To jsem jeste ja.. chci reagovat, ctu stale dokola prispevky a tak me napadlo: Cituji Te...
" Ale jaký má smysl level, kde hráči zcela obejdou pointu levelu???????? A level vyřeší úplně jinak, než jak byl zkonstruován??????? "
Jedna vec je , kdyz je v levelu pouze jedna varianta, tak to hrac musi udelat zpusobem, jaky to konstrukter vymyslel, a
zadruhe, jak ma hrac poznat , ze to je zamyslena cesta, kdyz jich je tam nekolik.??? Pokud ji hrac zdola po svem, tak si mysli , ze to udelal cestou, kterou naplanoval konstrukter, to jest ty Pepo. Nebo bych spise mel rici, planovac cest? To by tam musela byt nejaka takova strucna cesta nebo skica nebo navrh , co by se asi tak melo stat, aby se stalo to ci ono, ale to by asi bylo potom pro hrace moc ulehcene.
a za treti, me taky napadlo, by mohlo byt v samotne hre zabudovane, ze az hrac dokonci level, tak mu sama hra rekne , jestli to byla ta prava zamyslena cesta a pokud ne, tak mu rekne , :: dobry vykon, ale bohuzel je to neplanovana cesta a budes to muset hrat znovu,,
za ctvrte , bylo by to dost asi narocny pro tebe takovy zpusob implementace do hry vymyslet, ( a nebo ne? )
a za pate, tim padem by odpadnul tester.
To jsem se teda rozepsal.. no nic, preju krasne pondeli.. Ja jsem se prave asi pred 3 hodinami vratil z vikendu domu.. tak zatim
Martin
Vloženo: 10.08.2015 06:59:51
Martin tak si odpovedal za mňa dík jp jpp
Vloženo: 10.08.2015 09:40:35
No jo, akorát že celý jeho pohled na věc je, bohužel, zcela chybný... Autor
email:
Vloženo: 10.08.2015 11:27:22
Viz má odpověďvýše - nelze napsat algoritmus, který by při zachování absolutní volnosti v levelu mohl kontrolovat nalezení pointy. Protože pointa není jen "nějaké" postavení kvádrů, ale je to o principu (a ne vždy exaktním postupu) řešení úrovně. Tím je odpovězeno na vše.
Lidský tester je zcela nezbytný. Navíc pointu levelu lze skoro VŽDY docílit různými postupy a různými cestami. Při testování a úpravách levelu tak eliminuji vždy jen cesty, které pointu úplně vynechávají, ale nechávám všechny varianty řešení které pointu obsahují. Autor
email:
Vloženo: 10.08.2015 11:23:52
Taky se přidám do diskuze. Ono jedna věc je obejít pointu levelu a druhá věc je obejít část levelu, popřípadě level celý - jako se to stalo například v Q4, level 65 Síň Anubise (pokud to nebyl úmysl). To asi taky není úplně žádoucí, protože pak je část práce tvůrce úrovně zbytečná.
Ale jinak je jasné, že objevovat všechny možné cesty a možnosti, je zhola nemožné. Na vejšce jsme programovali v JAVě a učitelé měli napsán kontrolní program, který hlídal shodu programů napsaných žáky. Už jen u těch trochu málo složitějších se shody prakticky nedalo dosáhnout. Rooz
Vloženo: 10.08.2015 20:33:00
Ještě doplním, že tvůj pohled je zcela chybný. Vzhledem ke komplexnosti stavového prostředí (a NP-hard problému) je i při jedné pointě množství cest k jejímu dosažení (v komplexnějších levelech) takřka nekonečné, takže nehrozí tebou zmiňovaný "rovnaký počet krokov".
Počet kroků souvisí s optimalizací cesty která využívá nějaké řešení. Takže i v Quadraxu X se absolutně nemusíš bát nějaké "rovnosti kroků", minimálně při normálním hraní. Autor
email:
Vloženo: 10.08.2015 12:47:02
Mas pravdu , ze muj pohled na hru , jak resit levely je chybny ,, ale pro hrace je dulezity se nejak dostat do cile, at to stoji, co to stoji, a pokud je tam vice moznosti a holt hrac prijde na neco jineho, nez tvurce zamyslel , tak se to prece taky pocita. Pro hrace je dulezity dokoncit level. Jedina vec , ktera by pomohla , aby se to nedalo obejit je , jak uz jsem psal jednou , ze by se implementoval nejaky program, ktery by hlidal , jestli reseni hry je bud stejne nebo aspon v urcitych bodech se shoduje a hra hrace pusti dal. Ale to je asi take tezke napsat , hezky se o tom povida, ale hure vymysli. A s tim testerem, to jsem jen tak zapremyslel, jiste ze tester je lepsi nez program, ktery musis naprogramovat aby neco nasel, tester ma svoji hlavu a pracuje nezavisle na okolnostech a na jeho napaditosti a chytrosti. Od toho je tester. A tim myslim i hrace. Proste zatim pocitace jeste nemuzou myslet tak komplexne jako lide,, i kdyz jsou rychlejsi, ale je to zatim jeste stroj, mozna blizka budoucnost ukaze... Martin
Vloženo: 11.08.2015 01:15:36
No, právěže jsi kápl na hlavičku - lidé (a lidský mozek) pracují s určitým druhem problému diametrálně odlišně než počítače. Příkladem můžou být třeba šachy, kdy dobrý šachista jaksi intuitivně zkoumá jen pár tahů, kdežto počítač musí pomocí brute force počítat miliardy kombinací. I tak jsou lidé obecně v šachách lepší jak (běžné) počítače.
S testováním úrovní je to obdobné. Dobrý tester/hráč prostě "vidí" logiku úrovně jako celku a vybírá z těch miliard možných kombinací jen ty, které "dávají smysl".
A napsat algoritmus, který by kontroloval pointy, jak už jsem poznamenal výše, je zaprvé velice obtížné a za druhé by takovéto vyhodnocování trvalo strašně dlouho.
To, aby level šel řešit především vymyšlenou pointou pak ale daleko lépe obstarávají různá "omezení", která určitým způsobem blokují neplánovaná a snadná řešení či různé jiné cesty. Dobrý příklad je právě toto demo, kdy postupným vývojem updatů bylo docíleno eliminace většiny řešení, které pointu levelů nerespektovaly či ji dokonce zcela obcházely. (A byly tak například zcela v rozporu s nápovědou v daném levelu). Autor