Upozornění - kvůli častým hackerským a spammerským útokům na toto fórum jsem musel zakázal v příspěvcích jakékoliv odkazy (tj. veškeré texty, co začínají na http, www, url, link atp.)
V případě nalezení takovéhoto textového řetězce v příspěvku se příspěvek neuloží a po jeho odeslání se zobrazí pouze nápis "Přístup odepřen!". Pokud opravdu nutně chcete
vložit nějaký odkaz na jiné webové stránky, nepoužívejte celou adresu včetně textu http... a úvodní www, pokud je adresa obsahuje, napište s tečkami mezi w (w.w.w.). Pokud bude
odkaz v pořádku, opravím jej na plně "klikatelný" a správný.
Update z jakékoliv předchozí verze dema 2 na verzi 2.22 !!!
Kdo má jakoukoliv starší verzi dema, pro toho je v sekci Download update na verzi 2.22.
Stáhnout si ho můžete i přímo z tohoto odkazu: quadrax10demo2update2.22.exe Update 2.22 obsahuje:
Rozšíření dema na šest levelů - přidány levely 4, 5 a 6.
Oprava občasného padání hry při přepínání do Windows a zpět.
Vylepšení mixáže zvukových efektů.
Vylepšení a optimalizace rychlosti enginu (nižší zátěž procesoru).
Oprava logiky pohybu postav v nestandardních situacích.
Oprava levelů 1 a 3.
Po updatu je v pravém horním rohu na hlavní obrazovce hry (hlavní menu) uvedeno číslo verze. Musíte tam mít 2.22
Autor
email:
Vloženo: 02.09.2015 15:40:29
Rád bych zde ještě reagoval na post Věry ohledně složitosti QX - tak především, QX je ve své podstatě LEHČÍ(!!!) jak Q8! Je zajímavé, že zatím nikdo (krom testerů) ze hry neviděl ani level, ale už jsou tu obavy... Nicméně díky daleko pečlivějšímu otestování desítky v porovnání s osmičkou bude v levelech (doufám) daleko méně neplánovaných řešení.
Demo 2 je něco zcela jiného - vzniklo jako soubor levelů střední až vysoké obtížnosti a je určeno hlavně pro ostřílené hráče, kteří už všechny Quadraxy zvládli. Obtížnost levelů v demu byla volena tak, aby demo "vydrželo" těmto hráčům nějakou tu dobu a neměli jej jen jako jednohubku na jedno nedělní odpoledne. Proto nyní obsahuje cca čtyři středně těžké levely (č. 1, 4, 5, 6), jeden relativně lehký (č. 2) a jeden velmi těžký (č. 3). V samotném Quadraxu X je však výskyt podobně těžkých levelů, jako je v demu level číslo 3, naprosto sporadický.
Postupem času zjišťuji, že člověk se nemůže zavděčit všem - jedni by chtěli hru lehčí, jiní zase těžší. Pro mě osobně by nebyl problém vymyslet tak těžké (a přitom stále logické) levely, že by hru byla schopna dokončit jen nepatrná setina promile populace. Ale nedělám to. Ano, hra je to těžká, hlavně ve srovnání se současnými mainstreamovými jednoduchými hříčkami. Já se ale snažím najít optimální vyváženost pro inteligentní hráče. Toť vše. Kdyby byly levely v ostré verzi QX tak těžké, jak tu mnozí lamentují, tak by pravděpodobně dělaly i obrovský problém testerům. A to se, zatím, neděje - finálně už je otestováno cca 68 levelů a žádný z nich nebyl testery označen za nesmyslně složitý.
Tož asi tak. Autor
email:
Vloženo: 02.09.2015 17:29:12
Prosím vás, dajte do dema aspoň jeden taký level čo spomínate, ktorý by bola schopná dohrať len nepatrná časť ľudstva. Prosím. To by bola taká výzva, že ja by som taký level bezodkladne išiel hneď hrať.
PanTau
Vloženo: 02.09.2015 18:18:46
Takovýto level supluje, jak se zdá, číslo 3 v demu. Od vydání první verze ho nikdo nedokázal pokořit tak, jak se má. (Vždy pouze jen a díky nějakým chybám v levelu). A to už je skoro dva měsíce!!! Takže nejprve zdolej celé demo (pochopitelně verzi 2.18) a pak si myslím, že od svého požadavku rád upustíš... Jsem zvědavý, kdo jako první nalezne v levelu 3 to správné řešení... Autor
email:
Vloženo: 02.09.2015 20:17:05
Ja to vidím tak, že hráči objavia najskôr vždy tie ľahšie cesty, a dovtedy tú ťažšiu plánovanú samozrejme prehliadajú. Dnes bol vydaný update, ktorý opravuje aj level 3, takže podľa mňa je dnes nový štart pre level 3, a tie 2 mesiace so starým levelom 3 boli v podstate určené na otestovanie a vychytanie neplánovaných riešení. Ak v leveli 3 už neostalo neplánované riešenie, tak podľa mňa to neznamená, že hráči si s levelom neporadia, ale práveže teraz hráči konečne nájdu plánované riešenie...
PanTau
Vloženo: 02.09.2015 21:44:35
Tak vzhledem k tomu, jak toužíš po supertěžkém levelu, budeš jistě mezi prvními, kdo level 3 zdolá, ne? Autor
email:
Vloženo: 03.09.2015 11:07:40
Áno, idem riešiť ten level 3 a potom si dám ten Edvaldo level.
PanTau
email:
Vloženo: 03.09.2015 17:58:03
Level 3 dokončený, ale tipujem, že neplánovaným riešením. PanTau
Vloženo: 05.09.2015 03:40:04
PanTau (Pantai), I got your level, published in Q5eff and only 0.001% of humanity could solve, please email I send the file, I have the complete answer video, to deliver when you give up trying. Edvaldo
Vloženo: 03.09.2015 08:52:44
Super. Send me the level please.
I have some levels for Q5EFF too. But problem with Q5EFF is this: you can go behind the level - you can see inside structure of level.
PanTau
email:
Vloženo: 03.09.2015 17:50:45
This is just one level, extremely difficult just 0.001% could solve (I have the answer recorded on video) It's not so smart and beautiful as those made by Crusader, but it is extremely stressful.
Use the Quadrax 5eff to play.
Quadrax 10eff hope has not this problem, send it to my email their Q5eff levels, if somebody else has edited levels, please send me.
Downloaded. I guess, your level is for "speedy fingers". So the difficulty is not in logic. It is not good, because Q is logic game. But I will try your level after I will solve level 3 in demo2 and then I will have time and I will send to you my level for Q5EFF.
PanTau
email:
Vloženo: 03.09.2015 21:41:21
you are correct, this level is not good at logic, it has only been done to challenge a friend, Quadrax player who asked me if it would be possible one humanly impossible level, made by an alien, I said yes, there could be a level of Quadrax it would be impossible for mankind to solve, he doubted and I did this level in 7 days, my friend gave up after 30 days trying to (give up to solve). Edvaldo
email:
Vloženo: 03.09.2015 23:01:27
This was the response I received level, much more logical than mine, but I could settle on one day and did not find difficult.
In response to Vera If Quadrax was not difficult it would lose the fun of playing it. The author in this latest version is doing a great job offering harder levels to play. Before you say that Level 1 is too difficult wait till you get level 3. I guarantee that the difficulty of level 1 demo2 is less than many other levels of older versions. Regards to all Marco
Vloženo: 02.09.2015 15:51:32
Marco perfect comment. If more difficult levels are no problem for the Crusader, it would be interesting to launch these separate levels of Quadrax 10, as it is doing with "Quadrax 10 demo 2". Ed santos
Vloženo: 03.09.2015 08:34:45
Zdravím autora této báječné hry a všechny Quadraxáky. Asi před měsícem jsem si stáhla QX-2 a zatím se mi nepodařilo zdolat 1.level. Quadrax hraji asi 3 roky od Q3 a skončila jsem v 19-Q8. Nehraji na rekordy, ale jen tak pro zábavu, pro potěšení ze hry a provětrání "šedých buněk mozkových" :-). Jenže hra je čím dál obtížnější, alespoň pro mne se stává nehratelnou. Po jednom či dvou měsících strávených nad jedním levelem, místo zábavy a potěšení jsem akorát vystresovaná a otrávená. A myslím, že nejsem sama, viz počet stažení Q8 a počet hráčů,kteří dohráli hru do konce. Napadlo mne, že by v každém levelu mohla být ještě druhá nápověda (screen) , která by těm "méně bystrým" pomohla level vyřešit, aby mohli postoupit dál a nemuseli zbytečně přestávat hrát. A bylo by na každém hráči, zda nápovědu využije nebo ne. Třeba by to pak nebyla nejtěžší hra na světě, ale zase místo pár desítek hráčů by jich hrálo několik stovek, možná i několik tisíc. Crusi, vynaložil jsi na Quadrax spoustu času, udělal jsi spoustu práce a nechce se mi věřit, že to všechno jen pro pár desítek lidí. Neber to, prosím, jako kritiku, ale spíš jako podnět ke zvážení. Taková bezvadná hra si zaslouží, aby si ji mohlo zahrát co nejvíc lidí, nebo ne? Věra
Vloženo: 26.08.2015 23:29:54
Plně souhlasí a tak připojuji pod tento článek i svůj podpis. :-)
Kája
Vloženo: 27.08.2015 11:55:59
Dobrý den, plně podporuji a přimlouvám se. Já jsem v podobné situaci-odehrála jsem všechny Q, momentálně procházím VIII a mám stejné pocity. Jenom jsem je neventilovala a v situaci neschopnosti se obracím na Káju, u něhož nemám pocit, že jsem totální blb. Takže se moc přimlouvám za slova Věry-otázka je, jak budou reagovat ostatní. Díky Kačka
Vloženo: 27.08.2015 14:22:44
I think Quadrax should be as difficult as possible (Without getting boring, with absurd complexities), you have many easy games on the internet. Quadrax is not for everyone. My 5 year old son likes to play the first levels of all Quadrax. It would be nice one Quadrax for children, for those who have difficulty in solving normal, separate from the normal Quadrax, "Quadrax kids" but never mix easy levels with difficult if the game giving tips, is encouraging everyone to resolve to help, should not have help in the game or lose the grace and does not serve as a good challenge. Quadrax is good as well, it should always be as difficult as possible. The "Puzzle expedition" is easy, for those who enjoy easy Quadrax and dull. To have thousands of addicted players, copy "Super Mario World" or "Tetris." For the true lover of logic puzzles difficulty is not torture, but a pleasure. Ed santos
Vloženo: 27.08.2015 20:38:38
Puzzle Expedition is actually based (mostly) on Quadrax I from Cauldron. While easier Quadrax would be nice for players who have problems with later Q games, I agree that it would not be good for anyone to make a game with schizophrenic difficulty. Nightmare
Vloženo: 27.08.2015 21:00:04
Quadrax easy would not be as special as it is, the challenge level is giving the value to it. Ed santos
Vloženo: 28.08.2015 03:00:27
I totally agree with Ed Santos, Quadrax is a difficult game to play and it should stay that way. Don't worry, everybody will finish all the levels, only one has to try hard.
With good regards Martin
Vloženo: 28.08.2015 05:36:59
Thank you Martin, for those who want easy Quadrax, please wait for the Quadrax 10eff (Level Editor to Quadrax x), several people will edit easy levels, do not try to influence the Crusader negatively, making it decrease the difficulty, when the logic is always leave more complex. Which grace the hardest game in the world "Easy"? Ed santos
Vloženo: 28.08.2015 10:01:01
Quadrax X Editor would be ideal solution for everyone. Users could create anything from fairly simple levels to crazy difficult ones. Those having difficulty with the game itself could create at least some levels by themselves, and that could bring more players to the community. Nightmare
Vloženo: 28.08.2015 23:26:12
You are right, Nightmare. Martin
Vloženo: 29.08.2015 00:27:47
Of course, the most difficult game in the world will have few users, it is logical that people will want to help the caifox is proof of that, bad facilitate the game because these requests, it is not logical. People want everything easy, I love complex puzzles and I take pleasure in solving alone without being a coward and stay for help to deceive me thinking that I decided, who asks for help has not been able to solve, only deceived himself. Ed santos
Vloženo: 29.08.2015 09:45:03
Whole comment is very good.
Cool & nice: "My 5 year old son likes to play the first levels of all Quadrax."
PanTau
Vloženo: 28.08.2015 23:45:05
Whenever I'm playing Quadrax, he wants to play. I taught that should solve alone without help. Ed santos
Vloženo: 29.08.2015 10:37:14
Taky tímto podporuji Věru i když sám jsem skončil u Q6 z důvodu "chcípnutí počítače".
I když tady na některém fóru autor psal,že Q8 už trochu přepísk se složitostí.
Třeba kdyby to nebylo tak náročné,tak by quadrax hrálo více lidí.
Sláva
Vloženo: 28.08.2015 06:59:59
taky se připojuji k Věře plně s ní souhlasím.... maja
Vloženo: 28.08.2015 08:14:30
S Věrkou plně souhlasím beze zbytku, opravdu by asi stálo zato, aby si hru mohli dále vychutnávat i Ti ostatní.
Zdraví Milda Miloslav Zeman
Vloženo: 28.08.2015 08:21:03
Súhlasím z Vierkou. jpp
Vloženo: 28.08.2015 10:58:38
Nesouhlasím, já chci najít svůj limit :-) Ale kdo ví, třeba ho najdu dřív, než si myslím... :-) Ale to nevadí, budu každý level s klidem hrát tak dlouho, dokud ho neudělám :-) Rooz
Vloženo: 28.08.2015 20:09:43
Presne tak, moja reč.
PanTau
Vloženo: 28.08.2015 23:47:25
Urob limit v Q4 a Q5 a potom napíš že nesúhlasíš. Pani Vierka hrá už QVIII a tý ????? jpp
Vloženo: 02.09.2015 12:05:30
Tiež sa pripájam k ostatným a tiež plne súhlasím z Vierou Jarka
Vloženo: 28.08.2015 20:57:06
Vážení Věrka nechtěla aby byla hra lehčí, ale jen aby tam byla nějaká berlička, (druhá nápověda) která by ji pomohla level dohrát a tak pokračovat v této jedinečné hře. :-)
Kája
Vloženo: 29.08.2015 10:52:39
Zdravím, já bych spíše uvítal jinou nápovědu, a to zobrazení kompletního zadání po vyřešení levelu.
Dalibor
Vloženo: 29.08.2015 10:53:29
Dalibor to je ešte lepší nápad. jpp
Vloženo: 29.08.2015 14:47:37
you want the answer step by step all levels? If so, consider what has solved everything and can stop playing. Ed santos
Vloženo: 29.08.2015 20:44:18
Zdravím z Egypta, i na dovolené mi to nedá se kouknout, co se tady děje a co nového ...
A fíha.. s Věrkou naprostý souhlas.
Milena
Vloženo: 29.08.2015 18:45:44
chci se zeptat zda již někdo zdolal 3level mě se to zatím nedaří a také se připojuji aby tam byla druhá malá nápověda protože i já jsem ve věku kde již starší mozkové závity tak nefungují....jana JANA
Vloženo: 30.08.2015 18:11:07
To by som aj ja rád vedel jpp
Vloženo: 30.08.2015 23:01:54
Napiš mi na e-mail a snad něco společně vymyslíme :-)
Kája
email:
Vloženo: 31.08.2015 22:30:40
Zajímalo by mě zda by některý z Quadraxů běžel nebo šel spustit na některém z Windows Server
( např. 2003, 2007, 2012 ) nebo pro to není psaný program.
Sláva
Vloženo: 26.08.2015 06:45:56
Pokud je na daném stroji nainstalováno příslušné DirectX, tak spustit normálně lze. Autor
email:
Vloženo: 26.08.2015 11:39:20
Tak jsem to schválně zkusil spustit.
( Na server jsem dal obsah složky Quadrax do jednoho podadresáře - jednalo se o Q6 ).
Při spuštění přes vzdálenou plochu se objevilo hlášení ( chyba při inicializaci rozlišení 1024x768x32bit ) - takže to spustit nešlo - na stroji je DirectX 9.0 C.
Na stroji v rozlišení je k dispozici jediná možnost 1152x864x15bit.
Takře to nedovolí spustit grafická karta stroje - nebo se mýlím ?
Sláva
Vloženo: 27.08.2015 15:34:03
Ahoj slavo , ja si myslim ze bude problem v prenosu dat hlavne grafiky z jednoho PC na druhy,mozna synchronizace tve grafiky se serverem ale to Nevim jestli to jde protoze kazdy stroj pouziva svoji grafiku ,mozna Author vi. Martin
Vloženo: 27.08.2015 20:25:20
Nemýlíš se. Q4 - 8 vyžadují režim 1024x768x32bit. Pokud ho grafická karta/monitor nepodporují, hra se nespustí a naskočí ona zmíněná hláška.
Notabene, v technických specifikacích hry je toto jasně uvedeno. ;-)
Autor
email:
Vloženo: 27.08.2015 20:52:25
Tak to je zajímavé.
Q6 mi jde spustit na počítači s rozlišením 1152x864x16bit.
Sice grafika podporuje 32 bit - ale když si nastavím 16 tak to jde.
Takže nejde o nastavení ale o podporu.
Takže pokud grafika a monitor podporují 32 bit ,ale šlo by tam nastavit 8 bit, tak i při nastavení 8 bit by šla hra spustit.
Sláva
Vloženo: 28.08.2015 10:48:04
Vůbec nezáleží na tom, jaké je aktuálně nastavené rozlišení a bitová hloubka ve Windows! S tím to nemá nic společného. Důležité je, aby grafika a monitor podporovaly 1024x768x32. Po spuštění zkusí engine hry spustit na grafické kartě tento režim a pokud se podaří spustit (tj. ovladače grafiky režim správně hardwarově nastaví a vrátí status OK), tak hra poběží. Autor
email:
Vloženo: 30.08.2015 13:09:01
Jestli to neni nahodou tim, ze se to musi na ten server nainstalovat, a pak pres mapping na vzdaleny prose propojit . Pak by to asi slo. Martin
Vloženo: 30.08.2015 19:34:47
Nazdar - mám ďalšie skúsenosti s Quadrax vs. Windows 10...
1. Notebook-Ultrabook, rozlíšenie 1920x1080 - QX aj Q8 zobrazenie a fungovanie OK
2. Pevný PC rozlíšenie 1920x1080 - QX zobrazenie a fungovanie OK, ALE Q8 po spustení hry na W10 sa obraz hry posunie o cca jednu tretinu doprava a tým pádom je to nehrateľné !
Neviem aké mate kto iné skúsenosti ?
Dušan
Vloženo: 29.08.2015 12:22:13
Ja mam W10 na notebooku, v takom istom rozliseni mi demo ide ok. Nemozem sice robit screenshoty skrz PrintScreen, ale to som nemohol ani vo W8.1, takze problem bude niekde inde...
Inak posunutie obrazovky sa mi stalo pri Q3 Rev vo W7 alebo Viste tusim, ale pri ziadnom inom Quadraxe nie... Nightmare
Vloženo: 29.08.2015 14:19:54
Z důvodu, že mi taky nešly dělat screenshoty skrz PrintScreen v QVIII jsem začal používat Fraps 3.2.2 - ke stažení na Ulož-to.
Kája
Vloženo: 29.08.2015 14:40:31
Mne pre QX nejde ani PicPick, ani Fraps, ani asi dalsich 10 programov co som skusal. Nastastie Crusader implementoval Ctrl+P funkciu, takze to vlastne nevadi. Nightmare
Vloženo: 29.08.2015 15:09:58
Já mám v PC Win 8.1 a v QX mi zmíněná verze Fraps 3.2.2. jede bez problémů, tak to bude asi Win 10-kou :-) Kája
Vloženo: 29.08.2015 15:20:16
Ja PrintScreen nepoužívam - buď Fraps alebo PicpPick a to mi stále funguje Dušan
Vloženo: 29.08.2015 15:00:45
A demo mi ide tiež - problém je ale s Q8... Dušan
Vloženo: 29.08.2015 15:02:00
Sám pan Crusi zde psal, že mu Win 10 do PC nesmí. Kája
Vloženo: 29.08.2015 15:24:31
Deník.
Na to se snad tady nikdo neptal.
Pokračování příběhu bude vždy po 10 levelech jak tomu bylo např. u Q5 nebo po 20 levelech jak tomu bylo např. u Q6
Sláva
Vloženo: 28.08.2015 06:45:03
Ad Novinky 22.8.2015 - som rád že si sa nechal "ukecať" :) Dušan
Vloženo: 22.08.2015 17:42:53
Jojo výhoda by ale byla, kdyby si mohl hráč vybrat libovolný level bez nutnosti hrát od prvního k šestému, protože když nevyřeší 1 level (který zatím nikdo plánovaně nezdolal) jsou mu další levely k nepoužití. :-)
Kája
Vloženo: 22.08.2015 22:08:20
Aby nakonec se demo neupravovalo ještě po vydání ostrý verze.
Sláva
Vloženo: 24.08.2015 09:13:29
S tímto souhlasím, také bych v demu zpřístupnil všechny levely. Ukázalo by se tím i to, který je nejlehčí (z rozsáhlejší statistiky) a který nejsložitější. Také by se mnohem dříve odstranily všechny neplánované cesty. Ale je to věc autora. Rooz
Vloženo: 25.08.2015 13:44:24
Levely.
Zajímalo by mě jestli v Q10 bude level typu který byl v Q5 a Q6 kde hráč nemůže ovlivnit čas - v Q6 to byl level 21.
Ale asi ne - jaký by měl počet kroků - a navíc na něm není co testovat. ( Asi byl výsadou jenom Q5 a Q6 kde ještě nebyly kroky ). Jarda
Vloženo: 21.08.2015 16:09:29
Nebude. Autor
email:
Vloženo: 21.08.2015 16:57:15
Tabulka rekordů.
Před časem zde byl dotaz zda by bylo možno v tabulce rekordů aby byly i časy a kroky testera i autora.
Bylo napsáno,že to není možné z důvodu nekonečných restarů levelů a další.
Ale já zkusím trochu oponovat.
Ve hře jde o dosažení co nejkratšího času a nejmenšího počtu kroků v daném levelu, ale přece i tester musel vyřešit každý level s určitým minimálním počtem kroků i když level nesčetněkrát restartoval.
Tak když první hráči pošlou svoje kroky/časy tak by tam souběžně mohly být nejmenší počty kroků daného levelu,aby si hráč mohl porovnat ( já jsem tento level udělal za např. 650 kroků a tester 620 - tak byl lepší a mám co vylepšovat nebo naopak tester 680 tak jsem našel kratší cestu). Nemusely by tam být např. počet restartů a další údaje které budou u běžného hráče.
Dále by mě zajímalo zda tester má při testování k dispozici pouze jeden level nebo více a pokud více jestli je musí testovat postupně nebo je může přeskakovat.
Sláva
Vloženo: 20.08.2015 16:34:55
Pěkná teorie, leč naprosto chybná. Tester má především naprosto nekonzistentní kroky a statistiku. Pokud například existuje deset verzí jednoho levelu (tak, jak byl postupně opravován), tak existuje i deset verzí různých statistik a minimálně předchozích devět většinou vůbec nijak nekoreluje s finálním stavem levelu. A navíc nikdo nemůže tvrdit, že i ta poslední verze (kdy dejme tomu už tester nenašel žádné neplánované řešení) je nejkratší či nejoptimálnější. Klidně může být i o hodně delší než řešení krokově optimalizované. Tester totiž nemá za úkol hrát level na kroky, ale musí jej naopak vyzkoušet a "prochodit" jej co nejvíce. Takže jakékoliv výsledky testera jsou zcela irelevantní k možnosti dosažení nejkratších časů./kroků. To by ještě navíc tester musel (po finálním otestování levelu jako bezchybného) začít ten level drtit "na kroky". Už tak časově náročné testování by se několikanásobně prodloužilo!!! (skutečně chcete čekat na hru dalších 5 let?) Takže z tohoto důvodu žádné výsledky z testování NIKDY nemůžou být v tabulce výsledků.
Co se týče testování samotného - tester víceméně vždy prochází sekvenčně danou epizodu a další level začíná testovat až ten předchozí vyřeší. Pokud se řešení ukázalo jako neplánované, level je opraven e tester jej musí testovat znovu. Atd., atd. Takže pokud např vyřeší levely 1 - 5 a k opravě jsou levely 1, 3 a 4, tak může testovat/retestovat levely 1, 3, 4 a 6 (tzn. v retestovaných levelech má na výběr). Při testování levelů zcela nových pak ale epizodou prochází stejně, jako normální hráč. Autor