Upozornění - kvůli častým hackerským a spammerským útokům na toto fórum jsem musel zakázal v příspěvcích jakékoliv odkazy (tj. veškeré texty, co začínají na http, www, url, link atp.)
V případě nalezení takovéhoto textového řetězce v příspěvku se příspěvek neuloží a po jeho odeslání se zobrazí pouze nápis "Přístup odepřen!". Pokud opravdu nutně chcete
vložit nějaký odkaz na jiné webové stránky, nepoužívejte celou adresu včetně textu http... a úvodní www, pokud je adresa obsahuje, napište s tečkami mezi w (w.w.w.). Pokud bude
odkaz v pořádku, opravím jej na plně "klikatelný" a správný.
Mám jednu "záludnou" otázku - môžeme sa dozvedieť kto je tester alebo je to zatiaľ v utajení ? :) Dušan
Vloženo: 02.05.2015 11:08:59
Ano též se připojuji s touto otázkou. :-) Kája
Vloženo: 02.05.2015 11:11:30
Jméno testera se každý dozví v okamžiku vydání hry. Do té doby je z mnoha důvodů anonymní. Autor
email:
Vloženo: 02.05.2015 14:41:42
OK :) Dušan
Vloženo: 02.05.2015 19:25:12
Úžasný posun v grafické práci včetně zamýšlených úprav. Je vidět, že bez nového a nového vymýšlení nemůžeš žít a pomalejší testování ti dává k tomu prostor, hledat a tvořit další úpravy. :-)
Kája
Vloženo: 01.05.2015 09:41:24
Tak hra je vlastně hotová, ale pořád je co vylepšovat (co se týče grafiky). Například levely v epizodě 7 byly doposud takové hodně sterilní, ale už mám připraveno spoustu nápadů, jak je více oživit a "zreálnit". Autor
email:
Vloženo: 01.05.2015 09:44:41
Ano ano, chceš mít realisticky dokonalý obraz hry a věřím, že se ti to jistě zdárně podaří a my hráči budeme jen koukat a koukat až zapomeneme i hrát. :-)
Kája
Vloženo: 01.05.2015 10:09:54
Som presvedčený že sa ti to podarí podľa tvojich predstáv a my sa zase máme na čo tešiť :) Dušan
Vloženo: 01.05.2015 17:30:11
No to si děláš kozy :O Tie posledné dva screeny čo si pridal nemajú chybu ;) viac k tomu nemám čo dodať :) ado
Vloženo: 27.04.2015 18:24:03
Jsem rád, že se to líbí. Ten podklad k skalnatým zdem mi dal dost zabrat, než vypadal tak, jak jsem si představoval... Autor
email:
Vloženo: 28.04.2015 19:56:31
Skvelá práca a fakt tie textúry z poslednej časti sa ti vydarili ;) klobúk dole :-) ado
Vloženo: 29.04.2015 06:37:08
Ďalšie pekné screeny, sme radi že vývoj hry pokračuje.
Tak veľa zdaru :) Dušan
Vloženo: 27.04.2015 08:54:14
Jojo tak tam se budeme potit dvakrát tolik - pěkné vedro už nyní :-)
Kája
Vloženo: 27.04.2015 09:12:34
Nedávno jsi uvedl, že magická hranice 50.000 kroků bude velmi těžko dosažitelná.
Proto se ptám zda budou někdy zveřejněna data z testování pro porovnání kroků? :-)
Kája
Vloženo: 26.04.2015 10:11:43
Data z testování jsou nepoužitelná, neboť díky nutnosti častého a několikanásobného retestu levelů dochází k nekorektním změnám v datech statistik (a narušování jejich statistické použitelnosti). Každopádně pečliví hráči jistě docílí nižšího počtu kroků než mám já, nebo tester. Zatím to tak bylo v každém Quadraxu a desítka nebude žádnou vyjímkou. Autor
email:
Vloženo: 27.04.2015 00:34:33
Ad Noviny a Deník vývojáře 7.4.2015
To čo si tam vyvádzal s tým obrázkom je obdivuhodné a aj keď väčšinou nerozumiem "reči tvojho kmeňa :)" výsledok je pôsobivý a budeme si ho patrične užívať :)
Veľa zdaru.
Dušan
Vloženo: 07.04.2015 15:22:12
Věřím, že takové piplání s obrázkem je snahou o dokonalost samu. Obdivuji toto nasazení a děkuji za vše co pro QX děláš. :-)
Kája
Vloženo: 07.04.2015 19:53:51
The google does not translate very well, but I understand the basics and I'm happy with the Qx editor, Quadrax for me is the best game there is, mainly by the levels Crusader does, Congratulations. William
Vloženo: 04.04.2015 12:31:02
I also look forward to the Editor QX and Quadrax for me is also very much !
Thanks to author! ! Dušan
email:
Vloženo: 05.04.2015 20:33:22
Veľmi sa teším na tú poslednú deviatu kapitolu v sopke :) mám dotaz na autora: bude v hre okrem lávy v pozadí aj smrtiaca láva, ktorá postavičky spáli? ado
Vloženo: 29.03.2015 18:36:45
Smrtící láva přímo nebude, ale budou smrtící plameny (plameny unikající ze sopečného podloží) které postavy spálí. ;-)
Plameny se budou dát "uhasit" pomocí kvádrů a díky nim tak můžou vznikat zajímavé pointy. Autor
email:
Vloženo: 30.03.2015 22:16:37
Ad Deník vývojáře - tak to je přesně ono - kdo umí ten umí a my ostatní budeme jen čumět - už se těším na animaci podobných obrázků.
https://www.google.cz/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=magma Kája
Vloženo: 29.03.2015 07:54:42
Souhlas :) Dušan
Vloženo: 29.03.2015 08:56:28
Ano zase se ukázalo, že píšeme jen my dva :-) Kája
Vloženo: 29.03.2015 10:12:01
Že by sme byly "Dvojčata" :)
Dušan
Vloženo: 29.03.2015 11:03:20
Ahoj Crusadere
rád by som sa vrátil ešte k tomu Editoru QX - mám pár návrhov a nejaké otázky... asi sa trošku vykecám ak to nevadí :)
Celkom sa teším že si editor vyskúšam, pred časom som stvoril pár levelov v editore QIII ktoré som ti poslal, ale to som ešte nemal žiadne skúsenosti (tak si ma "tak trochu" seřval :) ) ale fakt ma to bavilo :)
Čo som čítal o novom editore a s tým súvisiacou grafikou tak to by asi moc ľahké nebolo...
Mám na to takýto názor:
- na tvorbu slušnej, resp. profesionálnej grafiky pri tvorbe nových levelov pravdepodobne nebude mať nikto zo súčasných aktívnych hráčov
- na prvom mieste v hre je u mňa samotná logika levelu aj keď grafika a zvuk sú samozrejme tiež veľmi dôležité kvôli pocitovej stránke a pohode z hry
- keď dohrám QX a už nebude do čoho pichnúť tak by som si kľudne zahral aj level s "čiernym" pozadím ktorý vytvoril niekto iný a myslím si že ja aj napr. Kája a ďalší hráči by vedeli vytvoriť pár levelov - kvalitu by si mohol potom posúdiť ty :)
- a myslím si že v kvalite tvorby nových levelov by si nám mohol "veľkoryso" pomôcť - bol by problém dať k dispozícii pár grafických pozadí a zvukových stôp ktoré by sme si mohli do nového levelu v rámci editoru stiahnúť ?
A ešte by ma zaujímalo (o zdieľaní nových levelov si už písal...) či by v tejto nadstavbe mohli fungovať aj nejaké štandardné štatistiky (tabuľka rekordov a tak) - ja by som napr. pomenoval svoje nové levely Q_Dusan_001 až xxx :)
Tak to by bolo asi všetko - rád by som vedel čo si o tom myslíš ty a prípadne aj iní hráči...
Dušan
Vloženo: 28.03.2015 15:08:27
Dušan to jsi mne velice přecenil. Já vůbec nechápu jak hra funguje a tak tvorba nějakého levelu je pro mne velkou neznámou a už vůbec ne vytvoření pozadí, hudby či zvuků a myslím, že ani podrobná "kuchařka" mi (stejně jako při vaření) moc nepomůže, ale s jistou tvou pomocí bych se o to mohl někdy pokusit a vytvořit nějakou zápletku. Spíš si myslím, že Editor bude pro mladší generaci a rád si nějaký další level zahraji. :-)
Kája
Vloženo: 28.03.2015 15:22:44
Ahoj Kája
čo sa týka grafiky a zvuku tak to je aj pre mňa nereálne, ale čo sa týka tvorby levelov tak to po praktickej stránke nie je žiadna hrôza, ale najdôležitejšia je myšlienka (pointa levelu) a hrateľnosť levelu.
V podstate to funguje tak že si do "prázdneho" levelu myšou sťahuješ objekty (časti stien, prvky, páčky, kvádre a tak...) z nejakého Menu a umiestňuješ ich do základnej plochy levelu a určuješ im funkcie čo majú robiť. A keď už máš niečo naskladané tak si môžeš spustiť test levelu a vyskúšať čo si urobil (alebo spotvoril :)). Keď na to príde tak ti rád pomôžem :) Dušan
Vloženo: 28.03.2015 17:19:59
Tak tak. Základ je jednoduchý. Navíc editor QX je uživatelsky daleko více přítulnější než v předchozích Q - umožňuje přesuny objektů, jejich klonování, blokové kreslení i mazání zdí, posuny obrazovky, zrcadlení a spoustu dalších věcí. Dá se říct, že je o několik světelných let komfortnější, než editor ve starých Quadraxech... Autor
email:
Vloženo: 28.03.2015 17:50:17
Ahoj Dušane,
odpověď bude trochu obsáhlejší. Tak především, QX používá úplně jiný systém grafického zobrazování úrovní, jak předešlé Q. Vysvětleno je to myslím dostatečně v deníku vývojáře z 6.2.2014. Základ, co může tvůrce ovlivňovat a "kreslit" jsou především ty dvě vrstvy obsahující mezipozadí a popředí. Editor úrovní obsahuje jednoduchý grafický subeditor, ve kterém každý hráč tyto vrstvy bude moci graficky vytvořit. (Práce na cca 10 - 20 minut). Obě vrstvy každého levelu pak editor ukládá v PNG formátu jako dva samostatné soubory. Tyto soubory si pak tvůrce kdykoliv může otevřít v jakémkoliv grafickém programu, který podporuje 32bitové PNG (s alpha kanálem) a dotvořit dle své libosti - přesně takto to dělám i já, při tvorbě grafické stránky levelů.
Grafický subeditor bude v základu umět vytvořit zdi, posuvné plošinky a mezipozadí (cihlové či kamenné zdivo, atp.). S tímto už se dá udělat celkem slušný level. Samozřejmě různé "dozdobení" - tj. sochy, vázy atd. je už potřeba dělat v plnohodnotném grafickém editoru. Kdo to myslí s tvorbou úrovní vážně, doporučuji mu stáhnout si Gimp (je zdarma a i v češtině) a naučit se v něm pracovat.
Co editor ale NEBUDE umožňovat, je změna témat jednotlivých epizod, tj. základní pozadí levelů a to především proto, že tyto pozadí jsou animovaná přímo enginem hry. Defaultně tak bude editor obsahovat stejná témata všech epizod (tj. obrázky pozadí a hudbu) jako původní ostrý Quadrax X.
O možnosti vložit vlastní hudbu do projektu ještě uvažuji, ale bude to opět pro mě práce navíc, upravit editor tak, aby podporoval v projektech vlastní hudební soubory. Nicméně si je třeba uvědomit, že hudební soubory jsou dosti obsáhlé, především pokud člověk nechce kolovrátkovou hudbu opakující se každé 2 - 3 minuty. (V QX má hudba pro každou epizodu minimálně 20 minut a celková velikost hudebních souborů je přes 200MB) A když uvážím že i samotná velikost grafických dat v projektu nebude nezanedbatelná (opět v desítkách či stovkách MB), celkově by se pak jednalo o buclatý balík dat.
K editoru bude také přiložen obsáhlý mnohostránkový uživatelský manuál, kde bude nejen podrobně popsána tvorba logické části levelu a chování i nastavování všech jeho prvků, ale i tvorba grafické stránky levelu a to včetně různých tipů a triků. Ale upřímě - ti, co se "neradi učí", ale zřejmě nezvládnou ani samotný editor Quadraxu X - a ti co jej zvládnou, tak jistě zvládnou i tvorbu a úpravy grafiky. Ovšem je třeba přiznat, že k tvorbě levelů vypadajících tak jako v QX to bude chtít umět pracovat např. s Gimpem velmi obstojně.
Co se týče publikování levelů, tak editor bude mít tři módy publikování projektu:
1. Zcela otevřený projekt - po importu tohoto (jiným uživatelem vytvořeného) projektu do editoru bude moci uživatel daný projekt plně upravovat, zobrazovat v editoru, měnit, atp. Bude se chovat jako jakýkoliv jeho vlastní projekt.
2. Uzamčený projekt s odemčenými levely - tento projekt po importu nepůjde zobrazovat ani editovat v editoru, ale všechny levely v něm obsažené půjdou hrát "ve hře". Uživatel si bude moci vybrat a zahrát jakýkoliv level, bez nutnosti postupu přes jednotlivé levely.
3. Uzamčený projekt s uzamčenýmni levely - toto se už bude podobat normální hře. Uživatel bude moct hrát levely pouze "sekvenčně" od prvního, další level se mu vždy zpřístupní až po vyřešení předchozího.
Je třeba podotknout, že v módu 3 nemusí být pochopitelně vytvořeny vždy všechny levely pro epizodu, editor bude podporovat i neúplné epizody. Nikomu pak tak už nebrání udělat vlastní kompletní "MiniQuadrax" (třeba jen s pěti levely na epizodu a se čtyřmi libovolně vybranými epizodami atp.)
Možnosti editoru a projektů budou zkrátka dost velké a obsáhlé. Ale aby toto vše spolehlivě fungovalo, tak to zabere celkem dost času vývoje - hlavně ta podpora více tupů projektů, vyřešit jak to bude s rekordy levelů při jednotlivých módech publikace, vymyslet formát a strukturu pro export a import všech dat projektu atd.
Samozřejmě, že pokud bude mít s editorem či tvorbou levelů někdo nějaký problém či dotaz, tak v rámci možností pomůžu.
Doufám, že to takto stačí. ;-)
Autor
email:
Vloženo: 28.03.2015 17:39:56
NO NAZDAR !
tak som sa tým "tak trochu" prelúskal a s nostalgiou spomínam na "zlatý intuitívny" editor QIII.
No v každom prípade - uložil som si všetky relevantné informácie a budem to musieť trochu naštudovať :)
Predsa len pár otázok z prvého dojmu:
- Deník vývojáře z 6.2.2014 - ktoré body (1-6) potrebujú externý grafický editor a či sa dá urobiť level aj bez neho ?
- v časti "Publikování levelů" - sa mi asi zdá bod 3 nadbytočný, ale malo by to zmysel ak by všetky levely vytvorené rôznymi hráčmi boli umiestnené na jednom mieste (www..., FTP... a tak) - niečo ako QX - Next alebo tak nejak :)
Neviem či už máš manuál k tomu Editoru ale keď bude dostupný pošli mi ho pls, nech sa môžem včas pripraviť :)
Dík za obsiahle INFO... primerane si ma vydesil :) - ale to sa poddá :):):)
Dušan
Vloženo: 28.03.2015 18:31:59
Manuál k editoru ještě nemám, jen hrubou kostru. Stále občas totiž do editoru zasahuji, vylepšuji a přidávám funkce. Manuál budu psát, až bude editor "na hotovo", včetně správy projektů.
Co se týče externího grafického editoru - jak už jsem psal, nezbytně nutný není, grafická část se dá udělat i v základním vestavěném editoru. Vše se týká pouze vrstev 3, 4, 5, přičemž vrstvy 4 a 5 se tvoří jako jedna jediná - engine si z ní už pohyblivé stěny "vykousne" automaticky. Graficky tak pro level existují de facto pouze dvě vrstvy - mezipozadí (3) a popředí (4+5). O těchto dvou vrstvách jsem také hovořil v textu výše.
Bez grafiky lze level hrát pouze v testovacím režimu - tj. přímo v editaci daného levelu. Pokud chce někdo hrát level v herním módu (s hudbou, pozadím ap. - jako ve hře) je třeba mu vytvořit alespoň základní grafickou podobu ve vestavěném editoru grafiky. Tento princip je stejný jako v předchozích Q editorech.
Bod 3 v publikaci nadbytečný rozhodně není. Bude prostě jen záležet na autorovi levelů, jak bude chtít svůj projekt publikovat. Spíš ještě možnosti publikace (exportu) projektu rozšířím - na všem ještě pracuji a je to ve vývoji...
Poznámka - Editor v QX je (pro základní práci) ve skutečnosti JEDNODUŠŠÍ a daleko komfortnější na ovládání jak editor QIII. Takže žádné přehnané obavy z něj mít rozhodně nemusíš. ;-) Autor
email:
Vloženo: 28.03.2015 19:09:08
Dík za info, tak si ma trochu ukľudnil. Asi to bude viac User Friendly ako som si myslel :)
Ale myslím že kým sa k tomu prakticky dostaneme tak ešte trocha času ubehne...
Ako hovorí môj kámoš "Bra?tac" - Tenhle most přejdeme až k nemu přídeme :) Dušan
Vloženo: 29.03.2015 09:05:00
NO NAZDAR - Dušan aspoň něco pochopil, ale já jsem dost mimo. Snad až Editor uvidím a přečtu si kuchařku tak snad se budu trošku orientovat. :-) Kája
Vloženo: 28.03.2015 19:06:12
Mimo? A z čeho proboha? ;-) Nepoužil jsem žádné odborné "terminus technicus". U hráčů Quadraxů předpokládám určitou přirozenou inteligenci, ;-) takže IMHO není žádný důvod nepochopení textu... ;-) Jestli ty se moc nepodceňuješ... Autor
email:
Vloženo: 28.03.2015 20:03:59
IMHO tady nejde o nepochopení, ale o to že pro mne je snadnější level řešit než ho sám tvořit. Jsem rád, že obstojně ovládám to co potřebuji ke zdokumentování levelů a další programy mi nahání děs a hrůzu. :-) Kája