Upozornění - kvůli častým hackerským a spammerským útokům na toto fórum jsem musel zakázal v příspěvcích jakékoliv odkazy (tj. veškeré texty, co začínají na http, www, url, link atp.)
V případě nalezení takovéhoto textového řetězce v příspěvku se příspěvek neuloží a po jeho odeslání se zobrazí pouze nápis "Přístup odepřen!". Pokud opravdu nutně chcete
vložit nějaký odkaz na jiné webové stránky, nepoužívejte celou adresu včetně textu http... a úvodní www, pokud je adresa obsahuje, napište s tečkami mezi w (w.w.w.). Pokud bude
odkaz v pořádku, opravím jej na plně "klikatelný" a správný.
Po přečtení všech odkazů v "Úvod, Novinky, Deník, Galerie" a ostatních příspěvků na fóru musím vyslovit veliký obdiv nad obrovským množstvím práce, kterou pro nás Crusi dělá. Mnoha věcem z počítačové terminologie moc nerozumím a jak sám Crusi píše musí se sám naučit s nimi pracovat a o to je větší mé smekání kloboukem.
Kája
Vloženo: 03.09.2014 09:29:41
Tiež som zaznamenal výrazný pokrok pri vývoji QX - držím palce. Škoda len že sa nedarí nájsť toho grafika... Dušan
Vloženo: 03.09.2014 11:47:31
Tak to bude síla - noční screenshot - uvidíme, že nic nevidíme :-D
Kája
Vloženo: 31.08.2014 21:09:50
Tak to je sila, vyzera to tak, ze tento Q bude na inej grafickej urovni ako jeho predchodcovia, uz sa neviem dockat :-) skvela praca :-) ado
Vloženo: 28.08.2014 18:31:55
Ano testoval jsem to na 42" FullHD rozlišení 1920*1080 a vypadá to fantasticky :-) Kája
Vloženo: 28.08.2014 18:51:15
Ano, bude vypadat dobře. Ale daň za to je nesmírná náročnost kresby jednotlivých levelů a tvorba veškeré grafiky obecně. Je to i popsáno v deníku vývojáře, vytvořit dokonalou finální grafickou podobu jednoho levelu je až 15 hodin práce v grafickém editoru. Tj. pro celou hru (100 levelů) je to cca 1500 hodin jen grafické práce. Při 5ti hodinách denně, které se mohu grafice věnovat je to cca 300 dní. A to počítáno včetně víkendů atp... Proto už dlouho hledám nějakého grafika, který by mi alespoň se základy grafiky QX pomohl. Ale zatím bohužel marně... :-(
A to se pořád bavíme jen o grafice, samozřejmě, že musím ještě levely vymýšlet, nadesignovat a otestovat je v editoru levelů, mixovat skladby pro hudby pozadí jednotlivých epizod, vymýšlet příběh a psát deník a také pochopitelně programovat a ladit samotný engine hry. Mimoto se musím také starat o webové stránky Quadraxů, uploadovat nové výsledky hráčů ap. (A jak sis mohl všimnout, někteří jsou dost netrpěliví - chvíli neupdatuji a už křičí co se děje... :-/ Vůbec si neuvědomují, kolik mě QX bere času, a že mám také nějaký osobní život. Někdy mi připadá, jako by si mysleli, že toto vše je placené nebo na to je nějaký "zákonný nárok").
Ze všech výše uvedených důvodů se holt to "dočkání se" trochu protáhne - a není to tím, že bych to já flinkal... Autor
email:
Vloženo: 28.08.2014 22:42:23
Samozrejme chapem, ze je za tym velmi vela prace a o to viac, ked sa treba venovat aj inym veciam. Tak rad by som pomohol s grafikou, len moje terajsie skusenosti v tomto smere su velmi slabe. Prajem ti aby si nasiel nejakeho spolahliveho grafika, ktory by ti ulahcil pracu s levelmi. Velmi ta obdivujem za to, co si uz dokazal a co pre nas robis. Vela stastia prajem :-) ado
Vloženo: 29.08.2014 08:36:02
Data rekordů.
Q10 bude uchovávat více informací ( psáno v deníku vývojáře ), mimo jiné na kolikátý pokus hráč danou úrověň pokořil.
Bude tam taky datum kdy úroveň byla poporvé pokořena ?
Ptám se proto,že za večer pokořím několik úrovní a pak se s další trápím třeba 14 dnů.
A když bude hráč úroveň vylepšovat (menší počet kroků,kratší čas) budou tam i tyto infomace ?
např. úroveň pokořena dejme tomu na 6 pokus ,ale dalším hraním hráč hledal kratší cestu tak úroveň dokončena ještě např. 3x ( 5 neůspěšných, další úspěšná a tři vylepšení ). Sláva
Vloženo: 27.08.2014 17:01:58
Datum a čas přímo v datech uživatele nebude - to by bylo závislé na přesném nastavení systémového data ve Windows. Ale ty jiné statistické informace +- ano. Kolikrát byl level spuštěný do prvního vyřešení, kroky a čas prvního vyřešení, celkem nachozeno/čas do prvního vyřešení, celkem kroky a čas v levelu, počet celkových spuštění atp. (Samozřejmě i nejlepší dosažený výsledek).
Ale uchovávat např. informace, kolikrát po prvním vyřešení bylo dalších úspěšných vs neúspěšných pokusů a s jakými kroky a časem by bylo IMHO naprosto zbytečné (nevidím žádné smysluplné využití pro tyto údaje) a navíc by to zbytečně zvětšovalo uživatelský datový soubor.
Budou tam ale uchovávány další kontrolní údaje, které nebudu popisovat - budou sloužit ke kontrole toho, jestli hráč nepodvádí. O tom, co vše se v levelu takto loguje se šířit nebudu, jen dle toho budu kontrolovat zda hráč dosáhl výsledku poctivou cestou. Autor
email:
Vloženo: 27.08.2014 17:39:17
Nebude to mít náhodou dopad v tom, že velké množství hráčů prostě data posílat nebude? :-)
Kája
email:
Vloženo: 28.08.2014 13:12:27
Prtotože hrají nepoctivě? Kdo při hraní podvádí, tak takové data v tabulce zapotřebí opravdu nejsou. Kdo hraje poctivě, tak se nemusí ničeho obávat a data může posílat a budou mu zveřejněny. Takže jestliže "velké množství hráčů nebude posílat data", tak si člověk lehce udělá obrázek o tom, jací lidé to jsou a jak hrají... Autor
email:
Vloženo: 28.08.2014 13:59:11
Příspěvek smazán
Vloženo: 28.08.2014 14:03:36
Příspěvek smazán
Vloženo: 28.08.2014 14:17:27
PanTau - mně nevadí, když se někdo dívá jak hraji a sám jsem autorovi psal, že není dobré odstranit z tabulky rekordů celkově nachozené kroky a celkový čas strávený ve hře.
Ale vzhledem ke svému věku jsem zažil období, kdy nás pořád někdo kontroloval, což bylo velmi frustrující, a vždy se našel někdo kdo rozhodoval o tom co můžeme, co nesmíme a to mi prostě nepasuje k "zakoupené" zábavě jakou pro mne vždy Quadrax byl. :-)
Kája
Vloženo: 28.08.2014 15:58:13
Tohle není žádné rozhodování o tom, co kdo smí a co kdo nesmí! Každý si může naprosto svobodně rozhodnout, jestli data do tabulky posílat bude, nebo ne. To, že statistika dat levelu je rozsáhlejší, je jen způsob, jak odlišit poctivě dosažené výsledky ve hře od těch, které byly dosaženy nepoctivě. Ale plně chápu, že ti, kdož při hraní rádi podvádějí můžou mít jisté obavy z toho, že se na to přijde...
(Je zajímavé, že spousta hráčů má různé připomínky co všechno by ve statistikách ještě mohlo být - čím více, tím lépe - to je asi ta poctivější část hráčů. Naopak ti, co "nedošli nejdál" mají z rozšířených statistik hrůzu...)
Navíc zveřejňování výsledků hráčů ve statistických tabulkách tady na stránkách je jen bonus ke hře navíc, se kterým mám jen spousty práce a žádné uznání. Takže pokud bude někdo ještě obdobně blbě plkat a vážně mě nasere, tak mu prostě jeho data zveřejňovat nebudu, a to tak, že nikde. (Tj. v žádném z Quadraxů). Autor
email:
Vloženo: 28.08.2014 16:48:43
Já myslel, že fórum slouží k diskuzi.
Opět musím pouze upozornit, že i když bude někdo hrát podle screenů, které získá od jiného hráče a bude dostatečně obezřetný a level mnohokrát projde a zavítá do všech koutů a nachodí mnoho kroků a stráví ve hře dostatek času, tak ani sebelepší sledovací statistika neodhalí vlastně tu podstatu, že level nepřešel sám.
Kája
Vloženo: 28.08.2014 17:17:14
Nikomu nebudu bránit hrát hru podle screenshotů, a tentokrát nebudu ani nijak moderovat diskuzi ve fóru ohledně radění ve hře. (Tzn. radění nebude nijak zakázáno.) Ale pokud někdo pojede většinu hry mechanicky podle návodů, nejen že sám sebe okrádá o radost z vyřešení každého levelu, ale nemůže potom také chtít, aby takto dosažené výsledky byly publikovány jako "jeho" rekordy ve hře.
Ano, pokud někdo bude opravdu moc chtít podvádět a vynaloží tomu dostatek energie, tak to poznat moc nepůjde. To je stejné jako s paděláním bankovek - čím více ochranných prvků, tím větší úsilí stojí vytvořit padělek. Je jen otázkou, jak se pak takový člověk sám na sebe dívá... (Ale nedělám si iluze, charakter většiny podvodníků je obdobný - bude si myslet něco ve smyslu "Jsem borec! Dokázal jsem to ojebat!"...)
Navíc, jakmile bude více výsledků od různých hráčů, bude zajímavé sledovat i souhrnnou statistiku a případné vyjímky z ní... Autor
email:
Vloženo: 28.08.2014 17:48:11
OK s tím nemám žádný problém a sám jsem zvědavý co to ukáže v praxi :-)
Kája
Vloženo: 28.08.2014 18:10:12
Samozřejmě, že statistiky budou veřejné, v tabulce hráčů. Ale s tou "dvojinstalací" to asi neklapne. Takovéto data nebudu uznávat ani publikovat. (Tzn aby měl někdo "trénovací instalaci" a pak ostrou, aby měl co nejlepší výsledky ve statistikách.)
Opět říkám, kdo hraje poctivě, může být v klidu. Jen podvodníci budou křičet...
A pokud se někdo stydí (nebo z nějakého paranoidního důvodu bojí) posílat data levelů s kompletní statistikou, ať je prostě neposílá, nebo lépe, ať Quadrax X vůbec nehraje... Autor
email:
Vloženo: 28.08.2014 15:48:27
Ja si myslím, že všetko ukáže až prax. Osobne s tým nemám problém lebo nepodvádzam, len si prenášam data aby som Q-čko mohol hrať aj inde :) ako doma a to podľa predošlých vyjadrení možné bude. Prenášanie dát nepovažujem za podvod, takže z tých nových pravidiel nemám obavy. Dušan
Vloženo: 28.08.2014 15:57:43
Když je tam novinka provazy ( chůze ) bude tam taky spouštění po provaze nebo i šplhání na provaze ? Sláva
Vloženo: 23.07.2014 22:02:03
Uvažoval jsem o tom (bylo by to jistě zpestření), ale v QX toto nebude...
Autor
email:
Vloženo: 27.07.2014 15:09:09
Inspirace pro autora pokud bude tvořit Q11.
Žádné stahování instalačního souboru, žádná instalace , žádné posílání souborů s časy, jediné co by se muselo udělat by byla registrace.
Tím kdo by hrál by byl v tabulce rekordů a to on-line.
Když se dívám zpětně tak Q4 až Q8 si stáhlo několik tisíc a soubory poslalo kromě Q8 méně než 1 procento.
asd
Vloženo: 03.07.2014 15:58:42
Ahoj "asd" hoci ťa bližšie nepoznám tvoj nápad sa mi veľmi páči. Ak chápem správne čo si tým myslel tak by sa dala hrať hra z ľubovoľného miesta na svete kde je internet. A to by bolo pre mňa osobne požehnanie pretože by som si nemusel pracne prenášať data keď som niekde inde (a to vraj v QX nebude možné z čoho som dosť smutný) - často totiž hrávam Q-čko aj mimo domu :)
Ale asi to z pohľadu Autora nevidím moc reálne (za tým by bola asi ešte väčšia spústa práce), ale vkaždom prípade budem veľmi zvedavý na Autorovu odpoveď. Dušan
email:
Vloženo: 03.07.2014 18:04:29
QX se BUDE moci hrát na různých počítačích, stejně jako předchozí Q. Od toho omezení na jedno PC jsem nakonec upustil. Podvodníci si najdou cestu vždycky a omezovalo by to jen normální hráče... Autor
email:
Vloženo: 03.07.2014 18:46:27
Tak toto je pre mňa osobne "Bohovsky dobrá správa" - vždy mi išlo len o to aby som mohol podľa možností stráviť (ako "ťažko" pracujúci človek :)) čo najviac času s Quadraxom a nikdy ma nenapadlo nejaké (ani neviem aké) podvádzanie.
Takže za seba obrovský Dík :) Dušan
Vloženo: 03.07.2014 19:29:35
Ďakujem autorovi za tuto dobrú spravu. Jp PENŤO
Vloženo: 04.07.2014 09:24:05
Jojo, ale tím pádem by se to bez připojení k internetu asi nedalo hrát. A také si myslím, že ne všichni hráči chtějí být v tabulce rekordů, neboť na toto téma se zde již diskutovalo, že je mnoho hráčů, kteří prostě data nechtějí posílat :-) Kája
Vloženo: 03.07.2014 18:19:06
Súhlasím, toto by som trochu upravil tak aby data boli dobrovoľné a nikto nebol diskriminovaný... Dušan
Vloženo: 03.07.2014 18:33:15
A kdo koupí server/y, na kterých by to běželo? Př. kdo zaplatí hosting a provoz? Kdo zabezpečí dostupnost 24/7 a vysokou konektivitu (propustnost?) Navíc Quadrax není nějaká stupidní online strategie (jakých jsou stovky), ale hra, kde dost záleží na výpočetním a grafickém výkonu PC (i když se to nezdá) a zvláště QX je v tomto celkem dost náročný (aby běhal plynule v 60fps.).
Nereálné... Autor
email:
Vloženo: 03.07.2014 19:12:55
Súhlasím, viem pochopiť dôvody, niečo málo o tom viem aj keď si nedokážem predstaviť celú komplikovanú realizáciu - myslel som si že to nebude reálne...
"Poznámka pod čiarou" - Autor aj keď chytrý, tvorivý a mazaný je tiež len človek :) a to je treba zobrať do úvahy. Dušan
Vloženo: 03.07.2014 19:24:02
Rovněž souhlasím, neboť bez připojení by se nadalo hrát :-) Kája
Vloženo: 03.07.2014 19:40:48
Tiež súhlasím lebo hram aj tam kde nieje dostupný internet. A hru mám na USB kľuči a ten nosím zo sebou. A tento systém mne osobne vyhovuje. jp PENŤO
Vloženo: 04.07.2014 09:30:03
Je upozorním, že QX sice bude možno hrát z USB, ale nebude to příliš komfortní. Vzhledem k rozlišení 1920x1080 a množství grafiky (každá obrazovka je tvořena několika grafickými vrstvami) pracuje QX s obrovskými kvanty obrazových dat a i na HDD jsou občas časy při inicializaci levelu kolem dvou sekund. Na USB to bede vše trvat hóóóóódně dlouho, než se vytvoří všechny soubory grafiky (hra si před každým levelem vytváří dočasné soubory grafických vrstev daného levelu) a do paměti načte celý level.
Na rychlost samotné hry (hraní levelu) to však nebude mít žádný vliv, jakmile už bude level jednou načten do operační paměti PC tak za běhu levelu se už žádné další grafická data nenačítají. Autor
email:
Vloženo: 06.07.2014 08:36:21
Ďakujem za upozornenie, aj tak mám v úmyslu na vianoce vymeniť počítač, tak že nový bude asi prenosný s kvalitnou grafickou kartou. O výbere nového počítača sa poradím s odborníkom. jp PENŤO
Vloženo: 09.07.2014 14:51:11
Po dalších novinkách by to chtělo doplnit galerii o epizodu II :-)
Kája
Vloženo: 30.06.2014 15:58:51
Chtělo by to více trpělivosti >:-/ Žádný z levelů druhé epizody zatím není ve finální grafické podobě, jsou pouze v základní testovací verzi. A protože o prázdninách budu celkem dlouho na expedici, je mojí prioritou připravit testerovi kompletní testovací verze levelů epizody III, pokud by náhodou dvojku zvládnul v době, kdy budu na dovolené.
Takže update galerie bude nejdříve poté, co se vrátím z expedice a u některého definitivně otestovaného levelu ep.II udělám finální grafickou podobu. Autor
email:
Vloženo: 30.06.2014 18:47:17
Jojo beru, jen jsem myslel, že když máš hotových 25 levelů tak, že už je druhá epizoda víceméně daná. :-)
Kája
Vloženo: 30.06.2014 19:43:08
A zvoní ti v uších nebo škytáš často ? ;-) Šárka
Vloženo: 25.06.2014 18:50:39
Ahoj Crusadere
tak som si pozrel novinky a som rád že sa to posúva ďalej.
No a keď už ťa "proklíname :)" v QVIII tak určite budeme aj v QX, ale len v dobrom :)
Dušan