Upozornění - kvůli častým hackerským a spammerským útokům na toto fórum jsem musel zakázal v příspěvcích jakékoliv odkazy (tj. veškeré texty, co začínají na http, www, url, link atp.)
V případě nalezení takovéhoto textového řetězce v příspěvku se příspěvek neuloží a po jeho odeslání se zobrazí pouze nápis "Přístup odepřen!". Pokud opravdu nutně chcete
vložit nějaký odkaz na jiné webové stránky, nepoužívejte celou adresu včetně textu http... a úvodní www, pokud je adresa obsahuje, napište s tečkami mezi w (w.w.w.). Pokud bude
odkaz v pořádku, opravím jej na plně "klikatelný" a správný.
Zdravím autora a všechny příznivce,
jednou za čas si vzpomenu na Quadrax a vždycky se pak nestačím divit, jak jste od posledně zase pokročil. Je to všechno opravdu grandiózní práce a moc Vám fandím. Bohužel se nestávám hráčem nových dílů hry, zkrátka proto, že už jsou moc obtížné. A zde mě zaráží, proč máte potřebu dělat Quadrax čím víc náročnější a tím stále zužovat cílovou skupinu hráčů. V tomto ohledu byl velmi příjemný Quadrax 1, ve kterém byly levely s jednoduchou, avšak zajímavou myšlenkou. Když se zaseknete na nějakém úkolu, bojujete, protože víte, že se to zase prolomí. Tohle se mi dařilo ještě u Quadraxu 3, který jsem dokončil. Pak jsem zkoušel 5 a šlo to dost ztuha. Ty nové díly pro mě snad už ani nemá cenu začínat hrát, i když je v nich spoustu krásných vychytávek, které jistě tvoří hru velmi zábavnou. Není to škoda? Jirka
Vloženo: 30.11.2013 00:15:14
S tou složitostí, respektive vyvážením složitosti a hratelnosti, je to těžké. Na hře pracuji sám a ve volných chvílích a vývoj travá minimálně rok (spíš více - u QX to bude cca 2 - 3 roky vývoje). Jaký by mělo smysl, kdybych tři roky vyvíjel a tvořil hru, která bude pouze jen taková jednohubka a každý ji za týden či čtrnáct dní dohraje? (A zapomene na ni).
Kolem Quadraxů se vytvořila určitá komunita hráčů, kterým nestačí pouze jednoduché či myšlenkově nenáročné hry, a pro ni se snažím Quadraxy dělat. Je pravda, že jse tím hru trochu posunul od prosté hry "pro masy" do kategorie výběrových, logicky těžkých her. Nicméně ne nehratelných. Když má člověk alespoň trochu pod čepicí, může dokončit všechny Quadraxy. To mimo jiné dokazuje i to, že spektrum hráčů, co všechny Quadraxy vyřešili je velice široké - od studentů po důchodce, od sportovců po "maminy" od dětí. Taktéž potěší, že dostávám maily od fandů a hráčů hry z celého světa (Japonsko, Indie, Čína, USA, Evropa atp...) ;-)
Je pravda, že z obtížností dílu osm jsem to už trošku přepískl a i když se tím pádem QVIII honosí nálepkou nejsložitější logické hry světa, tak ta úroveň obtížnosti je už příliš vysoká. Také z toho důvodu jsem se rozhodl pro právě vytvářený QX obtížnost snížit, aby byla hra přístupná širšímu okruhu hráčů a né pouze jedincum s IQ > 150... ;-)
Být tebou, tak neháži flintu do žita a zkusím si třeba QIV, ten je zhruba stejně obtížný jak QIII. No a pokud tě to chytne, můžeš pokračovat přes V až do VIII. ;-) Všechny levely ve všech Quadraxech jsou vždy logicky řešitelné - to je třeba mít na zřeteli vždy, když člověku zrovna něco "nejde". A není ani hanba třeba požádat na fóru o radu (i když starší Quadraxy nehraje nikdy zrovna tak velká skupina hráčů, jak Quadrax aktuální - poslední). Takže je jen na tobě, jestli třeba ten QIV zkusíš, či nikoliv. Já ti mohu pouze popřát hodně štěstí a mozkové svěžesti, pokud se o to pokusíš. ;-) Autor
email:
Vloženo: 30.11.2013 13:25:26
Ještě se zeptám, jak je v nových dílech využíván editor levelů. Moc se mi líbil editor for fans v 5. díle a bylo by super ho mít i v nových dílech a s novými funkcemi. Ale buď ta myšlenka nebyla dotažená do konce, nebo se zkrátka mezi lidmi moc nechytil, protože jsem nikde nenašel různé fanouškovské verze, jak bych čekal. Možná je nemají kam umístit. Tam bych třeba našel i nějaké jednodušší levely, o kterých píšu v předchozím příspěvku. To jen taková myšlenka :-) Jirka
Vloženo: 30.11.2013 00:37:41
Editor se nechytil možná i pro svoje špatné a nedomyšlené ovládání. Pro Quadrax X právě vyvíjím editor zcela nový (stejně jako celou hru) a daleko sofistikovanější. Také ho plánuji vydat jako samostatnou hru - QX, EFF, ale pochopitelně až po vydání samotného QX. Autor
email:
Vloženo: 30.11.2013 13:27:44
Ahoj všichni (alo všetci) ktorí podporujete, resp. chválite "Autora" v jeho úsilí a jeho tvorivej práci, ktorá nám všetkým, ktorí aktívne hráme prináša už dlhé roky potešenie a radosť z tejto krásnej a geniálnej hry.
Vrelo Vám odporúčam aby ste si klikli v Menu aj na položku "Dotace" a zamysleli sa nad tým či Vám nestojí za to obetovať zopár "Evri" na ocenenie jeho práce ktorú robí pre nás a ktorú navyše robí nezištne.
Pretože sme to hlavne MY kto má z toho (a to úplne zadarmo) radosť a potešenie !
S úctou k Autorovi aj k Vám od človeka ktorý doteraz prehral všetky Quadraxy Dušan
email:
Vloženo: 01.12.2013 20:41:07
Ahoj Crusadere
pozrel som Deník vývojáře a trochu rozumiem problematike grafiky - držím palce a dúfam že ten termím Q10 je skôr pesimistický ako optimistický, ale keďže chápem úskalia "tvorivej činnosti" tak mi neostáva nič iné len držať palce !
Koniec koncov v Q8 mám ešte moooooc práce (a zábavy) :)
Vďaka za Tvoju prácu.
Dušan
Vloženo: 01.12.2013 20:17:51
Je znám již počet levelů - také 100 ?
Platí zde také posloupnost,že nutno dokončit předchozí quadrax, to znamená hrát to až po dokončení osmičky ?
nebo hráči budou stačit znalosti ze sedmičky případně ze šestky ? slava
Vloženo: 30.11.2013 21:18:16
Byl bych rád, kdyby se mi 100 levelů podařilo vytvořit. Ale to je zatím hudba vzdálené budoucnosti - viz současná procenta vývoje hry samotné.
Co se týče nutností dokončení předchozích Quadraxů - ošemetná otázka... Přesto, že QX bude nejspíše lehčí jak QVIII, bude dokončení osmičky obrovskou výhodou. Nejen proto, že v desítce budou využity obdobné prvky a objekty jak v 8, ale budou tu i nějaké nové (respektive i ty, co byly v Quadraxu 1). Hru si tak nejvíce užijí (a budou nejméně frustrováni) zkušení hráči, kteří dokončili všechny ostatní předchozí díly. Ale minimálně Quadrax VII by měl mít každý, kdo bude chtít zkusit desítku, dohraný. Do vydání hry zbývá ještě móře času (skromný odhad jsou dva roky) a tak všichni, kdož třeba QVII nezvládli, mají dost času se o to ještě pokusit... Autor
email:
Vloženo: 30.11.2013 21:45:54
I já chci autorovi vyjádřit podporu. Je to už drahně let, co jsem dohrál původní Quadrax a o pár let na to i Quadrax 3, který měl ještě v té době "jen" 45 levelů. Do nového Q3 se mi tolik nechtělo, když bych hrál těch 45 úrovní v podstatě znovu, a tak jsem po té několikrát zkoušel hrát Quadrax 4, leč nedostatek času vždy zapříčinil pauzu, během které jsem buď hru přeinstaloval a nebo postrácel hesla na papíře či v PC, takže jsem začínal od začátku. Z toho důvodu nejvíc "nesnáším" level založený na nalezení správné kombinace průchodů velkým množstvím tajných chodeb. Ono když už to hrajete počtvrté a ty kresby z předchozího hraní jako na potvoru ne a ne nalézt, je to iritující :-)
Jelikož autorovi fandím a chci ho podpořit v tom, co dělá, rozhodl jsem se odehrát všech 5 Quadraxů (od 4. do 8.). Zkusím na fóru jednotlivých dílů vést deník. Narozdíl od autora proti zastaralé grafice vůbec nic nemám, ani bych ji nenazýval zastaralá :-) Jsem zvědav, jak si povedu. Někdy je fascinující sledovat, jak když nemůžete na nějaký problém přijít, stačí se prostě vyspat nebo to na několik dní odložit a najednou hle - jde to samo :-)
Koukal jsem, že osmičku už moc lidí nedávalo, alespoň tabulky s rekordy to tvrdí. Taky jsem někde četl článek s názvem cosi o nejobtížnější hře. No, tou pro mě v tomto směru zatím jednoznačně zůstává FishFillets, tak jsem i tady zvědav, zda se to změní :-)
Autorovi přeju hodně trpělivosti a posílám další díky z řad fanoušků a pošlu i drobný příspěvek. Také děkuji za ten deník vývojáře, je to opravdu skvělý nápad! Rooz
email:
Vloženo: 24.11.2013 22:49:45
Tak hodně štěstí v maratonu. ;-) Pokud budeš hrát poctivě a bez nápověd, tak máš co dělat na více jak rok. (IMHO)...
Co se týče nejsložitější logické hry všech dob - až dohraješ (pokud ;-)) QVIII, tak můžeš posoudit. FF jsem hrál a dohrál také. Proto si myslím, že osmička Q je těžší. Na deník maratonu jsem zvědavý, zvláště pokud doběhneš do konce. Jen bych připomenul, že lepší je hrát jednotlivé díly opravdu postupně a nikoliv (jak to občas někdo dělá) při dočasném neúspěchu v jednom díle rozehrávat hned díl další... (Už jen kvůli změnám v jednotlivých dílech)
Takže ať se daří! Autor
email:
Vloženo: 25.11.2013 10:51:54
Bez nápověd rozhodně. Jinak bych z toho neměl dobrý pocit. Hraju to pro zábavu, nechci lámat rekordy kol, neplánuji hledat nejkratší řešení, mně stačí, když prostě level vyřeším. A určitě budu hrát postupně díl po dílu, nikoli jakkoli na přeskáčku. Určitě to vidím s tím časem podobně, možná je to i dost optimistický odhad, to se ukáže... :-) Často ani víc síly na víc než jeden level za den není.
FF jsem nedohrál :-) U FF mi nefungovala strategie - ráno moudřejší večera :-) Nicméně hru mám stále k dispozici ve stavu, ve kterém jsem ji opustil, u té nemohu postrácet hesla :D Jsem zvědav na konfrontaci, pokud k ní dospěju.
Díky také za vyjádření podpory. Rooz
email:
Vloženo: 25.11.2013 18:05:31
Ahoj Rooz a tiež Jirka,
tiež som prešiel všetky Quadraxy od Q1 a tiež mám problémy s Q8 - je to fakt asi to najťažšie čo som doteraz hral a oproti Q7 postupujem hoooodne pomalšie, ale beriem to ako výzvu a Quadrax je pre mňa už "kultová záležitosť". Napriek všetkým problémom som si vytvoril taký vlastný pohľad - "každý level sa dá spraviť len sa musíš na neho dostatočne dlho pozerať"
A to dostatočne dlho je niekedy naozaj hooodne dlho ale radosť zo zdolaného levelu naozaj stojí za to.
Ale Autor už avizoval že Q10 bude pomerne "hrateľnejší" :)
Prajem vám veľa šťastia a najmä trpezlivosti a odmena sa dostaví... Dušan
email:
Vloženo: 30.11.2013 15:33:32
Je obdivuhodné, že jsou ještě lidé, kteří jsou ochotni věnovat velké množství svého času pro radost druhých. Radost je motorem života a bez ní to prostě nejde - Crusi moc děkuji :-) Kája
email:
Vloženo: 13.11.2013 09:49:40
Tak som rád, že programovanie hry prebieha úspešne :), držím palce! Mám dotaz, viem, že je skoro sa na to pýtať, ale rád by som vedeĺ čo za objektý budú v Q10. Budú to tie samé čo sme videli v predchádzajúcich častiach? Alebo budú rovnako funkčné len budú mať nový graficky design? Alebo budú mať iné vlastnosti? ado
Vloženo: 08.11.2013 09:11:18
V desítce bude téměř vše a se stejnými vlastnostmi, co znáte z dřívějších dílů. Některé objekty ale vypustím (místo tří druhů levitačních kvádrů bude jen jeden - původní, nebude pohyblivý jeřáb ap.), ale zase tu budou navíc věci, co měly být v devítce - teleporty kvádrů, magnety, měniče kvádrů ap. Chování všech objektů bude také stejné, ale některé objekty budou o něco svižnější - tj. věci, co v mých předchozích Quadraxech celkem zdržovaly, se budou hýbat rychleji - například výtahy se budou pohybovat 2x rychleji (a budou tak více odpovídat svou rychlostí výtahům z Quadraxu 1), jeřáby budou pracovat s kameny rychleji, stejně tak přesouvače kamenů... A také lezení postaviček po žebříku bude svižnější. Ale ve své podstatě budou mít všechny objekty +- stejné chování jako dříve (ono taky na tom není nic co měnit... ;-)). Autor
email:
Vloženo: 08.11.2013 18:47:32
Super, Vďaka za info. :) ado
Vloženo: 08.11.2013 20:34:44
Pozrel som novinky, aj denník, vyzerá to veľmi zaujímavo - držím palce a teším sa na QX :) Dušan